19 Reacties

5 jaar geleden

Staat dat misschien in de beschrijving of misschien staat er iets over op internet? Anders je huisarts of VK?😉

5 jaar geleden

Ja die mag je doorslikken. Ik had mizollen en die mag niet, heb toen ter vervanging Loratidine gekregen!

5 jaar geleden

Ik heb die ook. Speciaal eentje gekregen die je ook met zwangerschap kan innemen. Neem de contact op met de huisarts, want weet niet of er nog verschil in zit.

5 jaar geleden

Ik heb mn huisarts en apotheel ervoor gebeld en ze zeidde dat Lora en Cetri gewoon dat het veilig gebruikt kan worden

5 jaar geleden

Ik ben apothekersassistente en wij gebruiken deze website om dit soort dingen op te zoeken. https://www.lareb.nl/tis-knowledge Toets je geneesmiddel in. Klik op de link boven het middel en dan krijg je een lap tekst. Ook met alternatieven. Loratadine is safe trouwens 👍

5 jaar geleden

Ik heb extreme huisstof allergie, en ik slikte hele zware medicijnen. Die volgends de bijsluiter erg gevaarlijk zijn in een zwangerschap. Ik heb voordat ik stopte met de pil al met mijn huisarts gebeld, en die adviseerde gewoon loratadine van de drogist te gaan gebruiken. En mocht ik nog klachten krijgen dan gaan ze kijken voor oogdruppels of neusspray die veilig is in zwangerschap. Tot nu toe heb ik geen allergie klachten met de Loratadine. Gelukkig, want ik had het wel verwacht aangezien ik hele zware medicijnen slikte. Dus er zijn allerlei mogelijkheden hoor! Groetjes ✨

5 jaar geleden

Cetirizine gebruik ik en mag gewoon gebruikt. Dit haal je bij de etos. Zonder heb ik echt geen leven haha

5 jaar geleden

Ik neem desloratadine gewoon door. Heb dezelfde allergieën. Zonder dat pilletje zou ik echt een wrak zijn! Heb gelezen dat deze stoffen de placenta passeren, dus niet schadelijk zijn voor de baby

5 jaar geleden

Reactie op ellendc

Ik neem desloratadine gewoon door. Heb dezelfde allergieën. Zonder dat pill ...
Oh serieus ja. Ik nam onder andere ook desloratadine, en dat mocht ik absoluut niet meer.. Vreemd dat er verschillende meningen zijn dan.

5 jaar geleden

Reactie op Rebelion

Oh serieus ja. Ik nam onder andere ook desloratadine, en dat mocht ik absol ...
(Des)loratadine is hetzelfde qua inhoud dacht ik..

5 jaar geleden

Reactie op ellendc

Klopt, maar veel hogere dosering. In de bijsluiter staat dat het niet wordt aanbevolen in zwangerschap of tijdens borstvoeding. Vandaar dat ik overlegd had met huisarts en zij aangaf dat ik beter wat anders kon nemen. En dan in combinatie met oogdruppels en neusspray.

5 jaar geleden

Reactie op Rebelion

Klopt, maar veel hogere dosering. In de bijsluiter staat dat het niet wordt ...
😰 ik maak me nu wel zorgen! Zal morgen maar eens bellen nr de dokter. Hopelijk heeft het nog geen schade aangericht. Maar zonder dat pilletje kan ik niet normaal funtioneren (inlezen, jeuk, traanogen,snot,...) iets lichter zou niet helpen, want is nu maar halve hulp.

5 jaar geleden

Reactie op ellendc

😰 ik maak me nu wel zorgen! Zal morgen maar eens bellen nr de dokter. Hope ...
Inlezen moet niezen zijn ;-) autocorrect

5 jaar geleden

Dank jullie wel

5 jaar geleden

Reactie op ellendc

😰 ik maak me nu wel zorgen! Zal morgen maar eens bellen nr de dokter. Hope ...
Ik kon ook niet zonder, had ook precies dezelfde klachten vooral snachts. Maar gek genoeg is de huismerk loratadine van de drogist hier genoeg, het werkt. Dus wie weet, anders neusspray erbij?

5 jaar geleden

Reactie op ellendc

Is niet exact hetzelfde. Zal kortdurend niet uit maken, zou nu wel gaan wisselen.

5 jaar geleden

Dit soort vragen zou ik nooit hier stellen maar aan je huisarts. Toevallig ben ik voor dezelfde vraag naar de huisarts geweest. Voorkeursmiddel is loratadine of cetrizine. Dus dat kan je veilig slikken. Maar toch, bij twijfel bel je eigen apotheek of huisarts!

5 jaar geleden

Loratidine mag tijdens de zwangerschap. Vorige week had ik een allergische reactie. Heb toen Loratidine gekregen van de arts.