Hallo mama’s!
Het topic zegt het al: we zoeken een liefdevolle manier om ons zoontje te leren hoe hij zelf in slaap kan vallen… ik heb een hekel aan “huilmethoden”. (No offense naar mensen die dat wel gebruiken trouwens, het is meer dat ik dat zelf niet wil)
Daarbij heeft hij waarschijnlijk ook al heel wat slaapassociaties want hij viel tot noch toe in slaap bij mij op schoot aan de borst en dan legde ik hem in zn ledikant. Vaak werd hij dan wakker rond 3 uur waarna hij bij ons in bed mocht. (Wat wij overigens geen probleem vinden)
Met uitzicht op de borstvoeding waar ik binnenkort mee wil gaan stoppen en het logeren bij opa en oma wat makkelijker te gaan maken willen we hem nu toch gaan leren om zelf in slaap te vallen.
Vind het alleen zo moeilijk! Ik wil hem niet laten huilen in zn bed. Daarbij gaat hij direct staan als ik hem wakker in bed leg om vervolgens niet meer te gaan liggen! (Heb namelijk wel geprobeerd om hem te leren zelf slapen)
Ik zie gewoon niet in hoe ik hem ooit in zn ledikant zelfstandig kan leren slapen🙈 en dat zonder extreme angst/huilbuien voor hem….