Hoi mama's
Ik wil gewoon even m'n hart luchten en misschien kunnen jullie tips delen. Ik ben van mezelf al best gevoelig aan stress, maar ik vind moeder zijn echt van het meest stresserende dat ik al gedaan heb.
Ik merk dat ik niet kan loslaten, ontspannen en het lijkt steeds erger te worden en ik raak volledig overspannen. Vooral slapen en eten zijn een punt van stress. Mn dochtertje slaapt over het algemeen vrij goed, maar wanneer het inslapen vb. niet vlot of lang duurt, ze een dutje weigert, geeft me dat enorm veel stress: mijn hartslag gaat omhoog, ik word misselijk... Elk geluidje door de babyfoon en al mn voelsprieten gaan aan en adrenaline gaat door mn lijf.
Ik weet dat het onnodig is om zo te stressen. Het zijn fases, een paar dagen later is alles meestal wel op zn plooi... Maar toch reageert mijn lijf zo. Ik weet dat het niet gezond is. We zijn net een week op vakantie geweest met vrienden en ik heb amper plezier gehad. Hele tijd met haar bezig (anderen mochten haar niet pakken of aanraken want dan begon ze te huilen, had ze vroeger ook niet.) stressen omdat de schema's en dutjes niet klopten... Ik ben zelf yogadocent en weet in theorie perfect wat ik kan doen om te ontspannen, maar een ademhalingsoefening helpt amper als ik halverwege weer in de stress schiet door een geluid.
Nog mama's die zo veel stress ervaren en moeilijk kunnen loslaten?