12 Reacties

3 maanden geleden

Misschien een powernap proberen. Hier maken we hem na 15-20 minuten wakker. Hij is dan wel ff heel erg chagrijnig maar gaat dan wel tussen 19:00-20:00 naar bed. Als hij langer dan een half uur slaapt wat ook wel eens gebeurd dan is hij ook zeker tot 22:00 wel wakker.

3 maanden geleden

Herkenbaar verhaal. Onze dochter maakt er gelukkig geen 22:30 van, maar tot 21:00 uur om de haverklap uit bed komen, doet ze wel. Ik heb met de opvang afgesproken dat ze het van dag tot dag inschatten. Soms zit ze even uit te rusten met haar knuffel in de grote fauteuil en soms is ze zo moe dat ze haar een uurtje laten slapen. 's Avonds accepteren we dan maar dat ze er iets later in ligt. Gek genoeg helpt het dan om tegen haar te zeggen: als je niet wil slapen, ga je gewoon even lekker uitrusten in bed. Dan gaat ze lekker liggen met haar knuffel en is ze 5 minuten later in slaap gevallen. 😅 Ik ben dus wel benieuwd wat er gebeurt als ze een keer zelf mag kiezen wanneer ze naar bed gaat. Dat ga ik in de vakantie maar eens testen.

3 maanden geleden

Reactie op 12062021

Misschien een powernap proberen. Hier maken we hem na 15-20 minuten wakker. ...
Dat is misschien ook een idee. Ik zal eens vragen of dat kan. Als hij thuis toevallig eens in slaap valt doen we dat inderdaad ook

3 maanden geleden

Reactie op SuusZ88

Herkenbaar verhaal. Onze dochter maakt er gelukkig geen 22:30 van, maar tot ...
Dankjewel. Ik heb de opvang ook gevraagd om dit zelf in te schatten maar daar lijken ze niet heel happig op. Was zelf aan het denken om het op te bouwen met 1 dag niet slapen en 2 dagen wel en uitbreiden als het goed gaat. Misschien helpt het inderdaad om even te accepteren dat hij tijdelijk even later naar bed gaat.

3 maanden geleden

Oh herkenbaar. Wij hebben destijds de dutjes op de opvang steeds korter gemaakt. Dus eerst eens een uurtje en dan kijken hoe het ging thuis. Was het dan nog steeds laat, dan de volgende keer 45 minuten slapen op de opvang etc Alleen bleek dat zodra mijn dochter ook maar 10 minuten sliep op de opvang, wij haar thuis niet meer naar bed kregen. Dus uiteindelijk moest ze gewoon wakker blijven daar en dan thuis op tijd naar bed. Niet leuk maar het is echt een fase waar je doorheen moet. En de leidster ook 🙈

3 maanden geleden

Reactie op Kersenbloesem

Dankjewel. Ik heb de opvang ook gevraagd om dit zelf in te schatten maar da ...
Bijzonder. Je zou toch denken dat mensen met een pedagogische opleiding, die je kind goed kennen, wel kunnen inschatten of je kind echt moe is of nog wel even kan. Het energieniveau van jonge kinderen past gewoon niet altijd in een schema. Er zijn zoveel dingen van invloed.

3 maanden geleden

Reactie op ibbeltje27

Oh herkenbaar. Wij hebben destijds de dutjes op de opvang steeds korter gem ...
Ja mijn gevoel zegt vaker ook dat hij hier gewoon aan moeten wennen. Thuis slaapt hij al maanden niet meer tussen de middag op een sporadisch dutje na. Hoe lang heeft het bij jullie geduurd voordat je dochter gewend was?

3 maanden geleden

Reactie op SuusZ88

Bijzonder. Je zou toch denken dat mensen met een pedagogische opleiding, di ...
Ja volgens hun heeft hij het echt nog nodig. Ze vonden het zielig dat hij op de mat ging liggen omdat hij erg moe was.

3 maanden geleden

Reactie op Kersenbloesem

Ja mijn gevoel zegt vaker ook dat hij hier gewoon aan moeten wennen. Thuis ...
Ik denk een week of twee, niet zo heel lang. De leidsters hadden er meer moeite mee. Die wilden haar graag op bed leggen omdat ze dan moe was. Maar 5 minuten later en het was over🤷🏻‍♀️. Ze wordt deze week 3, en slaapt alleen nog in de middag wanneer wij in de auto zitten na een inspannend uitje (lees: speeltuin, dierentuin etc).

3 maanden geleden

Reactie op ibbeltje27

Ik denk een week of twee, niet zo heel lang. De leidsters hadden er meer mo ...
Ja dat is hier precies zo. En ook deze week 3 en dutjes in auto na inspannend uitje hahaha

3 maanden geleden

Bij ons ging dit precies zo. Al 3 maanden thuis geen dutjes meer en op de opvang wel en dan thuis pas rond 22 uur slapen. Toen heb ik op de opvang gevraagd of ze het alsjeblieft wilde proberen en bij ons hebben ze dan voor de kindjes die niet gaan slapen een rust moment op de stretcher met boekjes lezen of een rustig spelletje. Hij krijgt dan ook zijn knuffel en dat gaat eigenlijk heel goed. Eerste dagen dat we dat deden hem wel iets eerder opgehaald (normaal zijn we altijd de laatste om 18.20 en nu rond 17.45 gehaald). Hij moet nu wel echt iets eerder naar bed en op tijd eten maar het gaat eigenlijk heel goed. Zijn nu 2 maanden verder en heeft op de opvang niet meer geslapen en ligt nu gewoon tussen 19 en 20 in bed te slapen.

2 maanden geleden

Reactie op MMEB

Bij ons ging dit precies zo. Al 3 maanden thuis geen dutjes meer en op de o ...
Dat is fijn om te horen. Wil het deze week ook eens gaan proberen. Ik denk dat ik eens begin met 1 dag (van de 3) en het zo opbouw. En dan inderdaad eerder naar bed