10 Reacties

één jaar geleden

Ik dacht dat nacht angst, night terror, meestal in het begin van de nacht voor komt. Kindje lijkt wakker maar is het niet echt… de adviezen zijn hier ook echter het kind geruststellen en eigenlijk best gerust laten aangezien hij/zij niet echt wakker is. Mijn neef zijn zoontje heeft dit een aantal keer gehad en hij zei mij dat dit voor hen ook zeer angstig was. Is vanzelf over gegaan. Als jij zegt dat je zoontje echt wakker is kan het goed zijn dat hij een echte nachtmerrie had. (Heeft onze jongste hier een paar keer gehad en was dan ook echt overstuur en moeilijk troostbaar).

één jaar geleden

Ik lees overal dat de nachtangst vooral voorkomt als je kindje net een paar uur slaapt. Verder herkennen we alle symptomen dus ik vrees wel dat dit het is. Fijn dat het bij het zoontje van je neefje vanzelf is over gegaan, daar hopen wij ook op!

één jaar geleden

Mijn zoontje heeft dit ook een paar keer gehad, alleen ook niet vlak na het slapen gaan. Meestal rond een uur of 01:00. De eerste 2 keer zijn we zo’n 2,5 uur met hem in de weer geweest. Totale paniek en niet te troosten. Toen het daarna weer gebeurde zijn we niet naar hem toe gegaan en sliep hij na 1 minuut alweer.

één jaar geleden

Reactie op Mvvk

Mijn zoontje heeft dit ook een paar keer gehad, alleen ook niet vlak na het ...
Ik hoop echt dat het bij ons ook bij een paar keer blijft! Lees ook verhalen dat het jarenlang kan duren en dan meerdere nachten per week 😩. We gaan aankomende avond/nacht eens proberen om hem te laten huilen, bedankt voor de tip. Bij ons hielp het afgelopen nacht (na een paar uur paniek) toen mijn man naast hem op de grond ging liggen.

één jaar geleden

Ja dat was bij ons toen ook het enige wat hielp, mijn man ging in een stoel naast z’n bedje zitten en deed alsof hij sliep. Maar toen hadden we er al 2,5 uur op zitten met vanalles proberen 😩 Ik was de laatste keer weer erg geneigd om erop af te gaan want ik vind huilen gewoon zielig, zeker deze paniek toestand, en dan is je eerste instinct toch troosten. Maar ik was verbaasd hoe snel het ook weer over was en schijnbaar herinneren ze zich er niks van omdat ze niet echt wakker zijn. Die andere nachten met een paar uur onrust weet hij denk ik nog wel.. Dus heel even op je tanden bijten maar dan is het wel voor iedereen een betere nacht. Hopelijk werkt het bij jullie ook! Ben benieuwd, succes!!

één jaar geleden

Mijn dochter, inmiddels 6 jaar heeft dit jaren iedere avond gehad, nu enkele keer nog. Als je echt denkt dat het nachtangst is, zo min mogelijk aanraken en enkel ervoor zorgen dat hij/zij zich niet bezeerd. Dat werkte bij ons uiteindelijk het beste. Bij aanraken werd het juist erger.

één jaar geleden

Reactie op Mvvk

Ja dat was bij ons toen ook het enige wat hielp, mijn man ging in een stoel ...
Dankjewel!!

één jaar geleden

Reactie op RianneHelms

Mijn dochter, inmiddels 6 jaar heeft dit jaren iedere avond gehad, nu enkel ...
Wat heftig, gelukkig is het nu nog maar enkele keer.

één jaar geleden

Osteopaat heeft voor onze zoon wonderen verricht. Van anderhalve maand lang elke week 2 tot 3x wakker met nachtangst naar 0 keer sindsdien. 2x geweest, daarna direct over.

één jaar geleden

Hier hebben we het ook gehad, we hebben 1x de fout gemaakt om te proberen haar te gaan troosten maar dat werkte alleen maar averechts. Andere avonden was het na een kwartiertje a 20 minuten weer over en die ene keer dat we toch probeerden te troosten heeft het uren geduurd en heb ik haar uiteindelijk uit pure wanhoop alsnog huilend achter moeten laten in bed waarna ze toch eindelijk weer in slaap viel. Er was totaal geen contact te maken en ondanks dat ze haar ogen open had was echt heel duidelijk dat ze niet wakker was, heel rare ervaring was het wel. Gek genoeg was het hier in 1x helemaal over toen we haar iets vroeger op bed legde (ipv 19.15 naar boven nu 18.45 naar boven en uiterlijk 19.15 in bed). Het schijnt iets te maken te hebben met dat niet alle hersendelen in slaap stand staan als ze oververmoeid zijn oid omdat ze dan onrustig worden. https://www.oudersvannu.nl/kind/ontwikkeling/nachtangsten-night-terrors/ Hier staan echt goede tips waar wij dus heel veel aan hebben gehad.