59 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Anne-Lois
Hoeveel cc flesvoeding krijgt ze per 24 uur?
Sinds 3 dagen zit ze op 4-5 flessen van 180. Ze had er daarvoor 6 🤭
Nu is ze ineens 2 dagen (met kerst) al laat wakker. Niet naar bed te krijgen. Vannacht sliep ze wel daarentegen van 21:00 tot 05:30. Nu lag ze er pas 23:00 uur in. Denk teveel prikkels. Ben benieuwd of ze doorslaapt deze nacht. En hoe laat ze de dag start.
Of dit nou komt door kerst of einde sprong 5.. geen idee. Ben benieuwd hoe het de komende week verloopt.
2 jaar geleden
Onze meid slaapt gelukkig elke nacht door van 7 tot 8-9uur ongeveer. Wij zijn al best rap gestopt met de nacht fles en later ook met de fles van 22:00-23:00 uur ongeveer. ( het gewicht van ons kindje liet dit gelukkig toe) gewoon cold turkey gestopt niet afgebouwd. Wij geven wel elke 4 uur een fles van 180ml en rond 14:00u en rond 17:00u hapje. Dit gaat bij ons erg goed.
2 jaar geleden
Reactie op LKB1
Onze meid slaapt gelukkig elke nacht door van 7 tot 8-9uur ongeveer. Wij zi ...
Wat fijn!
Hier was het vannacht 23:00 naar bed (daarvoor niet geslapen!!) 01:30 wakker en 04:30 wakker.
Geprobeerd een speen te geven rond 01:30, maar ze wilde perse een fles.
Er zit totaal geen ritme meer in. Ze is zaterdag voor t eerst een dag naar mn ex geweest en daar amper geslapen waardoor ze savonds niet zo oververmoeid was dat ze niet naar bed te krijgen was. En gisteren dus ook niet.
Zo frustrerend ik probeer er regelmaat in te krijgen want ik zit alle nachten op en ze slaapt al zo slecht 😔😔😔
2 jaar geleden
Ik denk dat je veel baat hebt bij het een aantal dagen zeer strak volgen van een routine (love voor slaaptipsvoorbabys, werkt hier als een tierelier), of eventueel een telefonisch consult. Ze is nu een bepaald (verkeerd) ritme gewend, en dat moet je eruit krijgen. En dat zal een paar dagen slaap en tranen kosten, maar voor de lange termijn wel helpen. Als ik het zo lees slaapt ze te veel overdag voor de leeftijd van 6 maanden.
2 jaar geleden
Reactie op frenkel1988
Ik denk dat je veel baat hebt bij het een aantal dagen zeer strak volgen va ...
Klopt daar ben ik ook van overtuigd. Ik noteer alles van der om te kijken wat wel en niet werkt. Ze gaat nu ook 2 dagen naar mn ex. Elke dinsdag en zondag. Maar daar slaapt ze dus niet en zij maken niet mee hoe de nachten zijn. Zij vinden dat een baby flexibel is en daar een andere “leven/ritme” kan krijgen dan thuis 😔
Dus ik probeer te kijken wat ik kan doen als ze hier is en wat werkt.
Ik zit er ook aan te denken haar bed knusser te maken. Eerste kerstdag kwam ze niet in slaap waardoor ik haar in de reiswieg naast me had staan beneden en uiteindelijk met wieg en al naar boven getild. Ze heeft toen van 21:00 tot 04:30 geslapen. Dus ik ga vanavond dat weer proberen. Ze lag voorheen tot 14 weken ingebakerd dus soms denk ik dat ze een stukje geborgenheid mist. Want daarvoor sliep ze wel regelmatig door.
Ik blijf van alles proberen. Ik zal eens kijken naar die slaaptipsvoorbabys. Dankje!!!
2 jaar geleden
Reactie op BabyMaehley
Klopt daar ben ik ook van overtuigd. Ik noteer alles van der om te kijken w ...
Sorry maar mensen die zeggen dat baby’s flexibel zijn willen dat zelf heel graag. Baby’s gaan nog altijd het beste op rust reinheid en regelmaat. Voorspelbaarheid is de sleutel. Hier elke dag dutjes tussen 9.15-10, 12-2 en 16.30-17.00 (totaal ongeveer 3 uur per dag nu) passend bij haar wakkertijd van ongeveer 2,5 uur. . Dit doen we overal waar we ook zijn, en ze slaapt dan ook. Wel ín een bedje, donker, slaapzak en whitenoise. Altijd en overal hetzelfde.
2 jaar geleden
Reactie op frenkel1988
Sorry maar mensen die zeggen dat baby’s flexibel zijn willen dat zelf heel ...
Ja ben ik het zo mee eens! Ze hebben een ritme nodig. Maarja zei roepen makkelijk, want ze hoeven de nachten niet te doen en willen er alleen maar dingen mee doen zoals zij het willen. Zonder na te denken dat zo’n klein kindje helemaal ontregeld raakt 😣😔
2 jaar geleden
Reactie op BabyMaehley
Klopt daar ben ik ook van overtuigd. Ik noteer alles van der om te kijken w ...
ik zou als ik jou was ook proberen dan bij je ex het zelfde regelmaat te krijgen als dat jij probeerd toe te passen.
Als zij andere dingen doen dan jij raakt die kleine ook weer ontregelt…
en dan is het wel zonde van jou ingestoken tijd!
en miss ook een optie is tijdelijk bij je op de kamer nemen? zo ben je dichtbij en voelt de kleine dat ook, geeft misschien ook wel wat rust😊
sterkte mama!❤️
2 jaar geleden
Reactie op frenkel1988
Sorry maar mensen die zeggen dat baby’s flexibel zijn willen dat zelf heel ...
Hoelaat slaapt ze dan om 19.00 slapen of 19.30?
2 jaar geleden
Reactie op CharissaHaentjes
Hoelaat slaapt ze dan om 19.00 slapen of 19.30?
Meestal rond 19.00. Laatste dutje gaat nu richting een 15/20 minuten. Eigenlijk slaapt ze uiterlijk om 19.15u altijd.
2 jaar geleden
Reactie op soia
Hoeveel drinkt ze overdag? Misschien een tip om overdag meer van de fles aa ...
Ze drinkt 5 x 210. (180 + 6)
Krijgt een half fruit- en groentehap
Sinds een paar dagen heeft ze 5 flessen, hiervoor zat ze op 6 🤭
Ze heeft nu 3 flessen op de dag
1 voor we de nacht ingaan gaan. En dan 1 in de nacht.
Dus ik ben nu weer aan het schuiven. Want ze pak sochtends rond 07:00 de fles, 12:00, 16:00, 21:00. Rond 21:00 moet ik ze wakker maken voor de fles.
Nu komt ze rond 02:00 uur voor de fles en staat op om 05:00.
Ik weet alleen niet hoe ik 5 flessen in 1 dag moet krijgen. Want ze krijgt dat niet weggedronken.
2 jaar geleden
Reactie op BabyMaehley
Sinds ee ...
Hier zijn het 4 flessen van 210+7 (of 240+8) Om 7/12/16/18:30
1 keer hadden we de fles van 7u overgeslagen. Die dag dronk ze overdag 3 flessen van 300 ml en sliep alsnog van 19 tot 7. Ze haalde die fles blijkbaar in.
2 jaar geleden
Reactie op Anne-Lois
Nee, ze hoeft er ook geen 5 per dag! 4 is echt genoeg. Als ze goed fruit en ...
Klopt. Alleen ze wilt er echt 5 🙈 probeer snachts wel eens te rekken met haar speen, maar dat is dan een uur lang heel vaak eruit en dan gilt ze het uit voor de fles. Maar ik ben nu al blij dat ik naar 5 ben. Ik ga proberen de nachtfles af te bouwen.
Brood krijgt ze nog niet weg. Der groente en fruit gaat er goed in.
Ze is vandaag niet langer dan 2,5 uur wakker geweest. Bedtijd was wel 19:45. Dus ik ben benieuwd als ik dit doorzet hoe t dan gaat.
Alleen bij mn ex slaapt ze helemaal niet, en daar gaat ze zondag weer heen van 07:00-12:00. maarja ga in ieder geval proberen of ik het op kan lossen in de dagen dat ze bij mij is.
2 jaar geleden
Reactie op BabyMaehley
Sinds ee ...
En als je haar voor de fles van 21 uur eens niet wakker maakt maar die geeft voor bedtijd? Hoorde bij een vriendin dat het vanaf deze leeftijd heel erg hielp om haar kleintje niet meer te wekken. Omdat ze blijkbaar 's avonds in hun meest diepe slaap zitten en dan daar in 'gestoord' worden. Zal vooral de flessen overdag niet afbouwen, zolang ze nood heeft aan veel drinken lekker overdag vooral aan toegeven 😊
2 jaar geleden
Reactie op BabyMaehley
Sinds ee ...
Hoezo maak je ze wakker om 21?
2 jaar geleden
Reactie op Kimm-1991
En als je haar voor de fles van 21 uur eens niet wakker maakt maar die geef ...
Dan komt ze om 23:00 uur uit zichzelf en schuift de nachtfles op naar tussen 03:00 en 04:00. Met als risico dat ze daarna niet meer in slaap valt en ik dan al om 04:00 uur op ben ipv 05:00 🙈
Vannacht kwam ze om 01:30 en der ochtendfles was vroeg vandaag. Namelijk 05:30 uur. Ze was wakker vanaf 05:15.
Dus ik ga vandaag proberen haar elke 4 uur een kleinere fles van 165 te geven om 09:30, 13:30, 17:30 en dan 18:00 naar bed en 21:30 laatste fles een volle van 210. Dan heeft ze met die van de ochtend 4 x 165 en 1 x 210. Kijken of dat lukt 😊 t blijft proberen. Hopelijk is ze dan meer voldaan voordat we de nacht ingaan.
2 jaar geleden
Reactie op Lms91
Wat vervelend. Ons kindje is van 15 juni. Wij volgen een strak slaap en eet ...
Is dat kwartiertje slapen om 1645 niet kort?