11 Reacties

3 jaar geleden

Hier precies hetzelfde. Onze zoon is nu 15 weken en draait sinds anderhalve week op zijn zij. Lag ook afwisselend in de meyco of de lovetodream. Vanwege het op zijn zij draaien zijn wij er ook cold turkey mee gestopt en hebben we hem in een gewone slaapzak gelegd. Nou, de eerste 3 a 4 nachten was het drama. Na elke cyclus van 45 minuten wakker en huilen. Wij hebben even doorgezet, heel erg vermoeiend, maar wel met resultaat... Hij slaapt sinds deze week de nachten door, komt 1 keer voor een voeding. Overdag vind hij het nog wel lastig. We blijven dan even bij hem met een hand op de buik en zijn armpjes. Als hij dan bijna slaapt kunne we zijn armpjes omhoog/omlaag wegleggen. Of ik neem hem even bij me, neurie een paar liedjes tot hij bijna slaapt en leg hem dan weg. Andere tips heb ik dus niet, bij ons werkte het een paar nachten volhouden, hij moest er even aan wennen...

3 jaar geleden

Ik ben deze week begonnen met de stage 2 slaapzak. 1 arm er overdag tijdens dutjes eruit. Als dit goed gaat dan de nacht dat armpje er ook uit laten en dan eerst de dutjes beide armen eruit en als dat ook goed gaat dan pas 2 armen er in de nacht uit. Ik volg hierin de tips van snuggle and Dreams op instagram.

3 jaar geleden

Reactie op Hanie

Ik ben deze week begonnen met de stage 2 slaapzak. 1 arm er overdag tijdens ...
Ik zal er eens naar kijken! Overdag doet hij zijn dutjes gewoon alleen met een dekentje. Dat gaat dan wel weer goed😐

3 jaar geleden

Je kan stage 2 proberen, maar hier geen succes🤣 Ik heb dus stage 2 love to dream swaddle up. Ik probeerde met 1 arm eruit. Maar ze pakt haar speentje uit de mond en gaat er mee zwaaien en gooit het dan weg-.- na vaak terug geven, viel ze in slaap voor 45 min 1 armpje los. Ze kan nog niet omrollen, dus ik ben gestopt en heb het niet weer geprobeerd.. ze kan normaal gesproken haar speentje terug in de mond doen door de swaddle up, wat nog handig is. Ik heb ook een snoozz slaapwikkel, voor het geval dat ze zou omrollen, kan dat niet met deze wikkel. Je kan eventueel een dikkere slaapzak met armen proberen, hoor dat ze daardoor wat minder bewegen met de armen. Ik stel zelf nog even uit🙄

3 jaar geleden

Aan 1 kant het dekentje niet onder het matras instoppen maar onder zijn lijfje? Werkt voor ons of het slaqpzakje van fedde en kees met ritsen onder de armen. Is tussenstap voor afbouwen inbakeren. Of het nunki lakentje?? Hopelijk werkt er snel iets! Succes mama!

3 jaar geleden

Hoi, mijn dochter sliep in de puckababy. Maar omdat ze laatst koorts had moesten we direct stoppen. Het was even 2 nachten zwaar ***. Maar dag/nacht 3 sliep ze weer als een roosje! Ze slaapt overdag (snachts niet) wel onder een nunki lakentje, dat leek ook te helpen. Dus wellicht op vrijdag stoppen, dan een zwaar weekend, en dan klaar? 🤭

3 jaar geleden

Hier sinds een week de stage 2 transition versie, met 1 arm erin en 1 armpje eruit. Werkt goed! Heeft z'n duimpje gevonden en gebruikt dit als self soothing dus amper nog een tut nodig

3 jaar geleden

Reactie op Alasse87

Hier sinds een week de stage 2 transition versie, met 1 arm erin en 1 armpj ...
oh dat is fijn zeg! Doe je dan nog een dekentje om? Of is het niet te koud met zo’n bloot armpje.

3 jaar geleden

Reactie op Rebelion

Hoi, mijn dochter sliep in de puckababy. Maar omdat ze laatst koorts had mo ...
ik ga denk inderdaad maar vrijdag beginnen 🙊

2 jaar geleden

Wij gebruiken deze ook en zonder slaapt ie een stuk slechter. Hij kan alleen omrollen en ligt dus ook al op z’n buik te slapen… met deze slaapzak. Hij kan zich wel opdrukken. Is dit nu gevaarlijk en moeten we hem nu in een andere slaapzak doen met de armen vrij?

2 jaar geleden

Wij gebruiken deze ook en zonder slaapt ie een stuk slechter. Hij kan allee ...
Zeker een andere slaapzak gebruiken nu. Zodra baby's kunnen omrollen wordt deze slaapzak niet meer geadviseerd ivm gevaar. Het is toch een vorm van inbakeren. Dit staat ook op de website van Love to dream. Wij zijn toen overgestapt naar de variant waarbij de armpjes eruit kunnen. Dit was echter onvoldoende voor onze dochter en zijn uiteindelijk overgestapt op normale slaapzak in combinatie met het Nunki lakentje van Fedde en kees.