26 Reacties
4 jaar geleden
Hier had onze lieverd in de avond wat verhoging/koorts. Lekker veel laten slapen en verder niks gedaan, was gelukkig snel over.
Ik zou pas een zetpil geven als 't wat hoger is boven de 39 ofzo.
Tenzij het natuurlijk morgen nog niet over is. En bij twijfel kun je bellen morgen. Of chatten met iemand van het consultatiebureau, ook fijn.
4 jaar geleden
Ik had in gedachten dat ik een zetpil zou geven vanaf 38,5, maar bij mijn zoontje bleef de koorts eronder. Vanaf 39 graden moest ik contact opnemen. Op zich is wat koorts natuurlijk een goed teken dat het afweersysteem druk bezig is. Mijn zoontje heeft veel geslapen en heeft inmiddels ook al een dag geen koorts meer, het was vrij snel weg. Volg je eigen gevoel!
4 jaar geleden
Reactie op Mariekje1988
Hier had onze lieverd in de avond wat verhoging/koorts. Lekker veel laten s ...
Wij hebben precies hetzelfde gedaan… lekker bij ons genomen, hele avond geknuffeld (had ze ook nodig anders begin ze meteen te huilen) en toen rond uurtje of 12 vond ze het ook prima om weer in haar eigen bedje te slapen 😊
4 jaar geleden
Ons werd aangeraden geen zetpil te geven zolang je merkt dat de kleine nog geen pijn heeft, het beste is dat het lichaampje zelf werkt. Ons manneke had 39gr koorts in de avond en was alleen maar beetje aan het miemelen en hangerig. Is er zonder zetpil gewoon weer bovenop gekomen 😊
4 jaar geleden
Mijn zoontje had gisteren ook zijn vaccinatie, gisteravond 38,7 koorts. Geen zetpil gegeven, maar lekker veel geknuffeld/getroost en na een nacht slapen was zijn koorts al weg.
4 jaar geleden
Alert blijven en je gevoel volgen! Je voelt zelf wel aan wanneer het niet goed is! Mijn zoontje 2 weken geleden hoge koorts en werd slap gelijk snachts naar de HAP gereden! Thank God want het bleek hersenvliesontsteking te zijn! Wil niet zeggen dat dat altijd bij koorts is maar je voelt zelf wel aan wanneer het niet goed gaat! Hopelijk knapt hij snel op
4 jaar geleden
Mij zoontje kreeg na de eerste vaccinaties 39 graden koorts en hij had heel veel pijn hij krijste alles bij elkaar zo zielig zijn beentjes zagen er ook zo uit maar dit blijkt een ‘normale’ reactie te zijn maar kan dus blijkbaar veel pijn doen aan de beentjes 😢

4 jaar geleden
Mijn dochter had een verhoging en moest veel huilen. Ik kon het huilen niet meer aanzien(half uur huilen vond ik teveel) dus gaf ik een zetpil, tijdje later stopte ze met huilen en was heel zwak en ging wat kreunen, ogen gingen dicht. In bed gedaan en viel uiteindelijk in slaap. Toen ze wakker werd weer beter.
4 jaar geleden
Ons zoontje heeft ook maandag zijn eerste prikjes gehad. Zo'n 4 uur na de prikjes begon hij hysterisch te huilen, wilde niet aan de borst als troost (was geen voedingstijd, toen dronk hij wel) en als ik ook maar in de buurt kwam van zijn beentje of als hij dat beentje per ongeluk bewoog was het een groot drama. Hij had toen ook 38.4, dus wat verhoging. Maar omdat hij zo duidelijk pijn aangaf heb ik hem toch een zetpil gegeven, daarna werd het snel beter. Toen was ie weer vrij vrolijk, alleen kreunde hij af en toe nog een beetje.
Vandaag nog lichte verhoging, maar wel vrolijk en goed gegeten, dus niks meer gegeven.
4 jaar geleden
Reactie op A miracle
Van wie kreeg je dat advies dan? Als je kleintje zoveel pijn heeft en koort ...
Van het consultatiebureau toen hij zijn vaccinatie kreeg.
Maar ook in het ziekenhuis toen mijn zoontje daar een paar weken eerder 2 dagen moest blijven ter observatie omdat hij hoge koorts had en jonger was dan 3 maanden. Ze gaven alleen een zetpil als de kleine heel veel ongemak had, maar niet om de koorts te onderdrukken. Koorts is namelijk een teken dat het lichaam zijn werk doet.
4 jaar geleden
Reactie op mmrtje
Van het consultatiebureau toen hij zijn vaccinatie kreeg.
Maar ook in het ...
En nog even voor de duidelijkheid: een zetpil geef je niet tegen koorts, maar wel tegen pijn. Maar uit het bericht van de topicstarter blijkt niet dat de kleine pijn heeft. Alleen dat de kleine koorts heeft na vaccinatie. En dan is het dus niet nodig om een zetpil te geven. ☺️
Staat ook zo geadviseerd op thuisarts.nl. Koorts zonder andere symptomen is geen reden voor pijnstilling. https://www.thuisarts.nl/sites/default/files/Mijn%20kind%20heeft%20koorts%20stoplichtboekje.pdf