20 Reacties

één jaar geleden

Ze halen het uit indien het de tanden belemmerd om uit te komen maar pas als het volledige melkgebit er zit.

één jaar geleden

Nu je het zegt.... De voortandjes van mijn dochtertje staan ook wat uit elkaar. Ik dacht dat zal wel zo horen, omdat de volwassen tanden wat groter zijn. Alleen ik heb net eens goed gekeken en zie dat het lipbandje bij haar ook ver doorloopt. Ik volg dus even.

één jaar geleden

Hier had onze middelste dat ook. Dit klinkt niet fijn maar mijn zoontje is toen met 2 jaar een keer gevallen en toen was het opgelost. 🙈

één jaar geleden

Mijn schoonzus die is tandartsassistente en die zei inderdaad ook, ze moeten even een keertje vallen 🙈 Onze dochter heeft dit namelijk ook. Ze zei anders kan de dokter er inderdaad iets aan doen maar weet niet vanaf welke leeftijd.

één jaar geleden

Onze dochter heeft het ook en idd ook de tanden ver uit elkaar. Had toen ze nog paar maandjes was gevraagd aan de CB, daar zeiden ze ook dat we er mee moesten wachten..

één jaar geleden

Mijn zoontje heeft het ook. Ik ben 2 weken geleden bij de neus-keel-oor arts geweest om de oortjes te laten nakijken. Zij zei dat dit geknipt moet worden voordat de tandenwissel komt. Onder narcose 😥 zij zei dat ze dit meestal ineens doen dan bij kinderen die buisjes ofzo moeten. Maar als hij tegen dan dus niets anders aan de hand heeft, moet hij speciaal daarvoor in slaap gedaan..

één jaar geleden

Ik heb precies hetzelfde gehad! Foto gemaakt en laten beoordeeld door kliniek in Groningen. Is inderdaad veels te kort. Zoontje is 15 maanden en ze kunnen er vanaf geboorte al wat aandoen. Afspraa k voor consult en eventuele behandeling staat eind November. Wachttijden zijn erg lang, maar zou ze zeker gewoon bellen voor informatie

één jaar geleden

Reactie op Aardbei0607

Ik heb precies hetzelfde gehad! Foto gemaakt en laten beoordeeld door klini ...
Ik ben gaan kijken bij mijn dochter omdat haar voortanden ook uit elkaar staan. Zag het er zo uit?

één jaar geleden

Reactie op JJS0214

Ik ben gaan kijken bij mijn dochter omdat haar voortanden ook uit elkaar st ...
Lijkt er inderdaad wel sterk op dat lipband ook doorloopt tot onderkant van tandvlees. De foto kan je vrijblijvend laten beoordelen door de arts

één jaar geleden

Maar goed heb wel eerst officiele fysieke consult nog bij " Tongriem kliniek Groningen". Kan gelijk behandeld worden na consult. Zou plaatselijke verdoving zijn. Maar ben wel heel benieuwd hoe dan want mijn zoontje zit geen seconde stil en vind het dus ook echt niet fijn wanneer iemand aan zijn bovenlip zit. Tandenpoetsen is ook echt drama boven

één jaar geleden

Reactie op Aardbei0607

Maar goed heb wel eerst officiele fysieke consult nog bij " Tongriem klinie ...
Jeetje, echt precies hetzelfde hier! Mijn dochter vind haar voortanden ook echt vreselijk bij tandenpoetsen. En als ik het zo zie, snap ik het wel. Ik ga morgenochtend gelijk de huisarts bellen.

één jaar geleden

Reactie op JJS0214

Ik ben gaan kijken bij mijn dochter omdat haar voortanden ook uit elkaar st ...
Bij mijn dochter ziet het ook ook ongeveer zo uit! Alleen staan haar voortandjes een stuk verder uit elkaar. Tandenpoetsen is bij de voortanden ook echt drama hier en ze vind het ook heel vervelend als er iemand aan haar bovenlip zit..

één jaar geleden

Reactie op JJS0214

Jeetje, echt precies hetzelfde hier! Mijn dochter vind haar voortanden ook ...
Zou je willen laten weten hoe verder als je de huisarts gesproken hebt? Ben erg benieuwd! Ik ga morgen ook bellen.

één jaar geleden

Reactie op Liz1

Zou je willen laten weten hoe verder als je de huisarts gesproken hebt? Ben ...
De huisarts beweerde dat het geen kwaad kon en vanzelf wel ‘meerekt’. Ik heb er niet echt een goed gevoel bij.. Ik heb het consultatiebureau bericht met een foto en die nemen zsm contact op. Ook moet ik morgen zelf naar de tandarts, daar ga ik het ook even aan vragen!

één jaar geleden

Reactie op JJS0214

De huisarts beweerde dat het geen kwaad kon en vanzelf wel ‘meerekt’. Ik he ...
Hmm oké.. apart dat er dan op verschillende manieren mee omgegaan wordt. Ben benieuwd wat het CB en de tandarts zeggen!

één jaar geleden

Reactie op Liz1

Hmm oké.. apart dat er dan op verschillende manieren mee omgegaan wordt. Be ...
Ja he, bij de huisarts stond ik binnen een minuut weer buiten.. consultatiebureau vroeg waar ik mij zelf fijn bij voelde. Aankijken tot wanneer ze gaat praten en dan zien of het haar spraak belemmerd, en met 2 jaar een consult bij de kinderarts van het CB. Of kiezen om het te laten behandelen. Ik zit nog een beetje te twijfelen maar denk wachten tot 2 jaar.. Morgen nog even de tandarts vragen om zijn mening, en dan gaan we er even goed over nadenken.

één jaar geleden

Reactie op JJS0214

Ja he, bij de huisarts stond ik binnen een minuut weer buiten.. consultati ...
Snap dat je twijfelt! Wat zei de tandarts? Ik heb vrijdag een afspraak bij de huisarts voor mijn dochter

één jaar geleden

Reactie op Liz1

Snap dat je twijfelt! Wat zei de tandarts? Ik heb vrijdag een afspraak bij ...
Net terug van de tandarts. Die zegt dat het beleid nu is ‘niks doen zo lang het geen problemen geeft’. Problemen als spraakontwikkeling, moeilijk kunnen eten.. dus ik vertrouw maar op dit antwoord. Ik ben wel heel benieuwd wat ze morgen bij jou zeggen!

één jaar geleden

Reactie op JJS0214

Net terug van de tandarts. Die zegt dat het beleid nu is ‘niks doen zo lang ...
De huisarts zei dat het normaal is dat de tandjes een eindje uit elkaar staan en het dan lijkt of het lipbandje tussen de tandjes zit. Zolang er geen problemen zijn met eten, drinken en spraak hoeft er niets aan gedaan te worden zegt ze.. toch vertrouw ik het ergens niet helemaal.. moet over een maand naar het CB dus ik ga het daar ook nogmaals vragen.

één jaar geleden

Reactie op Liz1

De huisarts zei dat het normaal is dat de tandjes een eindje uit elkaar sta ...
Precies hetzelfde dus… dan is het inderdaad maar even afwachten of het verder geen problemen geeft. Ik vertrouw er maar op…