39 Reacties

2 jaar geleden

Hey hoi, Onze zoon (nu 4) heeft ook met 11 maanden buisjes gekregen. Het is ons heel erg meegevallen. Alleen het in slaap brengen vond mijn partner wel heel eng eruit zien. Na de operatie is hij wel een tijdje aan het huilen geweest dat was ook heel zielig. Maar toen we naar huis mochten en de dagen erna gingen eigenlijk heel goed. Wel goed pijnstillers blijven aanbieden de eerste dagen. Hij heeft daarna met buisjes geen oorontsteking meer gehad. Die had hij het 1e jaar wel 6x gehad. Nu heeft hij voor het eerst weer een oorontsteking maar de buisjes zijn er natuurlijk ook al uit. Ik hoop dat het voor jullie ook mee gaat vallen. Heel veel sterkte voor jullie en jullie kleine ventje!

2 jaar geleden

Hier is zoontje van 1juni 2021 en heeft vorige week voor de 2x buisjes gekregen (aan 1oor was het er al heel snel uit) zijn oorontstekingen waren enorm erg waardoor enkel postoperatief antibiotica te weinig was. Bij de 2e x buisjes heeft hij ook preventief antibiotica moeten innemen zodat de ontsteking al onderdrukt was. Tijdens de 1e ingreep mocht ik niet mee om hem in in slaap te laten doen, 2e x wel. Tijdens de 1e operatie hebben ze ook de neuspoliepen verwijderd. Het is voor de dokters echt een routineklusje en de kindjes hebben achteraf er geen last van.. enkel wat last van de narcose kan dat ze wat vreemd zijn en fel huilen na de ingreep. Ik had ons zoontje 's nachts ook wakker gemaakt voor een grote fles. Zeker niet wakker gemaakt voor water.. dat hebben ze niet echt nodig hoor.. Hier ging het 'nuchter' blijven echt heel goed. Snap dat je hart al breekt van je kleintje even achter te laten maar voor je het weet is hij alweer bij jou! En ze gaan erna echt veel minder last hebben en hij is in goede handen!

2 jaar geleden

Wat fijn deze topic. Wij hebben eind mei een afspraak staan voor buisjes. Mijn zoontje heeft voor de 5e keer nu oorontsteking en alleen met antibiotica is het te verhelpen. Ik hoop heel erg dat het met buisjes beter gaat. Veel sterkte morgen en ik ben benieuwd hoe het is gegaan!

2 jaar geleden

Hier vorige week ook op 10,5 maand buisjes gekregen. De ingreep is echt kort. Had de ochtend ook spanning, maar is allen goed verlopen en merk nu al verschil bij onze baby! Mag vrij snel na de ingreep gewoon weer een flesje. Moet nog even na blijven ivm de narcose (was ik vtv niet van op de hoogte). Heel veel succes!!

2 jaar geleden

Dankjewel voor jullie reacties!! Heel fijn om zo jullie ervaringen te delen! We gaan het zo meemaken! Ik zal zeker ook delen hoe het is gegaan😇

2 jaar geleden

Hoe is het gegaan?

2 jaar geleden

Vanochtend om 7.30 uur waren we in het ziekenhuis. Hij was de allereerste. Om 7.50 uur stonden we al op de OK. Daar mocht ik hem op schoot houden toen hij onder narcose werd gebracht. Dit was wel even naar want hij verzette zoch hevig😔 op een gegeven moment zakte hij ineens weg en was het tijd om te gaan. Binnen een kwartier was het alweer klaar. Het ontwaken uit de narcose was niet leuk. Ontzettend overstuur en niet te troosten...gauw terug naar de afdeling en een flesje gegeven. Nog steeds huilen...eigen kleertjes aangedaan en toen mochten we al meteen naar huis. Hij was ook echt niet op zn gemak in t ziekenhuis en iedereen die in zn buurt kwam ging hij nog harder van huilen. In de auto is hij in slaap gevallen. Thuis de ochtend veel gehuild en uiteindelijk veel geslapen. Straks was hij er al meteen beter aan! Het viel me dus alles mee behalve het huilen, zo sneu. Chirurg vertelde dat hij ook erg veel pus en vocht etc eruit had moeten halen dus dat de operatie hoognodig was. Het zal een hele opluchting xijn voor hem. Ook het gehoor zal nu beter zijn vertelde de chirurg! Heel benieuwd hoe het morgen met hem gaat!

2 jaar geleden

Ow en bedankt voor jullie reacties en verhalen! Zo wist jk beter waar ik aan toe was!! ♡

2 jaar geleden

Reactie op Averm

Vanochtend om 7.30 uur waren we in het ziekenhuis. Hij was de allereerste. ...
Ach wat sneu dat hij zo heeft moeten huilen. Het is ook gek in zo’n ziekenhuis. Ik hoop zeker dat hij zich morgen beter voelt. Veel beterschap voor jouw zoontje 💙

2 jaar geleden

Vraagje! Ons zoontje is sinds de operatie elke keer na de fles aan het hoesten en kokhalzen vervolgens komt zijn fles er dus ook weer uit? Alleen met de fles, boterham en fruit etc is dit niet. Herkent iemand van jullie dit? Zou dat kunnen doordat de slokdarm geïrriteerd is door de intubatieslang die erin heeft gezeten?

2 jaar geleden

Reactie op Averm

Vraagje! Ons zoontje is sinds de operatie elke keer na de fles aan het hoes ...
Dat kan heel goed. Ook kan het zijn dat hij nog wat misselijk is van de narcose. Dat kan een paar dagen duren. Bij misselijkheid valt een plons melk vaak niet zo lekker😉

2 jaar geleden

Reactie op Bloemblaadje

Dat kan heel goed. Ook kan het zijn dat hij nog wat misselijk is van de nar ...
Dankjewel!! Ja eigenlijk ook heel logisch inderdaad. Nu zo sneu...net echt huilen in zn slaap, volgens mij alles verwerken wat er is gebeurd. Een flinke impact zon gebeurtenis natuurlijk. Lekker tussen ons in gelegd nu! Hopelijk zit hij snel weer beter in zn hum♡

2 jaar geleden

Reactie op Averm

Dankjewel!! Ja eigenlijk ook heel logisch inderdaad. Nu zo sneu...net echt ...
Zo sneu he! Lekker bij jou houden idd! 😘 misschien water of thee of stiekem wat roos vicee ofzo aanbieden, das ook vocht☺ tijdens ziekte is alles geoorloofd wat mij betreft 🤭❤

2 jaar geleden

Reactie op Bloemblaadje

Zo sneu he! Lekker bij jou houden idd! 😘 misschien water of thee of stieke ...
Of knijpfruitjes, die doen het bij mijn dochter altijd goed als ze ziek is. En is ook veel vocht

2 jaar geleden

Jaaa lekker verwennen nu😇 hehe t is allemaal wat hihi. Wel heel fijn hoor dit zo!

2 jaar geleden

Reactie op Sanneke-Stan

Hier is zoontje van 1juni 2021 en heeft vorige week voor de 2x buisjes gekr ...
Hoe merktte je dat er nog steeds n ontsteking zat? Ons zoontje is dan dinsdag geopereerd en constan pus en etter uit t oor gelopen..sinds giste rna overleg met de kno arts oordruppels gekregen. 3x per dag 3 druppels per oor...maar hij blijft daar echt niet goed voor liggen waardoor de druppels meteen weer uit zn oortje lopen😔 Hij heeft verhoging en echt nog veel pijn...zo zielig...leeft echr nog op de paracetamol

2 jaar geleden

Reactie op Averm

Hoe merktte je dat er nog steeds n ontsteking zat? Ons zoontje is dan dinsd ...
Zoontje zat continue aan z'n oortje en altijd wenen en krijsen als ik hem plat legde. Er liep hier ook paar dagen wat etter en pus uit de oortjes. Op zich is dat positief want het 'vuil' kan er dan uit. Moet hier bij iedere oorloop 2x/d druppels in de oortjes doen voor 10tal dagen. Ik druppel meestal 1kant en dan laat ik hem even spelen en nadien de andere kant... Want hier blijft hij ook niet goed liggen... Als hij rustig is probeer ik hem in zijligging te laten liggen en wat af te leiden maar meestal zonder een groot succes 🙈😅 Je mag ook nurofen geven normaal. Dat is ook ontstekingsremmend. Hielp hier veel beter. Gebruikte ik altijd voor het slapen dan sliep hij ook beter en koorts beter onder controle.

2 jaar geleden

Reactie op Sanneke-Stan

Zoontje zat continue aan z'n oortje en altijd wenen en krijsen als ik hem p ...
Oow dankjewel voor je tip!! Ga ik ook doen..zowel het druppelen als de nurofen, die heb ik ook in huis! Pff vind het echt pittig om hem nu al zon lange tijd ziek/in pijn te zien

2 jaar geleden

Reactie op Averm

Oow dankjewel voor je tip!! Ga ik ook doen..zowel het druppelen als de nuro ...
Zeker doen... Hopelijk is hij snel genezen!🤞hier merken we intussen wel verbetering... Slaapt ook eindelijk beter 😅🤭 Veel beterschap!😘

2 jaar geleden

Reactie op Sanneke-Stan

Zoontje zat continue aan z'n oortje en altijd wenen en krijsen als ik hem p ...
Tip over nurofen sluit ik me zeker bij aan! Het hielp niet altijd voldoende om de ontsteking weg te halen want hij kreeg ook drie keer antibiotica maar nurofen is een top middel. De koorts zakt echt heel erg en ook de pijn lijkt ermee te verdwijnen. Hier slaapt hij er de hele nacht op door met oorontsteking en daardoor is hij overdag ook redelijk fit en spelerig