18 Reacties
4 jaar geleden
Ik denk dat een DNA test behoorlijk betrouwbaar is.
En als t kort op elkaar zat kan dat wel.
Heb je nog foto’s van je termijn echo. Want bij 7-8 weken is je baby nog echt een boontje en bij 12 weken komen er armpjes enzo aan. Misschien kan je het zo een beetje terugkijken. Het opmeten van een lengte op de echo zegt niks. Daar zat bij mij ook verschil tussen. Ik had in 3 dagen een echo. De 1 zei 5,5 week en 3 dagen later zei de ander 7 weken.
4 jaar geleden
Wanneer had je dan seks met "vader 1"? Misschien nog eens de dna test doen, maar die lijken me indd ook vrij betrouwbaar...maar bij twijfel...nog maar een keer. Zoon clear blue test 2-3 weken zegt niet veel. Volgens mij stond er ook op die bijsluiter dat als er 2-3 weken staat je eigenlijk dus 4/5/6 weken zwanger bent. Ik denk dus dat het dan toch de andere vader is..
4 jaar geleden
Behalve als het familie van elkaar is is dna toch echt wel betrouwbaar. Een echo heeft tot het einde een 20% marge als het gaat over lengte en vanuit de lengte berekenen ze hoe oud je kindje is in de eerste weken..ik denk dus idd dat helaas papa 2 niet de papa is biologisch gezien...
4 jaar geleden
Ooh meis wat lijkt me dit lastig voor jullie..
Had je zelf ook de hoop op "papa 2"?
Wat betreft die berekening: je bent gemiddeld zo'n kleine week rondom (vooral voor) je ovulatie vruchtbaar. Deze hoeft niet precies 14 dagen na de menstruatie te zijn, dit kan zomaar een week eerder of later zijn, o.a. afhankelijk van de duur van jouw cyclus. Daarnaast kan de innesteling ook een verschillende lengte in dagen hebben, waardoor je al gauw op een periode van ongeveer 2 weken komt waarin de bevruchting plaats kan hebben gevonden op het moment dat je merkt zwanger te zijn.
Wat jouw vk volgens mij bedoelt is dat wij rekenen met 40 weken zwangerschap (vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie), terwijl de seks waar je zwanger van werd tijdens de ovulatie daarna, dus gemiddeld 2 weken later, plaatsvond. Maar die verwekkingsdatum is dus niet precies vast te stellen.
Zoals anderen ook al zeggen zal een dna test met "papa 1" waarschijnlijk de meeste duidelijkheid brengen, als dit mogelijk is.
Succes mama 🍀
4 jaar geleden
Sperma kan tot wel 7 dagen blijven leven. Wanneer heb je seks gehad met papa 1?
4 jaar geleden
Even een heel kort antwoord. Als ik terug reken vanaf 11 november - 9+6, kom je uit op begin september.
Die termijn komt bij je verloskundige vandaag neem ik aan? Afhankelijk van de duur van je normale cyclus klopt het dat je dan begin september zwanger geworden kan zijn. Sowieso kan een innesteling al een week duren voordat alles goed en vast zit.
Ik hield precies bij wanneer we seks hadden, omdat mijn cyclus nogal onvoorspelbaar was en er zat zo’n week tussen ‘het’ moment en de daadwerkelijke bevruchting.
Als je de financiële middelen hebt zou ik nog een keer testen, maar dan met papa 1.
Een DNA test is betrouwbaar, je zou nog om een dubbele bevestiging kunnen vragen. Maar door te testen met papa 1 ga je een hoop duidelijkheid krijgen denk ik als ik het zo lees en uitreken.
Hele spannende situatie, heel veel succes ermee. En uiteindelijk ben jij de mama van jouw dochter, dat is een ding wat vast staat ♥️
4 jaar geleden
Reactie op samanthaaxx
Even een heel kort antwoord. Als ik terug reken vanaf 11 november - 9+6, ko ...
Eigenlijk gaat het om het moment wanneer de eisprong was. Een eicel leeft max 24 uur en binnen die tijd moet de eicel bevrucht worden. Daarna vindt de innesteling plaats. Gemiddeld op dag 9 na de eisprong. Dit is neem ik aan wat je bedoeld?
Op het moment dat de eicel vrij komt, kan er een zaadcel klaar liggen die de eicel bevrucht. Een zaadcel overleefd gemiddeld 72 uur maar er zijn ook zaadcellen die 7 dagen kunnen overleven. Als je eisprong op 15 september is, kan maw een zaadcel van 8 september die eicel nog bevruchten. Ik sluit niet uit dat er miss wel zaadcellen zijn die nog langer kunnen overleven.
Uiteindelijk kan alleen een DNA onderzoek uitsluitsel geven en ik geloof ook best dat de termijnecho er mogelijk 1 of 2 dagen naast kan zitten. Als TO begin september seks heeft gehad met beide mannen, dan kan papa 1 prima de vader zijn.
4 jaar geleden
Reactie op Baby3juni
Het gaat om minder dan 2 weken dat er tussen de verschillende papa's zat? D ...
Om precies te zijn gaat het om 17 dagen ertussen. Maar volgens de verloskundige kon sperma niet zolang in mijn lijf leven dus ze zei het moet wel van papa 2 zijn.
4 jaar geleden
Reactie op MOMNITA
Wanneer had je dan seks met "vader 1"? Misschien nog eens de dna test doen, ...
Op 31 augustus of 1 september. Dus nog tijdens mijn menstruatie. (Ookal was het bloedverlies nog enkele druppeltjes)
4 jaar geleden
Reactie op NinaLu
Nieuwe DNA test doen met pappa 1. Wel erg vervelend en verwarrend voor jull ...
Een dna test is helaas best duur een papa 1 is uit het zicht verdwenen dus daar kan ik geen test meer mee doen.
4 jaar geleden
Sperma kan tot wel 7 dagen blijven leven. Wanneer heb je seks gehad met pap ...
Ergens op 31 augustus of 1 september dus de laatste dag van mijn menstruatie.
4 jaar geleden
Reactie op RenateEllaNova
Een dna test is helaas best duur een papa 1 is uit het zicht verdwenen dus ...
Is hij onbereikbaar of kun je hem nog opsporen?
En aan uiterlijke kenmerken zie je daar iets aan?
Maar als je van papa 2 dacht 8 weken zwanger te zijn en je termijn gaf 9+2 aan.
En papa 1 is 17 dagen ervoor (verschil van 2 weken) dus dan liep je voor papa 2 op je termijn ruim een week voor en voor papa 2 zou dat een week achterlopen zijn.
Dus t kan dan ook papa 1 zijn toch..?
4 jaar geleden
Reactie op RenateEllaNova
Ergens op 31 augustus of 1 september dus de laatste dag van mijn menstruati ...
Heb jij geen idee van wanneer je eisprong was? Mogelijk dat deze toch eerder was. Zelf merk ik heel duidelijk mn eisprong maar weet niet of jij dat ook hebt? Ik denk dat een termijnecho geen exacte wetenschap is maar dat het wel een hele duidelijke indicatie is. En wie weet is papa 1 zo'n uitzonderlijk geval met extreem lang levend sperma. Iig denk ik niet dat het DNA onderzoek onjuist is. Ik snap wel dat je vk op basis van de bekende data voor papa 2 koos.