11 Reacties
4 jaar geleden
Ik gebruik een tweedelig system van Nora’s Nursery. Familie uit Amerika heeft het voor me opgestuurd maar inmiddels verzenden ze zelf ook naar Nederland als het goed is. Ik ben super tevreden hiermee! Het is wel groter dan een wegwerpluier maar dat komt ook doordat onze baby’s nu nog zo klein zijn. Een vriendin van mij gebruikt ze ook en bij haar zoontje van 14 maanden ziet en merkt ze geen verschil in grootte tussen de Nora’s Nursery wasbare luier en een wegwerpluier.
4 jaar geleden
Wij hebben deels wasbaar (newborn huurpakket) en deels ww. Mijn zoontje is nu 3,5 week oud en heb het pakket binnen gekregen dat hij 5 weken oud was. Wij hebben voor een huurpakket gekozen om verschillende systemen te testen. We vinden het 2 in 1 pakket het fijnst. Minste kans op lekkage. Daarna AOI omdat het gebruik het dichtst in de buurt komt van ww. De kans op lekkage is echter wel een stuk groter.
S nachts hebben we nu nog ww.
Qua AOI vinden we Elskbar luiers het fijnst vanwege de lekgootjes en het hoge absorptievermogen
Bij het twee in 1 systeem heeft een Hu-da of petit lulu onderbroekje de voorkeur met little lamp overbroekje bijvoorbeeld.
4 jaar geleden
Wij zijn overgestapt op wasbaar toen onze zoon 2 weken oud was, ruim 4 kilo. Onderbroekje van hu-da, en overbroekje van mother ease, en een inlegvelletje voor de vettige borstvoedingspoep . Het bevalt uitstekend. Ja het is een dik pakket, maar dat komt over een tijdje wel goed qua verhoudingen zoals hieronder gezegd. Het is je eigen afweging.. Minder volume is doorgaans meer lekkage gok ik. Die legere afvalbak is het me zeker waard!
4 jaar geleden
Wij hadden het voornemen om meteen te beginnen bij de geboorte. Compleet pakket met Popolini MiniSnap basisluier en PopoWrap overbroekje. In de kraamweek ben ik echter in huilen uit gebarsten omdat de luier zo groot was en m'n baby net een oempaloempa leek - iets met hormonen 🙃 - Met twee weken opnieuw geprobeerd en sindsdien ontzettend tevreden en nog geen lekkage gehad, ook niet met spuitluiers en ook niet 's nachts!
Wat Beekieanna zegt, 't is een dik pakket maar de kleine hoeveelheid afval is zo fijn 🙂
4 jaar geleden
Wij! Gaan nu langzaam over naar popolini luiers. Ook een dik pakket voor onze mini, maar goed voor de heupjes 😉

4 jaar geleden
Ik was van plan over te stappen rond een maand of 3. In het begin is wegwerp namelijk wel lekker makkelijk als je nog zo vaak wisselt. En inderdaad ik had nog geen zin om grotere maten broekjes te kopen omdat het anders niet om de luier heen past… dus nu zitten we nog met kruidvat maatje 2, en als ze maat 3 goed past wil ik gaan overstappen (ws met een consult want wil dan graag direct uitzoeken wat wij makkelijk vinden, 1, 2 of 3 delig).
4 jaar geleden
Hier ook wasbare luiers. Ik gebruik totsbots bamboe luiers met overbroekje, al voor de derde ronde want het is m’n derde kind. Ik wilde het mezelf daarom niet al te moeilijk maken en heb ook een grote lading wegwerp gekocht. Maar ik ben toch al gauw overgestapt van wegwerp naar wasbaar, want de wegwerp lekten steeds door.
Ik gebruik de wegwerp nu voornamelijk als ik m’n kind wil showen😳. Want ik vind die dikke wasbare luiers wel minder mooi inderdaad 😅.
4 jaar geleden
Reactie op JunaDian
Hier ook wasbare luiers. Ik gebruik totsbots bamboe luiers met overbroekje, ...
Hahaha herkenbaar!!
Wij gebruiken little lamb luiers met een extra inlegger. Wacht maar tot je naar maatje twee overgaat, dat is pas een groot pakket 🤣. Maar zo fijn dat de spuitluiers binnenboord blijven, met wegwerp moest ik elke dag meerdere keren outfits wisselen.
Wij gebruiken LL bamboe voor de tweede ronde maar ik heb het pakket van marktplaats dus who knows de hoeveelste ronde ze nu al meegaan. Mn oudste past nog in maat 2 (katoen) maar dat is énorm pakket om haar smalle billetjes en is lang niet zo zacht als bamboe. Wij gebruiken onderweg of als de wasmand vol is wegwerp, ongeveer 1 pak per maand per kindje. Tijdens de corona lockdown maandenlang geen luiers hoeven kopen, zo chill!
4 jaar geleden
Met pocketluiers hebben wij geen goeie ervaring. Altijd doorlekken, verschrikkelijk. Hoe dikker het pakket hoe meer het opneemt..
Voor de nacht gebruiken we trouwens totsbots, die nemen wat meer op en dan wissel ik elke 6 uur zn luier (hij komt nog elke 3 uur). De oudste ging met 9 maanden over op anavy night met een wolbroek. Ook een gi-gan-tisch pakket maar nooit een nat slaapzakje of nat bedje gehad!