11 Reacties
5 jaar geleden
Herken het een beetje had het vanaf week 12, is nu wel weer weggetrokken goed op je houding letten (speelde bij mij ook mee, ik zat graag onderuit om m'n maag en darmen ruimte te geven zodat ik me minder misselijk voelde) en een warme kruik op je onderrug voelde voor mij fijn!
5 jaar geleden
Ik heb ook veel lage rugpijn. Ben nu 13 weken. VK adviseerde mij direct naar de fysio te gaan om nog meer pijn te voorkomen voor de verdere zwangerschap. Heb fijne oefeningen meegekregen en moet mijn zere plek insmeren met tijgerbalsem. En op zoek gaan naar zwangerschapsgym of zwangerschapsyoga om in beweging te blijven. Helaas zit nu alles dicht, dus ga mij na 19 januari snel ergens bij aanmelden. Het is ook logisch dat wij zwangeren snel rugpijn krijgen nu, aangezien alles week wordt.
5 jaar geleden
Herkenbaar, alleen heb ik al mijn hele leven pijn door fibromyalgie en hypermobiliteit. Voor mij is altijd pijn=ho. M.a.w. mijn lijf geeft grenzen aan, daar moet ik naar luisteren 👌 een goede fysio of manuele therapeut kan zeker helpen. Maar zeker als je het vooral op drukke dagen hebt, luister naar je lijf.
5 jaar geleden
Ik heb precies dezelfde klachten, verder eigenlijk nauwelijks rugpijn buiten de zwangerschap. Nu dus wel, de ene dag erger dan de andere. Ben daardoor bewust ook even niet gaan sporten al wist ik wel heel zeker dat het geen sportblessure was. Beetje rustig aan doen helpt en goed op je zithouding aan het bureau cq op een stoel letten. Succes!
5 jaar geleden
Ik had dit van voordat ik wist dat ik zwanger was. Is nu beter (14w). Aangezien ik chronisch rugpatient ben (maar deze pijn niet op de zelfde plaats zat) heb ik mijn kine hierover gevraagd zodra ik bevestig had dat ik zwanger was en zij zei dat dit door het zetten van het lichaam en de hormonen komt.