10 Reacties

8 maanden geleden

Hier nog niet in deze fase maar heb wel vaak gelezen dat je spray van schoonmaakmiddel kan maken samen met je kindje en dit dan sprayen voor het slapen gaan. Dan is het net of jullie samen de monsters hebben weg getoverd. Het enige is dan wel dat je er in mee moet gaan. Haha😅

8 maanden geleden

Reactie op Kelsey32

Hier nog niet in deze fase maar heb wel vaak gelezen dat je spray van schoo ...
Oh ja dat heb ik ook wel is gelezen ja! Haha ja ik vind het niet erg om in mee te gaan, maar dan wil ik der niet banger maken..

8 maanden geleden

Ik zou een lekkere spray maken met lavendel ofzo in een leuk versierd flesje, anti monster spray. Dochterlief bang en angstig ? Beetje rond sprayen en zeggen zooo de monsters zijn allemaal weg! Vergeet niet dat kinderen deze dingen “echt zien” en geloven. Er in mee gaan op de juiste manier kan haar helpen haar angst te reguleren. Dit kunnen ze niet zelf en hierin hebben ze soms wat extra sturing nodig. Dat kan je op deze manier heel leuk en speels doen, door zo’n anti monster spray samen te maken en te gaan gebruiken. Jij hoeft er niet bij te blijven zitten en zij hoeft niet bang onder de dekens te liggen, probleem opgelost.

8 maanden geleden

Ik herken het zeker en ook van het slaapritueel 😉 we hebben er eventjes meer aandacht aan besteedt, maar ze leek ook op te vatten dat als we er in mee gingen er ook echt ‘een probleem was’, dus wij erkennen haar gevoel wel, maar gaan niet teveel mee in het monsterverhaal. Het is natuurlijk ook lastig in deze fase fantasie van werkelijkheid te onderscheiden 😁

8 maanden geleden

Zeker herkenbaar, was zelfs op zoek naar een topic over dit onderwerp haha. Hier ook helemaal bang van spoken ineens. Dan denk je bijna dat hij toch iets ziet, geesten misschien? Maar hij doet ze na met een handdoek over zijn hoofd, dus dat loopt wel los denk ik haha

8 maanden geleden

ik heb een grote knuffel van Dikkie dik in bed gezet en gezegd: kijk, Dikkie dik is nergens bang voor. als Dikkie dik bij jou is hoef je niet bang te zijn. toen was het over. (en was het bed nog voller). Dikkie dik had ik toevallig voorhanden,hahaha

8 maanden geleden

Hier is er ook eentje ineens bang voor monsters. Geen idee hoe hij erbij komt, misschien toch de televisie? In elk geval doe ik even samen met hem het licht aan en kijken we even overal om tot de conclusie te komen dat ze er gelukkig niet zijn. Meestal is het dan wel goed. Maar die spray vind ik een hele goeie! Mocht het uit de hand lopen met de monsters dan gaan we de spray toepassen haha! Succes met alle monstertjes!

8 maanden geleden

Hier is ze al een tijdje bang voor de Gruffalo. Als ze er over begint zegt ik: “de Gruffalo bestaat niet. Alleen op tv en in een boek.”. Ik heb het nu zo vaak gezegd dat ze het zelf ook al zegt als ze bang is. “Gluffalo staat niet, alleen tv of boek.”

8 maanden geleden

Hier is er een bang voor het monster uit het boek van dikie dik En schaduwen wij gaan dan meestal samen even kijken. Kijk een schaduw En dan is het Okee heb haar d’r al ff niet meer over gehoord Mij is ooit verteld om er nooit in mee te gaan Omdat je dan de suggestie kan wekken dat het wel mogelijk is en steeds meer uit de kast moet trekken Maar toch bestaan hier wel knuffel monsters en koekiemonsters

7 maanden geleden

Wij zijn naar een parfumwinkel gegaan en hebben aan de verkoopster naar anti monster sprays gevraagd. Ik vroeg om goed werkende sprays met een frisse niet te sterke geur. We zijn met een citrus bodymist thuis gekomen. Dochter mag zelf sprayen als er een monster is, maar de spray is zo goed volgens haar dat ze dan een paar dagen niet komen.