126 Reacties

3 jaar geleden

Ik volg!:) En deel direct mijn mini lifehack die mij echt veel tijd bespaart in de nachtelijke uren. Namelijk, een thermoskan vullen met warm water uit de waterkoker voor de flesjes én een extra melktoren met 4 lagen. Iedere laag vul ik elke avond met 5 schepjes melk (mijn kleine zit nu op 150ml per voeding) zodat ik in de nacht niet veel tijd kwijt ben met het bereiden van zijn flesje.

3 jaar geleden

Je baby tijdens het douchen bij je in de badkamer neerzetten in de wipstoel of bijvoorbeeld het voedingskussen met een hoes er om heen. Van het geluid wordt onze meid lekker rustig! Heb je zelf even me time :) Bij het oefenen op de buik voor het nekje, je hand op je baby haar kont/benen leggen. Dan kunnen ze hun hoofd beter omhoog doen.

3 jaar geleden

Wat een leuk topic. Ik volg even mee. Hier nog een goede life hack voor de wat huilerige baby. Als onze dame echt niks wil en alleen maar huilt dan doen we haar in de maxi cosi en gaan 5 tot 10 minuten in stilte rijden. Works everytime! Als we terug zijn slaapt ze als een baksteen echt ideaal

3 jaar geleden

Leuk, ik volg ook! Dank voor de tummy time tips. Tummy time (cb): armen goed onder de baby duwen dus met de ellebogen onder het lijfje, dan oefenen ze beter. Voor de huilende baby werkt bij ons soms alleen de draagzak of op de onderarm, buik naar beneden. En ik zag op dit forum dat er mensen zijn die het nog niet wisten maar alle babyhalsjes zijn zo gemaakt/rekbaar dat shirtjes en rompers altijd over het lijfje naar beneden uit zijn te doen. Dus je hoeft nooit aan te modderen met poeprompers over het hoofdje heen! Shirtjes en rompers over het hoofdje heen aantrekken: opstropen zoals je bij een sok/panty doet, een deel in het nekje leggen en de rest kan je er dan zo in een beweging over het gezichtje trekken. Dan is het misschien minder stoeien! <3

3 jaar geleden

Reactie op Pan-Pan

Wat een leuk topic. Ik volg even mee. Hier nog een goede life hack voor de ...
Heerlijk! Onze meisje slaapt ook in de maxi cozi als we rijden, maar als we eenmaal stil staan, opent ze haar ogen weer😅 Soms zelfs bij de stoplicht, en al helemaal als de auto uit gaat🤷🏽‍♀️helaas Mijn lifehack. Als ik haar flesje (bv+kv mix) maak, en ze jengelt al van de honger. Dan zet ik haar in haar wipstoel en doe ik baby tv aan. Ze vind baby tv geweldig en kijkt zo aandachtig! Houdt haar rustig door de afleiding. Wat ook helpt is de muziekmobiel in de box.

3 jaar geleden

Leuk topic! Kleine lifehack voor flesvoeding.. Wij hebben tijdelijk een magnetron op onze slaapkamer staan en een gevulde melkpoedertoren. Binnen 1 minuut heb ik s'nachts het flesje voor ons mannetje klaar en hoef ik niet naar beneden.

3 jaar geleden

Ohja en we kwamen er achter omdat we dit voor de grap deden, zag er wel geinig uit, maar het werkt dus echt. Als je buiten zit met je kleintje met mooi weer, dan kun je zo'n vliegenverjager in de buurt zetten in de wandelwagen bijvoorbeeld. Ze waaien niet zo hard dat je kleintje in de tocht ligt, maar net genoeg dat je niet de hele tijd de vliegen hoeft weg te slaan. Misschien een gek gezicht, maar het werkt wel! Dit werkt overigens ook in de box bijvoorbeeld.

3 jaar geleden

Reactie op Nicolleke

Leuk topic! Kleine lifehack voor flesvoeding.. Wij hebben tijdelijk een ma ...
Je kan ook easymilker halen binnen 8 seconden flesje een soort senso hahaha dan voor baby melk🤣🤣

3 jaar geleden

Reactie op Synnie

Je kan ook easymilker halen binnen 8 seconden flesje een soort senso hahah ...
Oh echt waar? 😂 Geniaal wat ze tegenwoordig toch allemaal bedenken 🙈

3 jaar geleden

Ik heb deze ideaal mengt en wel en klonten er in en warme water en boiler

3 jaar geleden

Reactie op Nicolleke

Oh echt waar? 😂 Geniaal wat ze tegenwoordig toch allemaal bedenken 🙈
Nou het is messcchien uitgaven 189 euro maar het is zeker waard hahaha

3 jaar geleden

Reactie op Synnie

Ik heb deze ideaal mengt en wel en klonten er in en warme water en boiler
Geen klonten in en helemaal gemaakt en wel scheelt een hoop krampjes😁

3 jaar geleden

Reactie op Synnie

Nou het is messcchien uitgaven 189 euro maar het is zeker waard hahaha
Ik heb hem meteen opgezocht op bol. Ga eens met mijn man overleggen. Had er nog nooit van gehoord. Thanks voor de tip!!

3 jaar geleden

Reactie op Nicolleke

Ik heb hem meteen opgezocht op bol. Ga eens met mijn man overleggen. Had er ...
Super sneller levering hebben ze moet je even op de site van easybaby kijken😁💪

3 jaar geleden

Oh ja (net baby omgekleed): Babysokjes over de broekspijpjes heen aantrekken. Scheelt een hoop verloren sokken!

3 jaar geleden

Reactie op Nicolleke

Leuk topic! Kleine lifehack voor flesvoeding.. Wij hebben tijdelijk een ma ...
Oh wauw, wat een goeie. Dat ik daar niet aan gedacht heb hahah. Ik ga vannacht denk ik een thermoskan met heet water en melkpoeder toren meenemen naar boven. Hoef ik alleen naar de badkamer voor koud water. Want die trap op en af in de nacht is echt killing als je half slaapt hahaha

3 jaar geleden

Leuk topic! Mijn tip; als je een beweeglijke baby hebt (met als gevolg zwaaiende handen in de poepluier zoals hier) 🙈 dan kun je de armen en handen van je baby in de romper "vouwen" en de romper de schouder met de drukkers aan elkaar vastmaken. De armen van je baby zitten dan op borsthoogte "vast" in de romper. En een voedingskussen met een aankleedkussenhoes eromheen kan prima dan als soort "babynestje". Zo chillt onze zoon weleens bij ons op het (iets te kleine) bed als we er met z'n vieren op liggen 😊

3 jaar geleden

En nog een aanvulling; sokjes wassen in een wasnetje, raak je ze niet kwijt en komen ze niet in de rubber randen van je wasmachine.

3 jaar geleden

Bij rode gevoelige billetjes zonnebloemolie gebruiken las het ergens en dacht ik probeer het even en indd na paar luiers was het al vele minder rood en geïrriteerd ❤️

3 jaar geleden

Reactie op Meibaby91

Oh ja (net baby omgekleed): Babysokjes over de broekspijpjes heen aantrekk ...
De sokjes van de kruidvat zijn een aanrader! Die blijven sowieso goed zitten.