13 Reacties

4 jaar geleden
Ik vond het wel een must. Anders is het stoeltje in het begin best wel heel groot en kan het hoofdje makkelijk scheefzakken. Dit kunnen ze in het begin zelf niet corrigeren. Maar misschien ligt het ook wel aan het type maxi cosi dat je hebt hoor. Ik was blij dat ik hem had.

4 jaar geleden
Elke maxicosi is anders. Zoek het model op op internet en kijk wat ze in beschrijving vermelden.
Ik heb ook een tweedehands maxicosi en deze heeft een verbouwing voor baby maar geen extra verklein zitting. Deze mag alsnog van af geboorte gebruikt worden.
Je mag namelijk niet zomaar iets in maxicosi inleggen. Dat maakt deze juist onveilig.
Elke type is anders gebouwd.
Succes

4 jaar geleden
De zitverkleiner die in de maxicosi pebble zit bestaat uit 2 delen. Deel voor onder de billen en deel voor het hoofd. Voor het hoofd vond ik geen must zeker als je een voetenzak gebruikt. Die voor de billen wel. Anders zitten ze er heel laag en opgevouwen in. Maar kan ook opgelost worden door een ander klein kussentje oid onder de billen te doen. Daar de voetenzak overheen en volgens mij ben je dan ook klaar. Het is echt maar super kort dat ze daar in passen. Zonde om aan te schaffen.

4 jaar geleden
Bij ons werd verteld dat het zeker nodig is zodat de baby goed erin zit. Maarrrr als je de baby niet van plan bent te vervoeren de eerste weken/maanden heb je hem denk ik niet nodig.

4 jaar geleden
ik heb zelfs van meerdere gehoord dat je zonder de baby niet mag vervoeren ze controleren dit in het ziekenhuis ook hier.
zou er dus zeker 1 aanschaffen.