11 Reacties

één jaar geleden

Geen tips helaas, alleen dat je misschien contact met de huisarts kan zoeken, wellicht kan die je helpen?

één jaar geleden

Heel herkenbaar! T is loodzwaar af en toe. Heb je hulp van vrienden / ouders? Hier ook weinig slapen en mama mama mama. Sterkte meid

één jaar geleden

Reactie op Marloesj89

Heel herkenbaar! T is loodzwaar af en toe. Heb je hulp van vrienden / ouder ...
dankjewel… 😢

één jaar geleden

Reactie op Babygirljune

Geen tips helaas, alleen dat je misschien contact met de huisarts kan zoeke ...
Ja gedaan, ik kreeg te horen dat kinderen van 0-4 chronisch ziek zijn en veder heeft ze geen onderzoek gedaan. Ik ben boos geworden en heb een andere dokter geeist.. die heb ik gekregen en die heeft ontlasting enzo onderzocjt maar daar kwam niks uit. Nu heeft ze me doorgestuurd naar de kinderarts waar ik pas over 2 maand terecht kan. Schandalig want ik zit constant met een huilend meisje en ik kan zelf ook geen lucht meer happen. Ik kan momenteel niks… werken niet… douchen nauwelijks… slapen niet. Misschien zit ik momenteel even in een slachtofferrol maar pfffff wat voel ik mij gevangen en machteloos

één jaar geleden

Ja gedaan, ik kreeg te horen dat kinderen van 0-4 chronisch ziek zijn en ve ...
En als je bij de huisarts aangeeft dat je er zelf doorheen zit? Of bij de kinderarts. Weet niet of je alleenstaand bent, anders misschien de nachten afwisselen?

één jaar geleden

Heel herkenbaar. Hier ook chronisch verkouden, dan weer krentebaard, hand-voet-mondziekte, nu loopt ze zelfs af en toe blauw aan en gaat van koorts naar ondertemperatuur. En allemaal niks te ontdekken. Gewoon het ene virus na het andere. Ik wil je vooral even een dikke knuffel geven. Wat ik doe om een beetje adem te krijgen is ze nu maar gewoon bij mij in bed te laten slapen, dan slapen we in ieder geval beide. En soms een dagje vrij te nemen als zij naar de opvang gaat. Ik werk zelf 32 uur en dat is best veel. Is er iemand die kan oppassen voor je? Als is het maar 2-3 uurtjes? Dat je even kunt slapen of ontspannen zelf?

één jaar geleden

Ohhh, lady, wat rot dat je je zo voelt! Een ziek kindje is zo heftig. En dan moet je ook nog vechten om een arts te zien.. wat zwaar! :( Je klinkt als iemand die heel zefstandig is en (weet niet natuurlijk of dat zo is), en vind je t misschien lastig om hulp te vragen van je omgeving? Het is al gezegd natuurlijk: maar als het mogelijk is, vraag of iemand komt oppassen. Misschien zelfs voor 2 dagen en ga er even tussenuit! Iets doen waar jouw behoefte ligt (al is t slapen!) of even naar de film met een vriendin ofzo. Dat kan zoveel goed doen. Al zit je in n hotelletje in je eigen omgeving (niet te ver weg). En als je niet veel andere (moeder)vriendinnen in de buurt hebt: check zoiets als buurtmama’s. Wie weet is gedeelde smart halve smart <3 En betreft werk: kun je er daar over hebben met je werkgever? Misschien kun je iets afspreken rondom je werk. Want stress over werk en geld, dat is echt niet fijn om ook nog zorgen om te hebben.. Als dit niet lukt, er bestaat ‘oudertelefoon’ dat is een soort kindertelefoon voor ouders, en zij denken heel goed met je mee (ik volg ze op insta en krijg het idee dat t echt een lifesaver is soms). Zie oudertelefoon.nl of 085-1304658. Hoop dat t snel beter gaat met je kindje en zeker ook met jou! Vergeet niet: je doet t fantastisch! Sterkte!

één jaar geleden

Je zit er doorheen en dat is logisch als je nauwelijks slaapt. Heb je een partner? Dan helpt de nachten verdelen. Slaap is nodig om je weer veerkrachtiger te voelen. Als je geen partner hebt, zijn er opa's, oma's, vriendinnen? Als je mijn vriendin en alleenstaand was, zou ik zeker elke week je kindje een nachtje te logeren nemen. Veel vriendinnen zullen zo denken. Wel vragen! Wat zou jij voor jouw vriendin doen? Mijn kind is in ca 18 maanden 2x ziek geweest en een paar x verkouden. Niet af laten schepen met die opmerking dat ze van 0 tot 4 chronisch ziek zijn. Een goed onderzoek kan geen kwaad. Check ook koemelk, lactose en gluten! Lieve mama, je doet het fantastisch!

één jaar geleden

Een beetje laat… Bedankt voor de lieve reacties! Doet me goed. En ik ga ook zeker iets doen met de tips hier boven ❤️

één jaar geleden

Een beetje laat… Bedankt voor de lieve reacties! Doet me goed. En ik ga ook ...
Gewoon nog even een hele dikke knuffel voor jou ❤ hopelijk voel je je ondertussen al (af en toe) iets beter!