15 Reacties

2 jaar geleden

Ligt dat daar aan, ik heb dit dus ook. Nooit eerder een mirena gehad dus niet aan gedacht dat het hieraan kan liggen. Ze zeiden ook dat je niet tot nauwelijks ongesteld werd. Nou bij mij elke maand gewoon raak 😅 De pil werkt bij mij helaas niet ipm een maagverkleining.

2 jaar geleden

Oh wat vervelend dat je wel ongesteld wordt. Ik ben dat helemaal niet en dat is heel fijn maar ik voel me er niet goed door, qua humeur dan. Heb jij dat ook?

2 jaar geleden

Reactie op L202021

Oh wat vervelend dat je wel ongesteld wordt. Ik ben dat helemaal niet en da ...
Ja humeur is ook niet alles, maar zit zelf ook niet lekker in mijn vel dus daar ligt het ook wel aan. Misschien versterkt het elkaar wel

2 jaar geleden

Ik heb de koper spiraal. Geen hormonen, wel anticonceptie. Helaas is je menstruatie dan niet te plannen.

2 jaar geleden

Ik heb ook een koperspiraal. Menstruaties plannen maakt mij persoonlijk niet uit. Slikte de pil ook nooit door en heb een hele regelmatige cyclus. Nu zelfs nog regelmatiger als voor de zwangerschap/bevalling. Dus ik weet wanneer ik het kan verwachten. Ik ben dus echt zo tevreden over de koperspiraal. Wel iets meer last van rugpijn tijdens de menstruatie (had ik ook tijdens de pubertijd heel erg last van) maar niet echt noemenswaardig. Ook niet heel veel meer bloedverlies (dat schijnt een veel voorkomende “bijwerking” van de koperspiraal te zijn) Van de mirena schijnen sws veel vrouwen last te hebben, heb ik begrepen. Over de koperspiraal hoor je veel meer goede berichten. Misschien dat dat toch nog een optie voor je is?

2 jaar geleden

En dit is 1 van de redenen waarom ik zo min mogelijk hormoontroep in mijn lijf wil.. Ik heb nu weer gekozen voor een koperspiraal. Maar heb gek genoeg last van tussentijds bloedverlies. Volgens de HA kan het niet aan het spiraaltje liggen. Maar ik weet niet, paar jaar geleden had ik er ook 1 en ook last van bloedverlies. Eruit laten halen en toen was het weg. Dus ik ben bang dat dat met dit spiraaltje weer precies hetzelfde verhaal is...

2 jaar geleden

Reactie op Robemy

Ik heb ook een koperspiraal. Menstruaties plannen maakt mij persoonlijk nie ...
Dank je voor je reactie! Ik heb eigenlijk geen idee meer hoe mijn cyclus is. En ik vind het best lastig om ongesteld te zijn als je bijv op vakantie gaat. Jammer dat je daar dan geen invloed op hebt met de koper spiraal. Maar ik ga er toch over nadenken!

2 jaar geleden

Reactie op HeeHallo_1994

En dit is 1 van de redenen waarom ik zo min mogelijk hormoontroep in mijn l ...
Hi! Oh dat schiet dan ook echt niet op. Daar zit je echt niet op te wachten. Gek ook dat de HA daar blijkbaar niet genoeg van weet

2 jaar geleden

Ik heb de mirena spiraal wel alleen of het de verschil geeft geen idee ik had all voor de zwangerschap de pil genomen en daarvan had ik ook niet zo veel behoefte aan sex🤷‍♀️ en nu met die spiraal zeker ni maar ik denk dat het ni daarvan aan ligt want ik ben all emotioneel all ni 100% mezelf wegens alles te veel door elkaar

2 jaar geleden

Al heel lang de nuvaring. Neemt alleen de hormonen af die je nodig hebt. Geen stemmingen wisselingen en toen ik stopte ermee de week erna al zwanger Nu na me zwangerschap weer begonnen. Geen last.

2 jaar geleden

Reactie op Tamdo

Al heel lang de nuvaring. Neemt alleen de hormonen af die je nodig hebt. G ...
En hoe is je menstruatie daarbij?

2 jaar geleden

Reactie op L202021

En hoe is je menstruatie daarbij?
Elke 3 weken haal ik hem een week eruit. Eerste 3 keer was het even heftiger dan normaal. Nu is het weer normaal. Geen hevige bloedingen. En als ik wil kan ik een week verlengen. Als je langer wil kan je ook een nieuwe ring erin doen en zo de menstruatie uitstellen

2 jaar geleden

Reactie op Robemy

Ik heb ook een koperspiraal. Menstruaties plannen maakt mij persoonlijk nie ...
Ik sluit me echt helemaal hierbij aan! Hormonen werkte bij mij echt niet, voelde me daar zo slecht van, helemaal de mirenaspiraal. Onze huisarts was geen voorstander van koperspiraal, vanwege de horrorverhalen, maar ik was eigenwijs en wilde hem toch. Heb hem nu 2 maanden en ben er echt super blij mee! Menstruaties zijn twee dagen erg heftig (als in veel bloedverlies), maar helemaal geen buikpijn, dus als dat het is, dan teken ik ervoor! En blijkbaar wordt het na 3 menstruaties ook weer wat normaler. Wat betreft vakantie.. het is inderdaad niet te plannen maar dat is met de mirena ook niet natuurlijk. Ik geloof wel dat ze bij de dokter van die hormoonpilletjes hebben die je menstruatie uitstellen, die zou je dan evt. kunnen gebruiken, maar zijn natuurlijk ook weer hormonen. De koperspiraal is trouwens best goedkoop (70€ geloof ik) en het zetten voelde ik niks van, dus ik dacht; ik probeer het gewoon en anders is ie er zo weer uit! Succes in ieder geval😊

2 jaar geleden

Reactie op ash93

Ik sluit me echt helemaal hierbij aan! Hormonen werkte bij mij echt niet, v ...
Bedankt voor je reactie! Ik heb bij de mirena helemaal geen menstruatie en dat vind ik juist heel fijn. Maar ik ga de koper spiraal wel overwegen want liever paar dagen ongesteld dan elke keer zo’n slecht gevoel.

2 jaar geleden

Reactie op L202021

Bedankt voor je reactie! Ik heb bij de mirena helemaal geen menstruatie en ...
Oh sorry, dat had ik even verkeerd begrepen, snap dat dat fijn is inderdaad! Ik had met de mirena ook nog gewone menstruaties en veel tussentijdse bloedingen, dus was sowieso geen succes haha. Ik hoop dat het werkt voor je!🍀