20 Reacties

één jaar geleden

Ons zoontje eet altijd mer de pot mee. Hij wil ook niet iets anders meer eten. Gisteren aten we rode curry. Ik spoel zijn curry dan onder de kraan af zodat ik het vlees en de groenten overhoud en doe dat dan op zijn bordje met rijst. Hij vindt het op deze manier heerlijk.

één jaar geleden

Ons dochtertje is altijd al een slechte eter geweest. Sinds de kerstvakantie is daar een draai in gekomen. Vanaf een bepaald moment wilde ze zelf eten en gaat een stuk beter. Ik kook sowieso al zoutloos. En als we iets met kruiden eten kijk ik uit wat we eten en hoeveel ze krijgt. We laten haar nu alles proeven. Gaat nu een stuk beter. Boerenkool, oliebol, snert, pasta met saus. Er zal altijd wel een moment zijn dat ze het minder lekker vind.

één jaar geleden

Mijn zoontje eet al een paar maanden met de pot mee. Eerst gaf ik een potje als wij makkelijk aten (patat enz) maar meneer neemt geen hap meer van een potje.. 😅 Hij wil alleen nog maar hetzelfde als ons eten, hij ziet het meteen als hij iets anders krijgt voorgeschoteld en weigert dat ook pertinent te eten 🙄🙈 Zout probeer ik mee op te letten maar ik gebruik dan ook al geen zout om mee te koken..

één jaar geleden

Onze zoon eet eigenlijk altijd mee, ook gekruid eten. Als het te gekruid is haal ik eerst een portie voor hem uit de pan en dan doe ik er daarna nog de laatste kruiden bij voor ons. Voordeel is dat zijn eten dan ook alvast wat afgekoeld is en hij meteen kan aanvallen 😉 Verder vries is vaak het eten wat over is in porties voor hem in, dus als we dan ooit iets eten wat niet echt geschikt is voor hem krijgt hij gewoon een portie uit de vriezer

één jaar geleden

Ons kindje eet altijd met de pot mee, vanaf 6 maanden al in aangepaste vorm. Zout en chilipeper voeg ik niet toe of later nadat ik zijn portie uit de pan heb gehaald, verder gebruik ik gewoon alle kruiden en specerijen.

één jaar geleden

Hier eet ze al vanaf 8 maanden (aangepast) met de pot mee. Zout niet, andere kruiden wel. We hebben wel eens gedacht haar iets anders te geven als wij iets pittigs aten. Nou mooi niet, ze wil eten wat wij eten. Pittig vindt ze blijkbaar ook lekker.

één jaar geleden

Onze zoon eet overdag heel goed, maar ‘s avonds drama. Potjes van Olvarit eet hij nog wel oké (we werken vaak tot 18u dus dan is dat een top oplossing), maar als we op tijd klaar zijn eet hij met (een van) ons mee. Hij vind alles lekker, maar eet gewoon heel erg weinig. Vandaag 4 zoete aardappel frietjes, 1 hapje asperge en 3 stukjes vis😢

één jaar geleden

In basis eet onze zoon alles wat wij ook eten. Soms haal ik eerst zijn portie uit de pan voor ik kruiden etc toevoeg. Als dat geen doen ik dan zet ik gewoon een pannetje ernaast en maak daarin hetzelfde als voor ons maar zonder kruiden/zout. Onze zoon altijd alles, maar de laatste tijd eet hij 's avonds soms niets, soms alleen pasta/aardappel. Iets van stamppot eet ie soms wel goed omdat hij het goed zelf kan eten met een lepel. Al kan hij het de x erna ineens helemaal niet willen eten. Ik voel dus ook steeds minder behoefte iets apart te maken. Hij eet toch niet, haha. Ik heb wel besloten er geen strijd van te maken.... eet je niet, dan eet je niet. Ik zorg er alleen wel voor dat hij dan overdag enkel gezonde dingen eet en genoeg fruit.

één jaar geleden

Onze dochter eet alles mee. Ik houd alleen in de gaten dat het niet overdreven pittig is. Verder eten wij zelf ook altijd al gezond en met weinig zout. Kan er altijd achteraf op je eigen bord nog bij.

één jaar geleden

Reactie op SuusZ88

Onze dochter eet alles mee. Ik houd alleen in de gaten dat het niet overdre ...
Hier ook zo

één jaar geleden

Reactie op Juul2123

Onze zoon eet overdag heel goed, maar ‘s avonds drama. Potjes van Olvarit e ...
Lijkt me ook lastig, maar ik denk altijd ze eten wel naar behoefte. Natuurlijk lastiger bij kindjes die wat aan de lichte kant zijn

één jaar geleden

Reactie op Thérèse

In basis eet onze zoon alles wat wij ook eten. Soms haal ik eerst zijn port ...
Nee begrijpelijk! Die strijd zou ik ook niet fijn vinden :(

één jaar geleden

Wij proberen haar mee te laten eten, maar eten is op het moment echt draaaama! Eerst alleen het avondeten, maar het ontbijt en middageten begint nu ook al lastiger te worden. Het enige wat ze op het moment graag en goed eet is fruit en de rijst en couscous van mijn schoonmoeder. Tot ze 1,5 werd heeft ze echt perfect gegeten. Ze probeerde vrijwel alles. Hoop zo dat we hier even doorheen moeten en dat ze straks weer lekker mee gaat eten! Als het dan bijvoorbeeld te pittig is, maak ik wel iets simpels anders voor haar.

één jaar geleden

Reactie op Mandy.

Wij proberen haar mee te laten eten, maar eten is op het moment echt draaaa ...
Hier ook echt een strijd momenteel vraag me af wat dat toch is... Ook altijd goed gegaan en nu gewoon amper iets...

één jaar geleden

Onze dochter weigert ook al een tijdje de potjes en wil met ons mee-eten. Ze mag eigenlijk alles eten wat wij eten. Als wij een avond friet bestellen mag ze ook mee-eten. Slokjes cappuccino mag ze ook. Alleen alcohol en koffie enzo niet. Als ik zelf kook let ik ook wel een beetje op met pittige kruiden voor haar. Zout en peper niet zo, wij eten eigenlijk altijd erg gezond. Dus af en toe snoepen of ongezond eten mag best, dat doen wij ook.

één jaar geleden

Ons zoontje weigerde ook ineens z’n potjes. En eet nu 3 weken volledig met ons mee! Qua kruiden en zout let ik eigenlijk niet op, zo gek eten wij dan ook niet haha. Ben zelf indo, en kook vaak Indisch waar hij echt van geniet!

één jaar geleden

Ons zoontje eet sinds hij 8 maanden is eigenlijk bijna altijd hetzelfde als wat wij eten, tenzij het echt lastig is qua substantie. Ik kook vaak met weinig/geen zout en voeg dan voor mezelf en mijn vriend wat extra toe zodra het op ons bord ligt. Maar qua kruiden ga ik wel los hoor, dat kan hij allemaal eigenlijk prima hebben. Ook als het een beetje pittig is lijkt hij er geen moeite mee te hebben. Hij is juist gek op dingen als indiase curry en turkse soepen, dat is wel super leuk.

één jaar geleden

Onze dochter eet gewoon met ons mee behalve als we iets met veel zout eten, dan krijgt ze nog een potje en dat vind ze heerlijk. Wij koken soms wel heel kruidig maar dat vind mijn dochter helemaal niet erg. Laatst kreeg ze per ongeluk iets waar stukjes rode pepers in zat, haar reactie was: Hmmmmmmmm en ze wilde meer.

één jaar geleden

Hier precies hetzelfde! In praktijk eet ik dus ook bijna alles zoutloos en ongekruid 😂😅

één jaar geleden

Zoontje is 19 maanden en eet sinds 13 maanden volledig met de pot mee. Ik kook gewoon normaal met kruiden en zout. Hij eet zelfs pittig eten soms maar hij bepaalt zelf of hij het op eet. Ik zorg altijd wel voor een bijgerecht die gezond is en die hij echt lekker vindt zodat hij altijd iets kan eten wat hij echt lekker vindt.