Iemand ervaring met reflux bij een oudere baby? Mijn zoontje is 9 maanden en sinds een paar weken heeft hij moeite met eten van vaste voeding. Symptomen:
- Bij vaste voeding (gepureerd of stukjes): weigeren ondanks honger, na een paar happen keihard huilen. Eet sinds een paar dagen maar de helft van eerder en dan met huilen, huilen, huilen.
- Bij flesvoeding: af en toe verslikken, proesten, huilen. Fles gaat er tot nu toe wel vrijwel altijd helemaal in, maar hij heeft dan ook honger omdat hapjes niet lukken!
- Niet weg gelegd willen worden, zitten op schoot is regelmatig ook niet goed, dan is alleen rondlopen (waarbij hij rechterop zit) goed. Op de commode liggen (of ergens anders) gaat gepaard met veel gehuil
- Heel veel huilen, hangerig, niet fit
- Vaak slikken, iets weg slikken?
- Hoesten, veel keel schrapen
- Stinkt uit mondje (maar vind het niet perse zuur ruiken)
- Schor stemmetje, maar hij is nu ook verkouden
Vanochtend bij de huisarts geweest, oorontsteking en keelontsteking is het niet. Dokter dacht dus misschien ook aan maagzuur. We zijn doorgestuurd naar het ziekenhuis, maar dat duurt nog 2 weken voordat we daar terecht kunnen. Ik dacht vanochtend dat hij niet veel slikt, maar ik heb nog eens geluisterd en hij doet het dus wel heel veel als hij moet huilen en als ik hem bijna niet stil kan krijgen.
Iemand een idee of dit reflux kan zijn? Bijzondere zou dan zijn dat hij dit niet had toen hij jonger was? Tenminste, hooguit lichte reflux, maar niets problematisch. Het is ineens sinds een paar weken. Het eten is nu wel echt een probleem, hij was een goede eter, lust ook alles, maar eet nu nog maar de helft en dat met veel gehuil, na elke 3 hapjes o.i.d. Zo sneu! Ik maak me echt zorgen, er is iets met m'n kind, maar er komt telkens niks uit en dit probleem speelt nu al weken. Begon vooral nadat hij ziek was geweest, ineens 39,5 graden koorts 5 weken geleden. En sinds die tijd is het dus..