5 Reacties
4 jaar geleden
Wij gaan over paar maandjes naar Aruba met onze baby tweeling van 8 maanden vliegen met klm deze heeft namelijk wiegjes aan boord!
4 jaar geleden
Draagzak/doek meenemen dit is heel fijn voor het vliegveld en evt. in het vliegtuig om door het gangpad te wandelen als dit nodig is. Al kan de buggy natuurlijk ook mee tot aan de gate.
Ook de Deryan air traveller bedje tenzij je natuurlijk een ‘bedje’ hebt kunnen bijboeken voor je baby. Ik vond deze heel erg fijn. Had mijn handen vrij en hij heeft lekker kunnen slapen. Verder heeft hij bij ons geen last gehad qua oortjes heb hem lekker laten slapen en met dalen moesten we hem wakker maken maar zijn speen wou hij ook niet heeft rustig om zich heen gekeken.
Qua vakantie daar ik vond het fijn om een grote thermoskan te hebben dan had ik vanuit de waterkoker hele dag warm water voor de flesjes (als je flesvoeding geeft natuurlijk). En als je naar het strand zou willen gaan zou ik de deryan babytent ook aanraden toch fijn dat een baby beschut van wind, zand en zon kan liggen.
En verder vooral relax, go with the flow.
4 jaar geleden
Zit nu 2 dagen in Egypte bij familie. Tips;
1. Draagzak/doek, vooral voor de momenten dat je moet lopen nadat je uit het vliegtuig bent. De kinderwagen krijg je nl. pas weer bij de bagage-afgifte. Daarnaast ook fijn op plekken of tripjes wanneer de buggy niet handig is.
2. Boek als het effe kan de middelste stoel in t vliegtuig erbij zodat de kleine liggend kan slapen. Bij ons was ie toevallig vrij dus we hadden geluk.
3. Buggy meenemen met de Aeromoov van de maxi cosi. Buggy want A) veel compacter en B) kan rechtop als maxi cosi/stoeltje dienen en liggend als bedje en de aeromoov maakt het zweten een stuk (!) minder.
4. Deryan tentje + evt Welcool matras om overal in te slapen. Wij hebben dat thuis wel geoefend zeg maar. Hier slaapt ie nu thuis overigens in een reisbedje met eigen hydrofieldoeken en knuffels en onderweg in t tentje.
Onze kleine heeft amper tot niet gehuild tijdens de vlucht, ook niet met opstijgen of landen. Het is ons alleszins meegevallen.
Ik zou wel ORS meenemen want de hitte hier tegenover de kou van NL heeft ervoor gezorgd dat ie gisteren echt een hele dag amper dronk en diarree kreeg, en toen beginnende uitdrogingsverschijnselen.. Even schrikken maar met o.a. dit "medicijn" gaat t ineens weer beter. Ik denk dat we dit voortaan standaard meenemen als we weer zo'n kou -> warmte overgang maken.
4 jaar geleden
Ik heb gevlogen met mijn dochter toen ze 3 maand was, 4 maand en 6 maand (Australië). Vliegtuig had het bedje. Wat ik wel fijn vond was om zelf een hydrofiele luier erin te leggen als een soort laken en eigen deken. Daarnaast was de draagzak het enige wat ik echt belangrijk vond en het speentje voor het zuigen bij het opstijgen.. (en normaal gebruikte ze die niet).
Ik was alleen met de kleine, dus alleen wat lichte handbagage is dan fijn.