23 Reacties
5 jaar geleden
Koelzalf helpt hiervoor. Ik heb het inderdaad ook. Veel meer jeuk en ook echt overal vooral onderbenen..
5 jaar geleden
YOOOOO! 🙋🏻♀️ Welkom bij nog een kwaaltje!! Had dit bij de laatste ook. Gewoon jeuk overal tot het extreme toe! Extra droge huid en die veroorzaakt de jeuk. Smeren doe je goed. Lekker vette creme/zalf alhoewel zalf plakt.
5 jaar geleden
Ja! Ik was er eeeeindelijk een beetje overheen gegroeid maar een van de eerste “symptomen” was dat mijn eczeem weer enorm kwam opspelen. Voel me net een puber. Dacht eerst dat ik het wel weg kon smeren met lanette en cetamogrol (volgens mij schrijf je het zo) maar het was echt niet te doen. Nu heb ik van de huisarts een hormoonzalf gekregen. Hydrocortison volgens mij. Dat is een hele lichte die ik gewoon mag gebruiken en veilig is tijdens een zwangerschap. De verloskundige, apotheker, huisarts en internet bevestigen dat. Je mag het niet te veel smeren maar het maakt bij mij wel een groot deel weer rustig. En overige plekjes die jeuken (rug, buik, benen, armen, handen) smeer ik even in met gewone neutrale crème na het douchen bijvoorbeeld. Ik weet natuurlijk niet welk soort eczeem je hebt enzo maar ik heb hier dus echt baat bij! En de apotheek raadde ook nog iets aan van de apotheker zelf, gewoon zelfhulpmiddel zegmaar maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Was zo’n Yves pocher huppeldepup iets Frans.
5 jaar geleden
Ik heb geen eczeem maar psoriasis en die speelt nu tijdens de zwangerschap nog meer op 😑 ben bij een mesoloog geweest en die heeft aardig wat dingen uit mijn eetpatroon geschrapt. Moet zeggen dat het helpt.
Van buitenaf smeren helpt maar oppervlakkig. Je moet het echt bij de oorzaak aanpakken. In mijn geval mijn darmen.
5 jaar geleden
Ik heb al jaren chronische atopische eczeem bij mij helpen hormoonzalven cortisterioden alleen voor de rest niks
5 jaar geleden
Reactie op Yaseminn
Deze mentholgel helpt heel goed tegen jeuk. Het heeft een verkoelende werki ...

Wat extra informatie:
Mentho-10 Mentholgel 75G is een verkoelende gel met 1% natuurlijke menthol. Het vermindert direct een branderig gevoel en jeuk die kunnen ontstaan door bijvoorbeeld insectenbeten, de eikenprocessierups, kwallenbeten en brandnetels. De huid wordt gekalmeerd en irritaties verminderen. Deze gel is dermatologisch getest en vrij van parfum. Het is geschikt voor kinderen vanaf 3 jaar en het kan gebruikt worden tijdens de zwangerschap.
5 jaar geleden
Ja! Bij mij is ‘zwemmersexceem’ weer terug gekomen. Het jeukt ontzettend onder mijn voeten. Mijn huisarts raadt vette huidcremd aan om het soepel te houden. Hopelijk trekt het na de zwangerschap weer weg 🙈
5 jaar geleden
Dream creme van lush werkt goed tegen jeuk uitslag word ook minder, succes 🍀
5 jaar geleden
Hoi, ik heb constitioneel eczeem en ook al me hele leven last van.
Ik smeer standaard hormoonzalven (klasse 1 en 2). Volgens de dokter mag ik die in de hoeveelheden die ik gebruik gewoon door blijven smeren tijdens de zwangerschap. Dit werkt wel echt goed maar is alleen op recept verkrijgbaar.
Ik hoopte eigenlijk stiekem dat de eczeem helemaal weg zou gaan. Maar bij mij is het op hetzelfde niveau gebleven.
Hoop dat je iets vind dat helpt!
5 jaar geleden
Heel herkenbaar, ook al jaren eczeem, sinds de zwangerschap erger geworden. Door de zwangerschap reageert je immuunsysteem anders, de verloskundige zei dat sommige mensen hierdoor meer last van allergie hebben en andere juist minder. Sinds de zwangerschap gestopt met de redelijk zware hormoonzalf triamcinolon. Nog wel vet houdende crème cetomacrogol 20% vaseline blijven gebruiken. Dat was uiteindelijk niet vol te houden. Bij de huisarts gevraagd om zalf zonder hormonen, maar op advies toch de lichtere hormoonzalf hydrocortison gaan gebruiken. Geeft iets verlichting maar mocht het maar 2 weken gebruiken. Nu weer aan het zoeken naar iets anders. Calendula baby zalf van Weleda lijkt ook iets verlichting te geven. In het verleden ook goede ervaringen met gladskin, maar weet nog niet of dit veilig is bij zwangerschap, ga ik uitzoeken. Ik blijf dit topic volgen voor hopelijk een gouden tip! Veel sterkte met jullie eczeem!