10 Reacties

4 jaar geleden

Met streepje maak je er één naam van met 1 voorletter. Met spatie zijn het twee namen en dus twee voorletters. Met streepje vind ik persoonlijk ook dat je hem volledig uitspreekt. Met twee losse namen kan je daarin kiezen.

4 jaar geleden

Ik vind het geen logische combinatie met streepje en vind los mooier. Ik vind iets als Else-Marie bijvoorbeeld wel een logische samenstelling.

4 jaar geleden

Ik ken genoeg mensen met een dubbele voornaam zonder streepje. Waarom doe je niet zonder streepje dan kun jij het kind aanspreken met beide namen en je vrouw met 1 naam...

4 jaar geleden

Willen jullie dat mensen Sophie ook zeggen, of alleen Evi als roepnaam gebruiken? Met het - heet jullie kindje straks echt vol uit Evi-Sophie , als je Evie Sophie doet wordt de tweede naam nooit genoemd. Ik heet bijvoorbeeld Shanou Martina Elisabeth, mijn 2e en 3e naam worden nooit genoemd, behalve op mijn trouwdag! 😜

4 jaar geleden

Met streep wordt het één naam. Als jullie dat beiden willen zou ik voor het streepje gaan. Ze wordt dan overal aangesproken met Evi-Sophie. Anders weglaten. Je kunt je kind toch altijd aanspreken met (soms) de tweede naam erbij. Misschien op speciale gelegenheden of alleen als ze thuis is. Streepje weglaten geeft eigenlijk iets meer mogelijkheid tot variëren. Waarom heeft een tweede naam zonder streepje minder betekenis?

4 jaar geleden

Los het op met steen papier schaar 🤪 grapje. Ik vind zonder - ook leuker

4 jaar geleden

Met streepje heet je kind Evi-Sophie, zonder streepje heet je kind Evi. Sophie komt dan pas in beeld als alle voorletters op een rijtje staan: E. S. Simpele keuze, wil je dat je dochter Evi heet of Evi-Sophie als roepnaam 💁‍♀️

4 jaar geleden

Lastige keuzes hè... Wij hebben pas een nichtje gekregen die Liv-Julie heet. Persoonlijk vind ik dat een beetje in dezelfde stijl. En in de praktijk merken we nu al dat ze wordt genoemd als Liv.... Dus, de kans is groot dat jullie dochter in de praktijk Evi genoemd zal worden (of Eef, Eefje??) en dan is de vraag of het wat toevoegt als ze officieel Evi-Sophie heet. Het is wel aparter (positief) als 1 naam met streepje, vind ik. Succes!

4 jaar geleden

Als jullie willen dat de roepnaam wordt uitgesproken als “evisophie” wordt dan moet je een streepje gebruiken tussen de twee namen, want dan wordt het één naam. Als jullie haar alleen Evi willen noemen in het dagelijks leven dan moet het los geschreven worden, zonder streepje.

4 jaar geleden

Leuk! Evi-Sophie....!!