8 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk hoeveel schulden jullie hebben, wat je eraan gedaan hebt om dat weg te werken en hoe dat eventueel zou kunnen vanaf nu. Laat het vooral op je afkomen. Ik kreeg ook stress om voor te komen (heb ook ptss) voor een andere reden maar de rechter is ook gewoon een mens van vlees en bloed. Degene gaat je niet opvreten. Probeer nu rustig te denken over wat de schuldsanering voor je kan betekenen over drie jaar en hoe je beter met je leefgeld om kan gaan straks. https://www.rechtspraak.nl/Onderwerpen/Schulden/Wet-schuldsanering-natuurlijke-personen Het komt echt goed鉂わ笍鉂わ笍鉂わ笍

2 jaar geleden

De rechter wil zeker weten dat je er alles aan doet om zoveel mogelijk inkomen te generen zodat de schuldeisers zoveel mogelijk afbetaald krijgen. Deze kan dus stellen dat ookal heeft het uwv je afgekeurd dat ze toch willen dat je er alles aan doet om zo snel mogelijk weer te gaan werken. Oftewel : zorg dat je vandaag nog regelt dat de therapie zsm start.

2 jaar geleden

Ik heb dit ook gehad. Ik heb ook PTSS en ben uiteindelijk ook in de WSNP terecht gekomen. Ik vond het heftig om voor de rechter te komen. Belangrijk is om je verhaal te vertellen, hoeveel impact het heeft en wat je eraan doet om de situatie te verbeteren. Tip: neem iemand mee voor steun en ik had ook een vriendin meegenomen die aan de rechter vertelde wat zij had gezien wat ik allemaal had gedaan. Je moet in ieder geval duidelijk maken dat je heel gemotiveerd bent om de WSNP in te gaan, ook al is het helemaal niet leuk. Succes!

2 jaar geleden

Een rechter wil vooral weten wat je hebt gedaan en wat je mogelijkheden zijn voor de toekomst mbt aflossen. Gewoon eerlijk en rustig vertellen. Evt je verhaal opschrijven voor als je het kwijt bent. Mbt je wajong, ben je nog onder de 30?

2 jaar geleden

Hoi, Ik werk als schuldhulpverlener en ik ga (bijna) altijd met mijn cli毛nten mee als ze een zitting hebben voor een wsnp traject. Misschien kun je aan je consulent van de gemeente vragen om met je mee te gaan? Of aan je bewindvoerder? Hij/zij kan eventueel moeilijke vragen over de financi毛n beantwoorden. Verder: is het traject voor jullie beide of alleen voor jou? In beide gevallen hoop ik dat je partner in ieder geval met je mee gaat. De rechter gaat waarschijnlijk vragen wat de reden is waardoor je niet werkt en hij/zij zal willen weten of je je inspant om aan het werk te komen. Als dat om een reden niet lukt of kan, dan zal hij/zij willen dat je medewerking verleend aan een onderzoek. Je geeft hier boven al aan dat je arbeidsongeschikt bent verklaard dus daar heb je als het goed is documenten van. Deze zal de rechter willen hebben als deze nog niet mee gestuurd zijn. Verder kunnen ze vragen stellen over hoe de schulden zijn ontstaan en of je zelf een idee hebt van de hoogte van je schuld. En verder: maak je geen zorgen! De rechter is ook maar een mens en het is echt niet zoals in de films. Als het je helpt kun je misschien punten opschrijven als reminder voor jezelf. Daarnaast zou je een kopie van het verzoekschrift kunnen vragen aan degene die het verzoekschrift heeft ingediend. Zo weet je precies welke informatie is gedeeld met de rechtbank. Dit kan je misschien wat helpen in de voorbereiding. Ik wens je alvast veel succes en ik duim voor een toelating.

2 jaar geleden

Reactie op Mies66

Ik heb dit ook gehad. Ik heb ook PTSS en ben uiteindelijk ook in de WSNP te ...
Hei meid, mag ik vragen of je met ptss bent gaan werken of is dat je opgelecht om te werken

2 jaar geleden

Reactie op Annemieke-D

Een rechter wil vooral weten wat je hebt gedaan en wat je mogelijkheden zij ...
Ik ben 27 jaar 馃榾

2 jaar geleden

Reactie op Trotsemamavantwee

Hei meid, mag ik vragen of je met ptss bent gaan werken of is dat je opgele ...
Ik ben uiteindelijk 30% afgekeurd en moest dus wel gaan werken. Ik heb veel traumaverwerking gedaan in therapie en kon daarna wel weer gaan werken, al werk ik nu als ervaringsdeskundige op een plek waar het niet erg is als het een keer niet goed met me gaat. Daardoor hou ik het goed vol. Maar ik kan me voorstellen dat dit nu nog teveel van je vraagt. Ik zou in jouw situatie gaan voor dat je niet kunt werken omdat je eerst moet herstellen van trauma en hier therapie voor zoeken. En aangeven bij de rechter dat werken, voor je kinderen zorgen en therapie teveel is voor je belastbaarheid en dat dat niet gaat.