4 Reacties

5 jaar geleden

Ik moet ook bloedverdunners gebruiken helaas . Ik moet 2 Acetylsalicylzuur pilletjes (aspirine) per dag innemen.. hele zwangerschap tot 36 weken en mijn bloedverdunner moet ik spuiten tot 6 weken na de bevalling... Ik ben nu 31 weken en ben wel wat nerveuzer aan t worden.... Ik heb bij mijn vorige bevalling geen ruggenprik gehad, maar weet natuurlijk niet wat me nu te wachten staat... Ik ga volgende week weer naar t ziekenhuis en wil goed m'n opties bespreken want is een beetje onduidelijk nu... Ik zal wel even laten weten hoe m'n gesprek verlopen is... Trouwens ik kan me echt niet herinneren dat we het over de ruggenprik hebben gehad eigenlijk.... Mmmhhhhh

5 jaar geleden

Na de bevalling moet ik weer preventief 6 weken bloedverdunners spuiten, omdat ik 12 jaar geleden een trombosebeen kreeg. Bij mij was de aanleiding een trauma aan mijn been, gekneusde ribben en ik zat aan de pil. Moest direct stoppen met de pil, en mag ook geen hormoonhoudende anticonceptie meer gebruiken. Bij mijn eerste zwangerschap had ik soms ook last van mijn lies, waardoor ik ook de hele tijd een steunkous gedragen heb. Deze keer gelukkig nergens last van, denk dat mijn lichaam nu gewend is aan de hormonen. Na de bevalling was ik vrij snel mobiel, en was het uiteindelijk gelukkig niet nodig. Ben toen iets eerder gestopt met prikken. Vandaag gevraagd bij de verloskundige, maar moet het deze keer toch ook weer gaan doen. Kan ik altijd weer eerder stoppen als ik snel ter been ben en het allemaal goed gaat.

5 jaar geleden

Ik spuit ook elke dag bloedverdunners dat doe ik al vanaf week 14 tot 6 weken in het kraambed. Ik ga ook bespreken of ik misschien ingeleid mag worden zodat ik dan precies weet wanneer ik moet stoppen met het prikken van Fraxiparine.

5 jaar geleden

Reactie op Sambaby-J

Ik moet ook bloedverdunners gebruiken helaas . Ik moet 2 Acetylsalicylzuur ...
Ik heb precies hetzelfde! Ik moet alleen 1asprine per dag in nemen, en spuit dagelijks Fraxiparine.