55 Reacties
2 jaar geleden
Ja alles waar hij bij zou kunnen komen heb ik weggezet. Maar wat je zegt over de heupen of belemmering van kruipen, is dat ook als hij er maar even in zit. Meestal max een halfuurtje per dag. Anders zouden ze het toch ook niet mogen verkopen?
2 jaar geleden
Ik zou gewoon doen wat voor jou goed voelt. Tegenwoordig is alles zowat slecht voor je kindje.. Ik vraag mij vaak af hoe wij in de jaren 90 groot zijn geworden 🙈 Daar werd nog helemaal niet zo nauw gekeken en ook wij hebben het overleefd..
Al zet je je kindje er maar een half uur per dag in (bij wijze van) ik zie daar zelf persoonlijk de ellende niet van in. Als je kindje het leuk vind en je kan het beperken tot een half uur ofzo dan kan het echt geen kwaad hoor
2 jaar geleden
Schijnt dat ze bepaalde spieren moeten gebruiken die nog niet voldoende ontwikkeld zijn. Daardoor kan het later het zelfstandig leren lopen vertragen.
2 jaar geleden
Reactie op Baby3juni
Het is jouw kind dus jouw keuze. Mijn keuze is het om zulke dingen niet te ...
Ik forceer hem helemaal niks. Het gaat me meer om een beetje variatie voor hem. Ipv dat hij de heledag ligt op de grond of in de box.
2 jaar geleden
Reactie op HeeHallo_1994
Ik zou gewoon doen wat voor jou goed voelt. Tegenwoordig is alles zowat sle ...
Preciess haha, daarom dat ik het even vroeg. Hij vindt het geweldig dus ik laat hem alsnog af entoe erin spelen😂
2 jaar geleden
Reactie op Anita 2811
Schijnt dat ze bepaalde spieren moeten gebruiken die nog niet voldoende ont ...
Aahh oke dat klinkt wel logisch inderdaad, dankje☺️
2 jaar geleden
Onderstaand artikel geeft er wat meer uitleg over en ook waar je op moet letten als je toch een loopstoel gebruikt.
https://www.consumentenbond.nl/kind-en-veiligheid/liever-geen-loopstoel#:~:text=handel%20werden%20genomen.-,Advies,daardoor%20snel%20onveilige%20plekken%20bereiken.
2 jaar geleden
Wij hebben er ook een, ze vind hem gewéldig (is 8 maanden). Sinds ze de vrijheid heeft ontdekt begon ze de week erna te kruipen en nu loopt ze zelfs al achter een karretje. Prima ontwikkelt dus. Ik denk dat je er niet te vroeg mee moet beginnen en ze zelf wel kracht genoeg heeft. En wat je zegt, niet te lang en alles veilig weg zetten. Veel plezier!!
2 jaar geleden
Kan hij al zelfstandig tot zit komen? Op de grond liggen en leren kruipen is essentieel om tot zit te komen en daarna zich te gaan optrekken en lopen. Jij wil variatie aanbieden (wat ik vanuit ouderperspectief snap), maar voor zijn ontwikkeling is net dat liggen heel belangrijk. (Ik zie in mijn omgeving echt veel kinderen die door gebruik van deze dingen(en door ouders die ze neerzetten) stagneren in ontwikkeling en uiteindelijk bij de kinderfysio terecht komen.
Ja het mag verkocht worden. Net als bedomranders en babykoekjes. Wil niet zeggen dat het dan goed is.
(Mijn reactie leest misschien harder dan ik het bedoel, sorry daarvoor)
2 jaar geleden
Reactie op frenkel1988
Kan hij al zelfstandig tot zit komen? Op de grond liggen en leren kruipen i ...
Ja zelfstandig zitten kan hij al wel. Ik laat hem ook veel op de grond, maar als hij na paar minuten geen zin meer heeft en begint te krijsen, vind ik het autootje wel fijn. Anders wilt hij de heletijd op de arm gedragen worden, wat ook niet altijd kan. Ik weet dat teveel van iets nooit goed is. Daarom dat ik het toch via hier vroeg. Ik wil geen dingen doen wat niet goed is voor mijn zoontje. Maar als af entoe geen kwaad kan, wil ik het wel blijven gebruiken. Toch bedankt voor je bericht en uitleg☺️
2 jaar geleden
Ja zelfstandig zitten kan hij al wel. Ik laat hem ook veel op de grond, maa ...
Zelfstandig tot zit komen (dus zelf gaan zitten vanuit liggen) is niet hetzelfde als zelfstandig kunnen zitten (dus neergezet worden).
2 jaar geleden
Reactie op frenkel1988
Zelfstandig tot zit komen (dus zelf gaan zitten vanuit liggen) is niet hetz ...
Dat snap ik ook wel. Ik had je bericht verkeerd gelezen. Nee vanuit lig naar zit heb ik hem nog niet zien doen.
2 jaar geleden
Tja het is een keuze maar ik heb er wel een oordeel over en vind het gewoon belachelijk dat je je kind in zo'n stoel zet terwijl bekend is dat het niet goed is voor de ontwikkeling. Er zijn gevallen bekend waarin sprake is van een blijvende beperking bij het kind. Als je dan voor jezelf gaat bepalen dat max een half uur per dag wel kan en jij bent straks de ouder van het kind waar het toch net mis gaat, je vergeeft het jezelf niet. Je laat je kind toch ook niet een beetje lucifers spelen omdat het niet altijd mis gaat?
2 jaar geleden
Tja het is een keuze maar ik heb er wel een oordeel over en vind het gewoon ...
Daar ben ik het helemaal mee eens. Mijn moeder zat ook al aan m'n kop te zeuren of ik er niet 1 moest nemen want het is zo leuk.. nou ik had er even goed onderzoek naar gedaan en ik neem dat risico gewoon niet. Zelfs een halfuurtje kan dan kwaad maar goed
2 jaar geleden
Tja het is een keuze maar ik heb er wel een oordeel over en vind het gewoon ...
Eens.. weten dat het verkeerd is maar hopen op mensen die het ook gebruiken en goedkeuren en daar dan een goed gevoel aan over houden zodat je het voor jezelf goed kan praten ofzo.. vreemd iets