8 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk hoeveel schulden jullie hebben, wat je eraan gedaan hebt om dat weg te werken en hoe dat eventueel zou kunnen vanaf nu. Laat het vooral op je afkomen. Ik kreeg ook stress om voor te komen (heb ook ptss) voor een andere reden maar de rechter is ook gewoon een mens van vlees en bloed. Degene gaat je niet opvreten. Probeer nu rustig te denken over wat de schuldsanering voor je kan betekenen over drie jaar en hoe je beter met je leefgeld om kan gaan straks. https://www.rechtspraak.nl/Onderwerpen/Schulden/Wet-schuldsanering-natuurlijke-personen Het komt echt goed鉂わ笍鉂わ笍鉂わ笍

2 jaar geleden

De rechter wil zeker weten dat je er alles aan doet om zoveel mogelijk inkomen te generen zodat de schuldeisers zoveel mogelijk afbetaald krijgen. Deze kan dus stellen dat ookal heeft het uwv je afgekeurd dat ze toch willen dat je er alles aan doet om zo snel mogelijk weer te gaan werken. Oftewel : zorg dat je vandaag nog regelt dat de therapie zsm start.

2 jaar geleden

Ik heb dit ook gehad. Ik heb ook PTSS en ben uiteindelijk ook in de WSNP terecht gekomen. Ik vond het heftig om voor de rechter te komen. Belangrijk is om je verhaal te vertellen, hoeveel impact het heeft en wat je eraan doet om de situatie te verbeteren. Tip: neem iemand mee voor steun en ik had ook een vriendin meegenomen die aan de rechter vertelde wat zij had gezien wat ik allemaal had gedaan. Je moet in ieder geval duidelijk maken dat je heel gemotiveerd bent om de WSNP in te gaan, ook al is het helemaal niet leuk. Succes!

2 jaar geleden

Een rechter wil vooral weten wat je hebt gedaan en wat je mogelijkheden zijn voor de toekomst mbt aflossen. Gewoon eerlijk en rustig vertellen. Evt je verhaal opschrijven voor als je het kwijt bent. Mbt je wajong, ben je nog onder de 30?

2 jaar geleden