1 Reacties

één jaar geleden

Wat toevallig! Ik heb getwijfeld hier een topic over te openen vandaag 😅 hier deze week ook al 2 keer middagdut volledig geweigerd. Het is al enkele weken met zeuren naar bed, maar uiteindelijk legt hij er zich wel bij neer (letterlijk en figuurlijk 😅). Ik bied het gewoon elke dag aan, laat hem een beetje zeuren en ga even troosten als hij overstuur geraakt. Maar deze week dus 2 keer dat hij echt to-taal over de rooie ging uiteindelijk en dus zonder te slapen terug mee naar beneden is gekomen. Bleef wel gewoon de rest van de dag heel vrolijk 🤷 wel moe tegen het einde van de dag, maar dat lijkt me maar normaal. Dan 2 keer een half uurtje vroeger op bed gelegd. En dan sliep hij de dag daarna wel tot 7u en 1 keer zelfs 8u. Terwijl hij anders al-tijd om 6u wakker is. Ik vraag me dus zelfs af of hij het dutje nog wel echt nodig heeft. Vermits hij de nacht verlengt zonder en zo lijkt in te halen en ook supervrolijk blijft. Maar vind het toch echt te vroeg om het systematisch weg te laten. Misschien is het ook weer gewoon een fase 🤷 dus ik blijf het elke dag aanbieden en minstens een half uur proberen, maar als hij dan nog totaal overstuur is, is het maar geen dutje die dag. Als hij het daar ook goed op doet, ga ik daar geen verdere strijd van maken.