6 Reacties
2 jaar geleden
Mijn meisje krijgt ook nog gewoon 3 flesjes op een dag. 1 keer in de zoveel tijd komt ze snachts nog voor een fles. Dan kom ik uit op 4. Ze krijgt smorgens om 6uur voor we na de opvang gaan.
Hangt beetje af hoe haar ochtend verloopt op de opvang. Als die goed verloopt, dan zal het tegen een uur of kwart over 2 3uur zijn. Daarna de laatste voor ze op bed gaat om half 8.
2 jaar geleden
Nu moet ik er wel bij vermelden dat mijn meisje een slechte eter is. Door dat ze geen warm eten wil, krijgt ze nog die 3 flesjes. Anders was ik al over gegaan op alleen de ochtend en avond.
2 jaar geleden
soms komt mijn zoontje ook in de nacht en inderdaad ook 4. Hij eet dan wel 3 keer per dag alleen niet heel veel.. misschien dat het daar aan ligt ja 🤷🏻♀️
We doen rapley dus hij bepaald zelf hoe veel hij wilt eten.. maar alsnog veel behoefte aan melk
2 jaar geleden
Onze kleine krijgt ook nog 3 flesjes. maar het middagflesje meng ik met halfvolle melk. En zo wil ik langzaamaan helemaal over over koemelk gaan. Maar doe dit wel geleidelijk.
Hij is overigens een hele goede eter en eet zijn maaltijden heel goed naast de flesjes. Dus het afbouwen zal niet echt een probleem worden denk ik. Maar merk dat ie echt nog wel behoefte heeft aan een fles
2 jaar geleden
Ik zou je kindje volgen. Zeker als je Rapley geeft en hij eet nog niet zo veel als jezelf zegt is het heel normaal dat ie nog meer melk wilt.
Dus ik zou de flesjes aanhouden en pas als hij meer gaat eten dan zal die waarschijnlijk zelf de flesjes laten vallen of je kan het dan 'aanmoedigen'
Alle adviezen rondom hoeveel flesjes zijn ook slechts richtlijnen! Ik denk wel dat het belangrijk is dat hij meer vast gaat eten want uiteindelijk haalt hij daar ook de nodige voedingsstoffen uit. En naar mate ze ouder worden is dat belangrijker.