14 Reacties
2 jaar geleden
Ik zou de ochtenddut verlaten, even een powernap van 15 minuten tussen 730-800 en dan kan ze de ochtenddut doen van 930-1000. Dan kom je erna ook beter uit. Daarbij is de middagdut in verhouding heel kort en de namiddagdut superlang, kun je die niet omdraaien? Door de lange namiddagdut is ze natuurlijk om 19 niet moe en later naar bed resulteert weer in vroeg wakker worden.
Hier slaapt ze (7,5 maand)
930-1000
1230-1430
1645-1700
En dan 19-7.
Soms als de middagdut langer of later is laten we de 3e weg en stoppen haar om half 7 al in bed.
2 jaar geleden
Bureau van slaap heeft een handige wakkertijden gids uitgebracht voor een klein bedrag, deze houden wij aan. Niet dat het altijd mooi uit komt, maar als leidraad.
2 jaar geleden
Reactie op Antje123
Thanks! Ik ga dit even proberen, ze ligt nu dan in bed voor een powernap. I ...
Dat is inderdaad lastig. Zelf volg ik al heel lang de routines van slaaptipsvoorbabys als leidraad, dat werkt hier als een tierelier en wat erin staat klopt bij onze kleine ook echt.
2 jaar geleden
Je zou kunnen proberen de tijd tussen het ochtenddutje en de middagdut iets langer te rekken. tot bijvoorbeeld een uurtje of kwart over 1, half 2 als dat lukt. En dan een lange middagdut laten doen tot een uur of half 4. Dan wakker houden (als het lukt!) tot half 7 en dan naar bed brengen voor de nacht
2 jaar geleden
Wat je zou kunnen doen is je dochter om half 8 10 minuten laten slapen en dan om 9:30 het eerste dutje van 1 uur aan bieden, dan om 12:30-14:30 en dan 16:30-16:44-17:00🙂
2 jaar geleden
Reactie op frenkel1988
Dat is inderdaad lastig. Zelf volg ik al heel lang de routines van slaaptip ...
Idd die volg ik ook vanaf het begin en helpt hier ook super goed.
Heb ook echt heel soms dat hij om 06:00 wakker wordt en houdt het dan ook idd niet vol tot 09:00 voor zijn ochtenddutje. Dan krijgt ie ook een powernap en laat k hem max 15 minuten slapen. Zo houdt hij het weer vol tot 09:00 uur.
Doet een uur voor ochtendutje, en hou steeds 2 uur aan als wakker tijd, hij heeft ook nog echt 3 dutjes nodig.
Zou hem niet de namiddagdut 2 uurtjes laten slapen maar 1 uur, van 15:00-16:00. Of qua zijn wakker tijd de laatste dutje, die van ons slaapt bijv van 09:00-10:00, 12:00-14:00 16:00-17:00 en dan om 19:00 naar bed tot 07:00
2 jaar geleden
Nou we gaan lekker hier, ahum.
Met overbruggingsdutje ging goed. Had haar alleen 1,5 uur laten slapen. Want meestal als ik haar wakker maak uit ochtenddutje gaat het middagdutje niet per se beter. Maar ik denk dat ik te laat was met haar op bed leggen want het duurde heeel lang voordat ze sliep. En sliep toen dus maar 1 cyclus.
Dus vandaag was tot nu zo:
6 uur wakker
8:00-8:15 overbruggingsdutje
9:30-11 uur dutje
14:15-15:00 dutje
En dan zometeen nog een kort dutje denk ik en dan naar bed. Maar het doel is nog niet behaald😅
2 jaar geleden
Reactie op Antje123
Met overbruggingsdutje ging goed. Had haar ...
Ik zou haar echt wakker maken! Een korte ochtenddut bevordert de lange middagdut. Wellicht niet meteen, maar wel op de lange termijn. En de middagdut is wel de dut die het langste blijft. (Ik herken het wel, ik was in het begin ook al blij als ze eens sliep. Alleen hou je het daar dus mee in stand)
2 jaar geleden
Reactie op Antje123
Met overbruggingsdutje ging goed. Had haar ...
Het duurt ook wel even, maar misschien was ze idd oververmoeid met met haar middagdutje. Want van 11:00 tot 14:15 is wel een lange wakkertijd. En het middagdutje is het belangrijkste dutje van een dag.
Je kunt anders als je tijd hebt tussendoor een paar posts over dutjes lezen van https://instagram.com/slaaptipsvoorbabys?utm_medium=copy_link
Zou je vast meer helpen, tis even uitpuzzelen wat het beste werkt bij je dochter.
2 jaar geleden
Reactie op frenkel1988
Ik zou haar echt wakker maken! Een korte ochtenddut bevordert de lange midd ...
Ja toch maar wel doen misschien! Of in ieder geval na een uur. We hebben hier lange tijd een prima ritme gehad met 1,5 uur + 1,5 uur + drie kwartier, vandaar dat ik nooit de noodzaak had van wakker maken tijden ochtenddut. En bij andere slaapcoaches zie ik ook dat dat een prima ritme is voor nu.
Had pas dus wel wakker gemaakt na 3 kwartier ‘s ochtends en toen ging ze júist ‘s middags maar 45 min slapen (en eind van de middag dus heeeel lang) terwijl ze de dagen ervoor steeds 1,5 uur + 1,5 uur + 30min had geslapen… maar thanks voor het meedenken wel, heel fijn!!
2 jaar geleden
O jongens ik zit er echt zo doorheen. Inmiddels hebben we ondanks alle pogingen vandaag nog steeds geen slapend kind. En het is alweer bijna 20u (en we zijn alweer een uur bezig bijna) Het derde dutje wilde ze WEER niet slapen en sliep ze uiteindelijk pas na 17u, heb haar 20 min laten. Dutje overslaan met zo’n slechte middagdut is geen optie.
Ik weet nu al dat áls ze al in slaap valt straks, ze na 3 kwartier krijsend wakker wordt, dat doet ze altijd als ze oververmoeid is.