Hoi allemaal!
Ik moet dit even kwijt. Want het zit me niet lekker.
Ik heb altijd al wel moeite gehad met het huis aan kant houden. Schoon maken en ordenen. Maar ik merk gewoon wat ik mij er heel erg voor schaam.
Gisteren was mijn moeder bij ons thuis geweest toen wij weg waren. En heeft in de avond op de app even gezegd wat voor een rommeltje het is (wel op een goede manier hoor)
Maar ik merk hoe erg ik hier op reageer en het elke keer weer pijn doet dat ik voor mijn gevoel niks gedaan of af krijg. Vaak dingen uitstel omdat het een chaos in mijn hoofd is. Ik heb altijd het gevoel dat ik 'iets goed te maken' heb bij mijn ouders. (Bewijsdrang) En aan hun moet bewijzen dat ik wel degelijk voor mezelf, onszelf en ons zoontje kan zorgen. Maar elke keer kom ik mezelf weer tegen in allerlei dingen. Voel ik me slecht over mezelf dat ik geen doelen behaal die voor andere allemaal zo simpel lijken te gaan (wat misschien ook niet zo is)
Elke keer loop ik weer tegen die muur op van lastige emoties, angsten en spanningen enz.. Ik voel me 9/10 slecht over mezelf. Met name mijn zelfbeeld. En dan ook dat stukje huishouden. Heeft mijn moeder vanochtend toen ik werken was het huis schoongemaakt. Super lief en heb haar daar ook voor bedankt. Maar diep vanbinnen voel ik hoe ik elke keer faal richting mijn ouders en mijn man.
Meer die dit herkennen? Zo niet, dan wil ik het toch even kwijt. Het knaagt aan mij en weet verders niet zo goed waar ik dit kan ventileren 🙏