12 Reacties
2 jaar geleden
Wij hebben dit ook een tijdje gehad, onze huisarts zei dat het niet iets was om zorgen over te maken (de één krijgt met ziekte koorts, die van ons vaak ondertemperatuur - zo herkennen wij vaak dat tandjes op komst zijn). Adviseerde ons om gewoon normaal te kleden passende bij de temperatuur en eventueel bedje op te warmen met kruiken. Te warm aankleden zou juist ervoor zorgen dat hun lichaampje te warm wordt, ze zweten en daardoor afkoelen en een lagere temp. krijgen.
Ik weet niet hoe warm de slaapzak is die je gebruikt?
2 jaar geleden
Sommige baby's hebben van nature een hele lage temperatuur snachts, dat hoeft niks alarmerends te zijn zeker als ik hoor wat je al hebt gedaan!
Ons zoontje zit ook op 35.5/36 snachts. Voel altijd z'n nekje en die is nooit koud. Maar als ik temperatuur is hij wel 'te laag'
Zou er een andere reden kunnen zijn dat ze wakker wordt?
2 jaar geleden
Reactie op Mama Aapie
Sommige baby's hebben van nature een hele lage temperatuur snachts, dat hoe ...
Ja haar bekje is inderdaad wel warm maar als ik haar dan verschoon snachts omdat haar luier nat is en ik denk dat helpt ook niet mee om t warm te krijgen dan zijn haar benen best koud en temp ik haar even.
Ze word eigenlijk nooit wakker en nu was ze echt aan t brabbelen en de keren dat ze dan wakker word heeft ze wel extreem lage temp? Normaal zit ze op de 35.9 ongeveer
2 jaar geleden
Snachts is het vrij normaal dat je kleine een lagere temp heeft hoor. Dat hebben wij als volwassenen waarschijnlijk ook. Zolang je kindje niet wakker word van de kou zou ik je niet al te druk maken denk ik
2 jaar geleden
Reactie op Lisaaa92
Dankjewel! Ze heeft een winter slaapzak van de Hema 3.0 tog en eentje van p ...
Ik denk dat de winterslaapzak tog 3 met een pyjama en lange mouwen romper op een kamer van 21 graden misschien wel te warm is? Heb je de puckababy 4 seasons? Bij ons slaapt ze in de herfstzak daarvan (2 tog) bij 18 a 19 graden in een korte mouwen romper. Misschien proberen wat minder aan te doen? Wij hebben ook een tijdje de hema slaapzakken gehad en deden dan ook meer aan omdat ze telkens koud leek. Nu gebruiken we alleen nog de puckababy en gaat het eigenlijk wel goed.
Maar zoals ook al gezegd, zolang ze niet zelf huilend wakker wordt lijkt het me ook geen probleem dat ze een lagere temp heeft. 😊 Kruik gebruikten wij trouwens alleen om voor te verwarmen en niet bij haar in bed als ze sliep. Maar deden/doen we alleen als ze bij ziekte ondertemp. heeft 😉
2 jaar geleden
Reactie op Lisaaa92
Ja haar bekje is inderdaad wel warm maar als ik haar dan verschoon snachts ...
Ledematen voelen zegt niet zoveel over hoe koud ze het hebben, mijn armen en benen voelen soms ook koud aan terwijl ik het niet koud heb!
Je weet natuurlijk niet of ze de keren dat ze. Niet wakker wordt hoe warm ze is. Als ik alles hoor is er echt niks om je zorgen over te maken en anders zou ik overleggen met de huisarts!