78 Reacties

4 jaar geleden
Wat heftig om te lezen! Zoekt je man wel contact met je zoontje (bv knuffelen, begroeten bij thuiskomst ed)? Ik doe wel meer dan mijn vriend qua verzorging van ons dochtertje. De nachten doe ik alleen, maar ik geef bv. Als we gekolfde melk geven doet mijn vriend dit meestal (uit zichzelf). Net als flesje opwarmen. Als hij thuis is helpt hij ook mee met verschonen, badjes en vindt hij het leuk om tijd met oms kindje te besteden (tummy time, haar troosten, aankleden, samen knuffelen op de bank ed). Doet je man ook de 'leukere' niet verzorgende taken niet?
Ik begrijp uit je verhaal een beetje dat je man er al door meerdere mensen op is aangesproken en dat je ook zelf al met hem in gesprek gegaan bent. Wat was zijn beeld van opvoeden/samen kinderen krijgen voor je zoontje er was? Kun je met hem in gesprek gaan over wat zijn toekomstbeeld is en de jouwe? Zodat jullie hopelijk meer op een lijn komen. Je geeft zelf eigenlijk al aan dat je dit zo niet volhoudt, dus er zal wel iets moeten veranderen (bij hem).

4 jaar geleden
Jeetje wat lijkt me dat vreselijk zeg. Heb echt met je te doen. Je wil, juist nu, samen een team vormen en samen genieten van jullie kindje. Als hij zo van mening is dat de vrouw voor de kinderen moet zorgen... waarom heeft hij dan vaderschapsverlof genomen? Om te gamen? Je hebt je partner nodig en wil het samen doen natuurlijk. Ik zou toch proberen om nog een keer het gesprek hierover aan te gaan. Hij hoeft ook niet te veranderen, maar zijn gedrag wel. Je hebt samen een kindje, niet alleen jij. Hopelijk komen jullie er samen uit en is hij bereid om iets meer zijn handen uit de mouwen te steken! Sterkte en succes 🍀

4 jaar geleden
Ja met thuis komst begroet hij hem wel , hij kijkt er even naar om. Af en toe trootst hij hem wel maar bijvoorbeeld een badje geven doet hij niet. Hij geeft aan dat als hij groter is wel meer met hem gaat doen. Hij vindt het ook niks als ik hem alleen laat met de baby. Voor bijv even boodschappen doen. Hij vindt dat het de taak is voor de vrouw om voor de baby te zorgen. Bij andere mensen toont hij gewenst gedrag. Bijv ja ik ga ook mee helpen. Dan vragen mensen ja maar wat doe je als ze weer gaat werken. Ja is vanzelfsprekend dat ik dan mee help. Maar zodra ik het vraag of erover praat als er niemand bij is heeft hij een hele andere mening. Ja hoe zijn beeld was hoe hij het voor zich zag hebben wij niet echt besproken. Achteraf heel stom. Hij is ook vaak nogal van het beloven en niet nakomen. Het woord komt goed gebruikt hij dan ook vaak. Maar er gebeurd niks. Als ik hem hier dan ook op aanspreek zegt hij dat hij alles zelf bepaald en het doet wanneer hij wilt. Ik zou zo graag willen zien dat hij er een keer uit zichzelf uit gaat in de nacht en mij ook een keer ontziet. Ik zit er nu al tegen op dat ik aan het werk moet en alles op mij neer komt.

4 jaar geleden
Stel he je gaat weg... Dan moet je het toch ook alleen doen?
Ja ik doe ook alles alleen letterlijk
Al van af dag 1,maar stress bij de baby en ruzies ik begin er niet aan
Ik weet grof gezegt het is k%t maar het zij zo
Ik geniet er gewoon van want het gaat te snel om er ruzie over te maken het lost ook niks op
Sterker nog ik kan op een hand tellen dat hij mees heeft vast gehouden 🤣
Ja mannen vinden het later pas makkelijker, ik ben hier mis te nuchter in maar stress is voor jou maar zeker voor de baby niet goed.
Sterkte

4 jaar geleden
Wat vervelend voor je. Ik kan begrijpen dat verdrietig maakt. Ook dat het irritants oplevert binnen je relatie.
Hoe lastig het ook is misschien maar praat er over met hem. Probeer dan ook niet hem aan te vallen door te zeggen dat hij niks doet maar probeer het bij jezelf te houden. Anders wordt het geen gesprek maar weer een ruzie.
Heel veel succes en je bent niet alleen hier in.
Je leert elkaar opnieuw kennen. Naast dat je man en vrouw bent leer je elkaar ook als papa en mama kennen.

4 jaar geleden
Het lijkt er op alsof je mijn man omschrijft. Ik ben er ook helemaal doorheen. En ik ben zo blij dat ik maandag weer moet werken. En dat is dan niet dat ik niet van mijn zoontje hou maar dit is niet meer gezond. En het erge van alles is dan, dat ik savond neer plof op de bank na een hele vermoeiende dag en wil dan even liggen. Zegt hij, ik heb honger. We hebben zo vaak ruzie gehad hier over. Dat hij me niet helpt prima maar verwacht dan niks van mij. Ik draai dubbele diensten hier.

4 jaar geleden
Reactie op Wondertje68
Het lijkt er op alsof je mijn man omschrijft. Ik ben er ook helemaal doorhe ...
Oh ja dit herken ik ook idd! Dan zit je eindelijk en dan nog durven vragen. Kan je wat drinken pakken of inderdaad ik heb wel echt honger ja. Hij zegt ook dat hij ook net zoveel slaap krijgt als ik en hij traint er zelfs bij. Dus met andere woorden ik moet eigenlijk medelijden krijgen met hem?

4 jaar geleden
Reactie op gizmo9
Oh ja dit herken ik ook idd! Dan zit je eindelijk en dan nog durven vragen. ...
Jaa echt waar ik begrijp je zo goed. Laatst vroeg ik op een zondag of ik even kon slapen en hij met de kleine. Maar dat kon niet want hij had ook slaap en ging dus zelf slapen. Terwijl hij wel al zijn nachtrust had en ik 10 keer er uit. En als ik er iets over zeg, zegt hij klaag je vind je het niet leuk

4 jaar geleden
Reactie op gizmo9
Ja met thuis komst begroet hij hem wel , hij kijkt er even naar om. Af en t ...
Dat wat je zegt over 'als hij groter is wil hij wel meer gaan doen' herken ik wel een beetje. Mijn vriend vind het soms lastig nu ze nog zo klein is. Mja, wat is groter... Is dat bv als hij wat meer gaat brabbelen en spelen of is dat als jullie zoontje uit de luiers is. Vervelend dat je ook het gevoel hebt dat hij niet graag op jullie zoontje let als je boodschappen doet.
Miss tegen hem zeggen dat je het jezelf anders voorgesteld had, dat je dit zo niet trekt en samen een concreet plan/afspraken maken. Hopelijk staat hij hiervoor open. Wat iemand hieronder zegt bij jezelf blijven. En hij hoeft niet te veranderen als persoon, maar zijn gedrag wel. Anders ga jij er aan onderdoor. Helemaal als dit zo blijft als je straks weer gaat werken.

4 jaar geleden
Bah luie mannen ook altijd, ik had hetzelfde mijn man wist ook niet zo goed hoe hij zich moest gedragen alles is nieuw en een baby is niet zomaar iets ook al heeft hij daar 9 maanden de tijd voor gehad natuurlijk, ik ben 1x zo boos geworden en ben even 1 dagje naar mijn ouders gegaan met de kleine laat hem maar even voelen dat je dit niet meer pikt. Sommige mannen moeten eerst even voelen voordat ze het snappen bij ons is gelukkig na 3 maanden het weer een beetje op orde maar nog heeft hij dagen dat hij liever lui is, ik heb een poepluier naar hem toen gesmeten zo boos was ik 😂 het is niet goed te pratej dat hij je niet helpt wij kennen hem natuurlijk niet maar hou wel in je achterhoofd dat alles nieuw is voor hem wij als moeders hebben een instinct en redden ons wel mannen daar in tegen...

4 jaar geleden
Ik heb juist een man die wel alles doet samen in bad doen als ik onder douche met onze meid gaat pakt hij haar over om aan te kleden en wel. En doet ook gewoon alle luiers . In begin mocht snachts zelf wakker maken voor de fles omdat me vriend gewoon diep slaapt hij stond er zelfs op . En als ik hem wakker maakte dan deden we snachts samen de fles in bij zijn van mij . Enigste verschil is dat me vriend al 2 kinderen heeft en daarom geen ouderschapsverlof heeft opgenomen maar hij wil alles doen . Denk dat verschilt per man Sommige mannen wat meerder vrouwen hier zeggen moet je soms hard tegen optreden je hebt samen een kind gekregen en niet alleen

4 jaar geleden
Was allang weggegaan bij hem. Had mijn baby meegenomen en wegwezen. Als je zo op vrouwen kijkt kun je beter geen kind opvoeden. Slechte invloed. Daarnaast geef je toch zelf al aan dat je niks aan hem hebt alleen maar stress. Waarom zou je dan blijven? Als je toch al alles alleen doet. Zeker als hij komt met opmerkingen dat hij voor niemand gaat veranderen. Dan had hij daar misschien eerder over moeten denken.

4 jaar geleden
Ze zijn gewoon lui, ook als ze groter zijn blijft mijn man lui. Dan speelt hij wat meer in huis. En misschien 1 x in de week of 1.5 week met zijn 2e naar de speeltuin, mijn peuter en mijn man. En dan ben ik 1 uur alleen met de baby. Mijn man heeft 7 weken aanvullend verlof en vakantie gehad en daarin misschien 2 flesjes gegeven en 2 luiers verschoond. Mijn oudste kleed hij nog wel een keer om zodra hij naar de speeltuin gaat met haar. Verder verwacht ik niks meer van hem, scheelt mij ook wat teleurstelling. Als ik straks weer aan het werk ben moet hij het ook alleen gaan doen, werken beide wisselende diensten. Maar dan nog zullen de nachten altijd op mij komen. Ik probeer me er niet meer aan te irriteren en ook vooral niet te vergelijken. Die energie stop ik in mijn kinderen. En als er savonds een keer niet gekookt is of 2 dagen het zelfde moeten eten, het zij zo. Word hij chagrijnig, ja soms. Is dat mijn probleem? Nee, hij kan zelf ook koken.

4 jaar geleden
Je man zegt dat hij later wel wat met z'n kind gaat doen, als het groter is? Zeg maar tegen hem dat z'n kind dan misschien wel niets met hem wil doen, als hij nu alle momenten om een goede band met z'n kindje op te bouwen aan jou overlaat. Al die momenten zoals verschonen, voeden, etc. zijn niet alleen verzorgmomenten, maar ook om een band op te bouwen. Dat doe je toch amper als je alleen even bij thuiskomst lief naar hem/haar lacht en er verder niks mee doet?!
Dat hij niks in het huishouden doet of nog durft te stellen dat ie wel honger heeft.. ik weet niet wat ik moet zeggen zonder te gaan schelden.. 😕
Ik ben plaatsvervangend woedend als je berichten lees! Probeer alsjeblieft dit niet maar te accepteren voor de lieve vrede, want dit is niet normaal.

4 jaar geleden
Jeetje, sorry dat ik het zeg, maar je man vertoont gewoon ronduit asociaal gedrag! Verlof nemen en vervolgens op de bank gaan zitten gamen en zeggen dat de moeder voor de baby moet zorgen.. we leven toch niet meer in de middeleeuwen waarbij de vrouw achter het fornuis staat en de man brood op de plank brengt? Als je er voor kiest als gezin om de taken op die manier te verdelen is dat uiteraard prima, maar hij gaat zitten gamen?? Sorry, ik heb hier geen goed woord voor over. Ik weet dat mannen het vaak lastiger vinden om affiniteit te hebben met een new born en dat vrouwen dit van nature veel meer hebben, maar als ik dit zo lees doet hij niet eens zijn best om het te proberen. Als ik jou was, had ik allang mijn biezen gepakt. Wellicht laat dat hem inzien dat hij niet goed bezig is! Heel veel sterkte en you rock momma!!!💪

4 jaar geleden
Reactie op gizmo9
Oh ja dit herken ik ook idd! Dan zit je eindelijk en dan nog durven vragen. ...
Vind het wel neerbuigend van je man om ook nog dat soort dingen te vragen en te verwachten van je. Zeker als hij weet dat je al wat meer hulp van hem verwacht. Je man kan lui zijn, maar ook nog zo veel verwachten en op deze onrespectvolle manier dingen van je te vragen? Nogmaals, mijn man is ook echt heel lui wat betreft het verzorgen van de kinderen , maar hij toont wel respect naar mij voor alles wat ik doe en vooral ook veel liefde naar onze kinderen, knuffelen goed in omgang, eeuwig geduld. Misschien opent hij indd wel zijn ogen zoals meerdere mama's benoemen wanneer hij jullie moet missen. Aan je verhaal en reacties te lezen neemt hij alles maar voor lief en interesseert het hem niks.

4 jaar geleden
Dit zou ik echt niet accepteren hoor... Ik zou het hem echt duidelijk maken!! Enne bij iemand blijven omdat je een baby hebt? Niet als het niet goed voor jullie is. Het is jullie kind dus hij moet er net zo goed voor zorgen!
Natuurlijk is een newborn voor mannen echt heel ingewikkeld, maar je doet dit samen toch?