30 Reacties

één jaar geleden

Wij hebben 4 dezelfde knuffels van happy horse. 2 in bed, 1 in de tas voor bij de oma's en sinds kort 1 in de auto aan zijn speenkoord. We proberen overdag dat die ze niet heeft mits die ziek is. Ik ben er ook van dat de knuffels/spenen er zijn voor in huis of een ritje in de auto( hij gooit zijn speen en knuffel ook al op de bank als de auto stopt😅)

één jaar geleden

Ik doe het ook om deze redenen. Ook vooral om de link te leggen dat die knuffel bedoeld is om mee te slapen. Ben heel blij dat ik dit zo doe, ze is er heel bewust van dat der knuffel in bed moet liggen.

één jaar geleden

Hier daarom ook geen knuffel 😊👌

één jaar geleden

Mijn meisje heeft 1 favoriete knuffel. Een knuffel die van mij is geweest. De knuffel blijft thuis in haar bed/slaapkamer of gaat alleen mee als we lang weg gaan en ze gaat daar slapen. Vind het zelf ook vies als ik een kindje met een knuffel zie lopen die te vies voor woorden is. Mijn tante zeggers hebben ook van die knuffels en koes doeken🤢🤮.

één jaar geleden

Hier een speendoekje met een konijntje erop, hij speelt steeds met de oortjes daarvan als hij gaat slapen of pas wakker is. Heb ook het gewone knuffeltje van gehaald met zelfde oortjes maar dat vond hij niks. Speentje blijft ook altijd in zijn bed, tenzij hij gaat logeren bij oma en opa.

één jaar geleden

Niet het Knuffeltje.. mar wij doen exact hetzelfde met de speen. De speen blijft in bed.. soms speelt ze ermee als ze boven is en ik bezig ben. Maar ze legt hem altijd zelf terug. Ik vind persoonlijk kinderen met een speen buiten de deur, op visite of waar dan ook.. Ook een gek gezicht. Afleiden en troosten zonder speen gaat heel goed. Ze weet immers ook niet beter...

één jaar geleden

Knuffelkonijn blijft hier in de regel ook in bed. Alleen na zn dutje komt ie af en toe nog een half uurtje mee naar beneden voor het bijkom-mpmentje. Daarna legt hij hem zelf op de trap en taalt er niet meer naar. S ochtends legt hij hem zelf terug in bed na het knuffelen in het grote bed, gaat eigenlijk altijd prima.

één jaar geleden

Wij doen precies dit met de speen. Alleen in bed, of met uitzonderingen zoals ziek zijn. M’n zoontje heeft de prachtige Ikea panda knuffels uitgekozen als lievelings knuffel, en hebben er meteen 4 gekocht. Hij moet er 2 in bed hebben, en die wissel ik netjes af qua wassen haha. Maar ook doe blijven netjes in bed 😆

één jaar geleden

Speen blijft in bed, kleine happyhorse en grote happy horse ook. Maar ze heeft beneden een zelfde grote happy horse. Om mee te knuffelen als ze verdriet heeft. Of om van de glijbaan te laten gaan. Die gaat ook mee naar opa en oma enzo.

één jaar geleden

Hier ook. Zowel speentje als knuffeltje blijven in bed (of gaan mee als ze ergens anders gaat slapen). In uitzonderlijke gevallen komt het wel eens uit bed, als ze echt heel verdrietig is bijvoorbeeld. Maar verder niet. Vind het eerlijk gezegt ook geen gezicht als een kindje heel de dag met een speen rond loopt. Knuffel zou kunnen maar hier dus alleen voor slaap momenten.

één jaar geleden

Mijn zoontje heeft 2 soorten knuffeldoekjes waar hij mee slaapt en die gaan ook mee naar beneden en soms mee naar buiten. Ik heb van elk 4 stuks reserve dus ik was ze regelmatig en dat vindt hij prima. Niks vies aan dus. Het geeft hem rust om af en toe even met zo'n doekje te knuffelen, troost hem als hij verdriet heeft en wij raken niet in de stress als er eens één kwijt raakt. Doorgaans geeft hij het zelf aan wanneer hij ergens aan toe is, dus er komt vast een fase dat hij ze lekker in bed laat liggen.

één jaar geleden

Interessant topic. M’n dochter slaapt altijd met een knuffeldoekje. Maar als ze ziek is of echt lang ontroostbaar is dan geven we m ook. Ze heeft al een tijd veel last van erge driftbuien (niet omdat ze het doekje niet krijgt hoor en we proberen altijd eerst op andere manieren te troosten). Het biedt haar veel troost. Ze stopt wel altijd de oren (happy horse doekjes) in haar mond. We hebben er 4 en ze gaan om de dag in de was, dus qua ranzigheid valt dat reuze mee. Maar ben wel benieuwd hoe lang ze die doekjes nog nodig blijft hebben

één jaar geleden

Hier ook blijven de bed knuffels in bed. Ze heeft genoeg andere knuffels beneden. Ze heeft wel duidelijk voorkeur voor zo'n knuffelkonijndoekje (inderdaad ook oren in haar mond), dus daarvan heeft ze een andere kleur beneden liggen (toevallig hadden we er meerdere gekregen, op de opvang ligt nog een andere kleur). Nu komt ze op de leeftijd dat ze graag ook haar pop mee naar bed wil nemen, daar ben ik nog een beetje zoekend in omdat die inderdaad ook wel eens meegaat naar buiten en ik dat niet zo fris vind

één jaar geleden

Hier heeft ze een favoriet knuffeldoekje, waar we er 4 van hebben 😅. Twee voor in bed, één voor beneden (die gaat ook mee als we op pad gaan maar krijgt ze alleen als ze erom vraagt) en één voor op de opvang. Ze gebruikt hem om te troosten en wil hem standaard om aan te friemelen als ze borstvoeding krijgt. En ook hier worden ze regelmatig uitgewassen 😊

één jaar geleden

Onze dochter heeft 2 slaapknuffels en die zijn voor slapen. Dus die liggen altijd in bed of krijgt ze wanneer ze naar bed gaat als ze ergens anders slaapt. Als we zeggen dat het tijd is voor bed vraagt ze meteen blij naar haar Beer en Konijn en gaat dan vrolijk naar boven. Beneden heeft ze ook allerlei knuffels waar ze overdag mee mag spelen.

één jaar geleden

Wij laten haar slaapknuffel ook zoveel mogelijk in bed. Vooral omdat ze anders de hele dag loopt te duimen. Onze theorie is: hoe meer ze overdag duimt, hoe moeilijker het is om af te wennen. Ze vindt het ook prima om hem na het aankleden 's ochtends in bed te leggen. Dat doet ze zelf (als ik het haar vraag) en dan zegt ze ook: "apuh". Ja, je knuffel is alleen voor slapen. Heel soms pakt ze hem overdag even, maar als ik dan na een paar minuten vraag of ze hem weer in bed wil leggen, dan doet ze dat ook zonder problemen. Vaak is het ook een teken dat ze moe is als ze hem pakt.

één jaar geleden

Hier heeft ze als favoriet mijn oude knuffeltje gekozen, die als al niet al te best meer. Vandaar ook dat deze in bed moet blijven liggen. Als we in de ochtend naar beneden gaan zeggen we ook ' vis naar bed ' en dan left ze hem in haar bed (is een zeehondje, maar ze noemt hem vis 🙈). Als ze tussen de middag ergens anders slaapt heeft ze hem niet. Op het kinderdag verblijf heeft ze een aap van Harry horse (3 van in huis) daar slaapt ze dan mee en bij me moeder heeft ze weer een ander knuffeltje. Ze is daar ook niet anders gewend. Als ze voor de nacht weg gaat mag vis wel mee.

één jaar geleden

Hier ook om de reden dat ik het vies zou vinden als we deze buitenshuis meenemen. Moest hij nood hebben aan dat hij zijn knuffeltje mee wil hebben. Dan vind ik dat okay. Maar voorlopig heeft hij nooit achter zijn knuffeltje gevraagd. Als hij ergens anders slaapt gaan zijn 2 knuffeltjes wel mee. Ik heb trouwens goed nagedacht welke knuffeltjes ik kocht voor hen. Ik heb er van Jellycat. Met gedachte dat deze altijd in de collectie blijven. Dus kwijt geraken zou geen probleem zijn.

één jaar geleden

Mijn zoontje legt het ook altijd terug in bed….

één jaar geleden

Hier hebben we een slaapknuffel en een meeneemknuffel. 2 echt heel verschillende knuffels. Van beiden hebben we ook een reserve en wassen en wisselen we regelmatig. Ook als hij ergens anders blijft slapen, gaat de meeneemknuffel mee. Slaapknuffel is echt enkel voor hier. Bedoeling is hier ook dat de slaapknuffel enkel in bed blijft. Maar hij hangt er de laatste tijd erg aan vast en was wat ziekjes waardoor ik moet bekennen dat hij tegenwoordig vaak mee naar beneden komt 😬 vermits we vanaf morgen gaan proberen te stoppen met de fopspeen, heb ik dit even losgelaten. Kan de komende dagen maar een extra troost zijn.. Maar ik snap je gedachtengang dus zeker!