19 Reacties

5 jaar geleden

Ja ik zit me dit dus ook steeds af te vragen! Maar als ik de kraamlijsten moet geloven is het idd molton, hoeslaken sowieso en dan je eigen keuze tussen lakentje en dekentje of slaapzakje.

5 jaar geleden

Wij gebruiken zulke zeiltjes tussen het matras en hoeslaken tegen doorlekken.

5 jaar geleden

Ons matras kan in de douche helemaal uitgespoeld worden. Ik dacht dan eigenlijk ook vanwege ademsvrijheid er geen molton onder te leggen? Geen idee of deze gedachte klopt? Hoeslaken heb ik van aerosleep.

5 jaar geleden

Ja wij hebben er ook eentje gekocht bij bol.com tegen lekken. Anders als je geen molton/matrasbeschermer gebruikt en je hebt lekkage zit meteen je hele matras vol met urine. Zou beetje zonde zijn. Wij hebben 1 waterdichte deze heeft een plastic achtig laagje en een aantal moltons. Dat is gewoon een dikke stof.

5 jaar geleden

https://www.consumentenbond.nl/babymatras/wiegendood De belangrijkste conclusie is dat we geen aanwijzingen vonden dat een matrasbeschermer of topdekje de veiligheid van je baby verhoogt. Verder bleek dat de meeste water- of vochtdichte matrasbeschermers en topdekjes zo weinig lucht doorlaten. Hiermee konden ze ertoe leiden dat de baby zijn warmte niet goed kwijt kan en oververhit kan raken. Een matrasbeschermer is dus niet nodig en kan zelfs minder veilig zijn voor je baby.

5 jaar geleden

Reactie op Ceciel__

Dit had ik indd ook eens voorbij zien komen maar dan vraag ik me af: doe je dan dus alleen een hoeslaken met kans op urine in je matras mocht het een keertje fout gaan?

5 jaar geleden

Wij hebben een aerosleep matras en topper en die topper heeft van zichzelf een dun laagje dat voch opvangt en dat kan super makkelijk in de wasmachine

5 jaar geleden

De moltons met een plastic laagje mogen niet in het bedje van de baby. ( in iedergeval niet onder het hoofdje.) Bespreek dit straks even met je kraamverzorgster. Dit ivm het niet kunnen door ademen en een verhoogd risico op wiegendood.

5 jaar geleden

Reactie op Sooph

Dit had ik indd ook eens voorbij zien komen maar dan vraag ik me af: doe je ...
De Consumentenbond adviseert om een matras te kiezen met een wasbare tijk. Ik moet ook nog even kijken hoe dit in de praktijk werkt en of je niet te vaak dit moet wassen.

5 jaar geleden

Een gewone hoeslaken van de Hema krijgt ook een onvoldoende voor de luchtdoorlatendheid

5 jaar geleden

Ik heb begrepen dat een molton wel kan maar zeil niet gebruikt mag worden ivm veiligheid

5 jaar geleden

https://m.youtube.com/watch?v=tUl7hdXPt_c Dit is een filmpje van 24baby

5 jaar geleden

Geen zeil! Molton van 100% katoen kan wel

5 jaar geleden

Vraag me af of deze dan ook niet kan? Die heb ik besteld. https://www.ikea.com/nl/nl/p/lenast-matrasbeschermer-wit-70373100/

5 jaar geleden

Reactie op Ellaflora

Vraag me af of deze dan ook niet kan? Die heb ik besteld. https://www.ike ...
Nee ook niet. Er zit een plastic laagje in. Ik heb hem toevallig voor mijn 2,5 jarige dochter waarbij ik inmiddels wel een zeiltje nodig heb vanwege bijna zindelijk zijn. Mijn ervaring met haar als baby: ze is zelden zo erg doorgelekt dat het hele matras nat was. Ik heb wel een matras met wasbare tijk gekozen.

5 jaar geleden

Reactie op Flora400

Nee ook niet. Er zit een plastic laagje in. Ik heb hem toevallig voor mijn ...
Thanks! Dan heb ik ‘m maar alvast in huis. Ik heb een matras met wasbare tijk idd!

5 jaar geleden

Er zijn moltons zonder plastic laag en geschikt voor baby’s. Het lekken is niet zelden, want overgeven of spuitluier dan kan het weleens doorlekken. Hangt af of je baby dat wel of niet doet 🙈

5 jaar geleden

Er zijn moltons zonder plastic laag en geschikt voor baby’s. Het lekken is ...
Heb je miss een linkje?

5 jaar geleden

Ik had bij mijn zoontje 2 matrasbeschermers gekocht maar kon deze beter niet gebruiken zei de kraamhulp. Dus heb een gewone molton gebruikt en hoeslaken. Toen hij begon te draaien en vaak vol met zn hoofd in het matras lag, heb ik een earosleep topper gekocht. Deze werd mij afgeraden bij new borns omdat ze dan lastig hun warmte zouden vasthouden door alle gaatjes. Draaien doen ze de eerste tijd toch nog niet. Maar goed, dat was een winter baby