12 Reacties

2 jaar geleden

hier hetzelfde😔 vandaag ging het fruit wel goed toen ze het zelf mocht doen🤷‍♀️

2 jaar geleden

Reactie op manden

hier hetzelfde😔 vandaag ging het fruit wel goed toen ze het zelf mocht doe ...
Zelf laten doen doen wij ook vaak maar resulteert in helemaal fijn knijpen en daarna op de grond laten vallen momenteel

2 jaar geleden

Hier precies ook zo'n fase. Wij doen een combinatie van papjes en zelf stukken eten. Beiden gaat momenteel veel minder. Gewoon minder honger denk ik, want ook van de flessen blijft momenteel veel staan. Hij zal het wel aangeven als hij honger heeft zeker 🤷 ik laat het wat los en blijf gewoon aanbieden. Hij zal zelf wel voelen hoeveel hij nodig heeft. Trouwens: wij laten hem dus sinds 6maanden ook al minstens 1 keer per dag zelf eten. En hier ook de fase van fijn knijpen en op de grond gooien gehad. Is echt ontdekken 'wat gebeurt er bij dit voedsel als ik er hard op knijp'. Gaat ook vanzelf weer over 😉 is alleen extra poetswerk helaas 😅

2 jaar geleden

Volgens mij is dit weer een fase, want ons meisje heeft er ook last van. Het ging een aantal weken (eindelijk) best prima, maar nu krijgen we er geen hap meer in. We merken wel dat ze weer veel nieuwe dingen begint te doen, dus wij gokken op een soort sprongetje. Succes mama’s! 🍀

2 jaar geleden

Reactie op Schaakmeisje

Hier precies ook zo'n fase. Wij doen een combinatie van papjes en zelf stuk ...
Ja hier inderdaad ook vanaf 6 maanden begonnen. Wilde eigenlijk echt de rapley methode doen. Maar omdat ze ook een flesweigeraar is en ik toch wilde dat ze wat binnen kreeg op het kdv begonnen met papjes. Dus nu inderdaad combinatie van beide maar gaat momenteel beide niet lekker. Gelukkig neemt ze de borst nog wel goed maar dat wilde ik eigenlijk ook langzaamaan gaan afbouwen...

2 jaar geleden

Reactie op Macscott

Volgens mij is dit weer een fase, want ons meisje heeft er ook last van. He ...
Ja dat is hier inderdaad ook! Tijgert nu de hele kamer rond, probeert zich op te trekken etc. Dus hopelijk hangt het daar mee samen. Voor jou ook succes!

2 jaar geleden

Pfff hier ook! Hij at echt super goed. Zowel fruithapje als stukjes fruit, hij at rustig 2 boterhammen en rond de 200 gram avondeten. Fruithap en stukjes spuugt hij steeds uit en brood ook en daarna gaat hij er mee spelen en gooit het op de grond. Hij is volgende week 10 maanden. Hopelijk een fase indd

2 jaar geleden

Reactie op Ciesss

Pfff hier ook! Hij at echt super goed. Zowel fruithapje als stukjes fruit, ...
Klinkt echt zoals het hier gaat! Succes! Hopelijk gaan ze snel weer goed eten 😊

2 jaar geleden

Hier ook sinds 2 dagen dat het eten een stuk minder gaat. Waar hij normaal smokkelt van z'n boterham, moet hij er nu niks van weten. Ook fles weigeren en vanochtend zelfs geen fruit willen. Knijpzakjes fruit en Kwark gaan er wel in, avond eten met moeite. Zou het met sprong 7 te maken hebben? Want daar zit ie van mij ook in + nog eens last van doorkomende tandjes 🙈

2 jaar geleden

Reactie op G_F

Hier ook sinds 2 dagen dat het eten een stuk minder gaat. Waar hij normaal ...
Hier heeft ze net haar 2 boventandjes gekregen. Sprongen houd ik eigenlijk niet in de gaten maar zou inderdaad ook goed kunnen.

2 jaar geleden

Hier hetzelfde!! Vreselijk, er wilt niets meer in ineens! Wat is jullie dagschema van eten nu? Soms weet ik niet of hij genoeg binnen krijgt….

2 jaar geleden

Een keer of 5 overdag borstvoeding nacht meestal 1 of 2x verder in ochtend wat fruit (stuk of gepureerd, meestal 150gram fruit per dag) rond de lunch een boterham, ene keer eet ze hem goed op andere keer maar 2 hapjes. Avondeten wat van ons of een half potje maar dat is ook heel wisselend hoe veel er naar binnen gaat. En dan na avondeten ongeveer 100gr yoghurt dat wil meestal wel. En tussendoor nog komkommer / paprika of maisstengels ofzo. Maar momenteel gaat het dus allemaal niet zo best..