30 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Marielle93

Ik doe het ook om deze redenen. Ook vooral om de link te leggen dat die knu ...
Ohja die reden (link met slapen) lag hier ook zeker aan ten grondslag. Zeker toen ze nog veel kleiner was.

één jaar geleden

Dank allemaal voor jullie reacties. Interessant om te lezen.

één jaar geleden

Ja heb ik ook aangeleerd ook geen speen of duim maar de poten van kikker gaan in de mond. En hij doet het ook uit zich zelf hij wilt hem nooit mee nemen. Aangeleerd na het aankleden gaat de knuffel naar bed en nu legt die hem zelf erin. Zeg altijd kikker moet weer verder slapen. Als die beneden behoefte heeft pakt die een andere knuffel. Uit logeren gaat die natuurlijk wel mee.

één jaar geleden

Onze dochter 1,5 jaar heeft op dit moment nog geen lievelings knuffel. Als wij ergens anders heen gaan neem ik 1 knuffel mee die ze over haar hoofd legt. Onze oudste had ook geen lievelings knuffel op die leeftijd. Nu is ze 10 jaar en heeft ze 1 knuffel die wel altijd mee moet als we ergens anders slapen. we hebben altijd knuffels afgewisseld zo dat ze juist met alle knuffels getroost kon worden.

één jaar geleden

Mijn dochter heeft een panda knuffeldoek en een roze haasje knuffeldoek en die moeten o-ver-al mee naartoe. Allebei ook. Voorheen liet ik ze gewoon in bed maar nu lukt dat niet meer sinds ze 16-17 maanden is (ze is nu bijna 19 maanden) ook loopt ze de hele dag met een speen. Ik probeer het wel af te leren en de tutties in bed te laten maar het is drama, gillen op de grond liggen ect. Voorheen liet ze ze wel nog thuis liggen maar nu moeten ze ineens ook mee naar de opvang. Daar geeft ze ze overigens wel gewoon af en gaan ze in haar eigen mandje net als de speen. Maar hier krijg ik het gewoon niet voor elkaar. Alle tips zijn welkom. Want ik vind dat ze ook bij het bedritueel horen en nu is dat hele ritueel er niet meer en heb ik t idee dat ze ook minder goed slaapt daardoor.

één jaar geleden

Reactie op Wiebelkont

Onze dochter 1,5 jaar heeft op dit moment nog geen lievelings knuffel. Als ...
Best slim idee dat afwisselen. We wisselden in het begin ook wel wat af, maar niet snel/vaak genoeg waardoor ze toch voorkeur kreeg.

één jaar geleden

Reactie op SavannahSade

Mijn dochter heeft een panda knuffeldoek en een roze haasje knuffeldoek en ...
Ik merk dat ik mezelf echt moet inhouden nu ze wat vaker om haar slaapkonijn vraagt, bang dat afleren alleen maar lastiger is. Ze is nu ook wat ziekjes. Ben ook wel benieuwd naar de tips (voor geval ik bezwijk 😉

één jaar geleden

Wij laten de knuffeltjes ook standaard naar het slapen in bed, naar het klaarmaken weet onze zoon dag de knuffeltjes in bed moeten, dit doet die dan ook erg vrolijk, hij gooit ze in bed met een grote glimlach en zwaait er een keer naar en zegt dagdag. Ik heb er nog niet over na gedacht met het slepen over de grond, maar vind gewoon dat slaap knuffeltjes bij slapen horen.

één jaar geleden

Ze blijven thuis, tenzij hij ergens anders slaapt natuurlijk. Als hij wakker is gooit hij ze altijd uit bed en dan voor wij de lamp aan doen met uit bed halen duwen we de knuffels verder onder zn bed 🤣 houdt hij ze nog vast of ziet hij ze, dan moeten ze mee naar beneden. Maar vaak met aan/omkleden heeft hij ze niet meer vast! Speen krijgt hij alleen in bed, en met naar buiten gaan. Soms slaapt hij de hele nacht zonder, en andere moment kan hij niet zonder.