26 Reacties

5 jaar geleden

Ik doe 2 lakens voor de wieg en 2 lakens voor ledikant. En dan heb ik 2 wollen wiegdekentjes en 1 ledikantdeken. Verder geen dekbed oid.

5 jaar geleden

4 a 5 stuks

5 jaar geleden

3 lakens. 2 zomerdekens kleur van mij en die van me vriend hahaha en 1 dikkere deken mocht het nodig zijn maar die kan ook voor andere doeleinden gebruikt gaan worden

5 jaar geleden

Ik heb 2 ledikant boven laken vandaag gekocht bij zeeman beiden waren 4.99 euro per stuk. En 6 ledikant hoeslaken.. Ben nog aan het kijken voor twee paar babydeken.zeeman heeft leuke ledikant bovenlaken.

5 jaar geleden

Heb voor nu een molton en 2 lakens voor het wiegje. Ben van plan om 2 hoeslakens te kopen en 1-2 wiegdekens. Kreeg als tip dat je bij het hoofdje een hydrofieldoek kunt plaatsen voor als ze bijvoorbeeld gaan spugen/kwijlen, dan hoef je enkel het doekje te verschonen en kun je iets langer met het hoelakentje doen... Ik denk dat wanneer de baby in het ledikantje slaapt wij overstappen naar een slaapzak, heb je dan ook dekentjes nodig?

5 jaar geleden

Ok, vraagje: als je van plan bent een puckababy piep te gebruiken.... heb je dan ook nog een deken/laken nodig?

5 jaar geleden

Reactie op estelerr_

Heb voor nu een molton en 2 lakens voor het wiegje. Ben van plan om 2 hoesl ...
Eigenlijk heb je dan geen deken nodig als je een slaapzak gebruikt met de juiste TOG waarde!

5 jaar geleden

Ik heb van alles 2! En dekens: een dikke en een dunne. (:

5 jaar geleden

Ik las trouwens op de website van de Consumentenbond dat een matrasbeschermer/molton niet nodig zijn als je een goed luchtdoorlatend matrasje hebt. Dan is de tijk om het matrasje heen al voldoende. Scheelt weer een laag beddengoed 😁 https://www.consumentenbond.nl/babymatras/matrasbeschermers-en-topdekjes

5 jaar geleden

Dit bericht is verwijderd
Oja je hebt helemaal gelijk: Het voornaamste verschil tussen de molton en de matrasbeschermer is dat de molton óver het matras wordt geplaatst en de matrasbeschermer ónder het matras wordt geplaatst. Consumentenbond gaat over matrasbeschermers en topdekjes!

5 jaar geleden

Ze zeggen 3 van alles, van hoeslakens is dat bijv wel echt fijn. Als die eromheen zit vies is geworden en je hebt maar 1 andere die toevallig net in de was zit.. Heb je niks! Maar 3 dekens zou ik niet aanschaffen, hebben wij iig niet gebruikt, wij gingen tegen de herfst over op een slaapzakje en dan gebruikte wij de deken al niet meer. Soms wel een lakentje om het wat geborgen te houden maar zodra de kleine wat bewegelijker werd sliep hij alleen nog in het slaapzakje.

5 jaar geleden

Reactie op BabyE2021

Ik las trouwens op de website van de Consumentenbond dat een matrasbescherm ...
Ik zou wel voor een matras beschermer gaan. Anders heb je waneer de luier door lekt binnen de kortste keren heel veel urine in het matras.

5 jaar geleden

Reactie op juultje2020

Ok, vraagje: als je van plan bent een puckababy piep te gebruiken.... heb j ...
Hangt van de temperatuur af in de kamer en wat je de baby aan doet onder de slaapzak. Op internet staan wel van die overzichtjes hier voor.

5 jaar geleden

Reactie op BabyE2021

Oja je hebt helemaal gelijk: Het voornaamste verschil tussen de molton en d ...
Een matras beschermer doe je ook op het matras. Deze beschermt het matras tegen vlekken.

5 jaar geleden

Reactie op BabyE2021

Ik las trouwens op de website van de Consumentenbond dat een matrasbescherm ...
Ja klopt bij de baby park zeiden ze ook dat je de eerste maanden zeker geen molton of matras beschermer moet gebruiken. Wanneer je een ademend matras hebt word de luchtdoorlaatbaarheid verminderd door de extra laag en vergroot de kans op oververhitting en verstikking. 😣

5 jaar geleden

Ik heb voor de wieg 2x molton, 2x hoeslaken, 2x laken en 1x wollen deken en 1x katoenen deken. Voor het ledikant 2x molton, 3x hoeslaken, 2x laken en 1x deken. Ik verwacht dat tegen de tijd dat de kleine fulltime naar het ledikant gaat, hij in de slaapzak gaat. Dus deze hoeveelheid is voldoende voor de middadslaapjes. Bij echt nood kan ik de spullen tussen wieg en ledikant uitwisselen

5 jaar geleden

Ja klopt bij de baby park zeiden ze ook dat je de eerste maanden zeker geen ...
Je mag gewoon molton gebruiken hoor. Alleen niet een waterdichte en er zijn genoeg die geschikt zijn voor baby’s 🥰

5 jaar geleden

Je mag gewoon molton gebruiken hoor. Alleen niet een waterdichte en er zijn ...
Ik heb ze ook wel meegenomen maar nu durf ik m niet meer erom te doen..😥 Mijn vriend werkt bij een matrassen bedrijf, mochten er ongelukjes gebeuren maken ze wel weer wat nieuws voor de kleine

5 jaar geleden

Ik heb voor wieg en ledikant allebei 3 setjes.

5 jaar geleden

3 setjes voor ledikant, (1 in de wieg, 1in de kast en 1 in de was) 4 voor de wieg, zodat ik die ook in de wagen kan gebruiken.