59 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op BabyMaehley

Dan komt ze om 23:00 uur uit zichzelf en schuift de nachtfles op naar tusse ...
Dit werkt ook niet. 5 flessen gehad voor t slapen gaan en nog wordt ze 02:30 wakker voor nog 1. Binnen 5 min leeg dus ik ga maar weer terug na 4 op de dag en 1 nacht want dat is al veel. weet t soms echt niet meer hoe ik dit op moet lossen. Aangezien het nu 02:30 is en ze om 05:00 klaarwakker is. Snap echt wel dat niet alle kindjes doorslapen, maar snachts een fles en dan 05:00 wakker lijkt me niet echt normaal. Later naar bed heeft ook geen effect ze is nog steeds dezelfde tijd wakker. Wakker tijden verkort naar max. 2,5 uur ook geen effect. Nu kan ik me alleen nog bedenken dat t toch echt dat inbakeren is. Ze wordt snachts wakker en haar lichaam denkt misschien dat ze honger heeft?

2 jaar geleden

Heel herkenbaar! Ons moppie is van begin juni maar heeft nog nooit (echt ...
Oh ik ken het! Hier exact hetzelfde 😞

2 jaar geleden

Reactie op Lms91

Wat vervelend. Ons kindje is van 15 juni. Wij volgen een strak slaap en eet ...
Dit is wel een goed schema! Ga ik eens proberen met mijn zoontje. De voeding van 14.30 is dan ook een fles van 180ml? En valt je kindje vanzelf in slaap als je haar op bed brengt ? Ons kindje kon op een gegeven moment wel zelf inslaap vallen maar zit nu midden in sprong 5 en huilt(krijst) elke keer we hem naar de kamer brengen. Ik ben dus terug moeten beginnen wiegen om hem in slaap te krijgen, maar wil hier van af want hij begint zo zwaar te wegen 😅

2 jaar geleden

Reactie op 19072021

Dit is wel een goed schema! Ga ik eens proberen met mijn zoontje. De voedin ...
Ja die voeding van half 3 is dan ook 180 ml. Ons kindje valt de helft van de tijd zelf in slaap en de helft van de tijd heeft ze even een zetje nodig en wiegen we haar weleens in slaap. Maar ook daar heeft slaaptipsvoorbabys.nl tips voor. Wij zijn er goed mee geholpen en werkt perfect.

2 jaar geleden

Reactie op LKB1

Onze meid slaapt gelukkig elke nacht door van 7 tot 8-9uur ongeveer. Wij zi ...
Wat fijn! Mag ik vragen, als de kleine wel eens de fles voor de nacht bij jullie van 180 ml een keer minder drinkt… ben je dan niet geneigd om snachts weer wat te geven? Ik wil graag namelijk de fles van 23 uur afbouwen of cold turkey gewoon eruit halen. Maar hij heeft soms zijn laatste flesje van 19:00 uur niet altijd op…. Dan nog eruit halen? of kleiner flesje eerst?

2 jaar geleden

Reactie op LKB1

Onze meid slaapt gelukkig elke nacht door van 7 tot 8-9uur ongeveer. Wij zi ...
Hoe ging het cold turkey stoppen met die laatste avondfles? Huilde ze veel? word er zo onzeker van als hij blijft huilen als ik minder geef

2 jaar geleden

Het slapen is hier nog steeds drama. Na een overprikkelde dag bij mn ex wordt ze wakker van 23:00 tot 00:00 en 04:00 tot 05:00 daarna sliep ze nog een uurtje. En als ik “geluk” heb slaapt ze van 18:00/18:30 tot 04:30. Maar ze is daarna klaar wakker en slaapt pas weer tegen 07:00 en dan moet ik gaan werken 😔 Ik heb ze nu een voeding gegeven om 04:30 en probeer haar te laten liggen, maar ze werd net al boos. Normaal haalde ik haar eruit en startte maar de dag, maar wil dit echt afleren. Ik maak nu zulke lange dagen voordat ik zelf kan gaan slapen 😔

2 jaar geleden

Reactie op BabyMaehley

Het slapen is hier nog steeds drama. Na een overprikkelde dag bij mn ex wor ...
Slaapt ze ook bij je ex of niet?

2 jaar geleden

Reactie op frenkel1988

Slaapt ze ook bij je ex of niet?
Nee gelukkig niet! Ze gaat we wel op de dag heen en dan slaapt ze bijna niet waardoor ze uit haar ritme is. Het is vanochtend voor het eerst gelukt sinds 16 weken om haar terug te leggen om 04:30. Ze viel 05:30 weer in slaap tot 08:30 🤞🏻🤞🏻 hopelijk blijft dit zo. Maar op dag dat ze bij mn ex is slaapt ze snachts helemaal niet en dat heeft de dag erna ook nog zn uitwerking 😔

MOD

2 jaar geleden

Klinkt heeel stom voor haar maar zij bepaald nu een beetje. Jij moet bepalen.. compleet het hele ritme omgooien. Misschien bedtijd 19.00/30 maken. Voor het slapen in badje en babymassage dat ze lekker slaperig word? Mijn dochter is ook een slechte slaper en het badje helpt enigsins wel. Elke avond een vast ritueel helpt hier ook. Heeft ze veel prikkels overdag? Dit helpt ook niet mee. Probeer als jullie thuis komen wat rustiger aan te doen.. hoe minder prikkels hoe beter

2 jaar geleden

Reactie op xzga

Klinkt heeel stom voor haar maar zij bepaald nu een beetje. Jij moet bepale ...
Ja klopt. Ze is vanavond 18:40 naar bed gegaan. Ook al eens later geprobeerd maar ze bleef snachts komen. Massage kan ik proberen! Wakker tijden overdag heb ik verkort naar max 2 uur. Zo lang ze bij mij is. Savonds altijd hetzelfde ritueel. Groentehap, bad, fles, bed. Hier thuis krijgt ze veel rust. Ik ben alleen met haar. Het is echt spelen, eten, slapen. Weinig visite. Vriendinnen komen max 1 tegelijk en dan savonds als zij slaapt. En als ik een keer wel in een drukkere omgeving ben (bij een vriendin met kinderen), komt zelden voor, maar dan niet langer dan 1,5 uur dan ga ik weer naar huis. Alleen zondag gaat ze naar mn ex, daar krijgt ze enorm veel prikkels. Veel mensen binnen. Maandag kinderdagverblijf en dinsdag naar de moeder van mn ex. Dus vanaf woensdag begint ze pas weer rust te krijgen. Gelukkig slaapt ze daar nog niet en daar zou ze ook totaal nog niet aan toe zijn. Ze heeft echt der “dagafsluiting” met mij nodig en dat we haar rituelen doen. Alleen op dagen dat ze dus daar is geweest (vooral zondag) is ze echt overstuur voor het slapen gaan en dit heeft de rest van de nacht en de dag erna zn uitwerking. Als ze thuiskomt kijkt ze ook helemaal beduusd, echt heel zielig. Het is alleen heel frustrerend dat een rechter roept en zijn advocaat dat kinderen flexibel zijn. Terwijl omgangsregelingen echt wel maatwerk zijn. Ook niet ieder kind lust hetzelfde, slaap hetzelfde, loopt op hetzelfde moment. En ik krijg savonds een overstuur kindje thuis waar ik de nachten mee in ga. Haar basis wordt nu gevormd en ze heeft gewoon stabiliteit nodig. Rust en veel regelmaat 😔

2 jaar geleden

Nou het ging eventjes beter met slapen. Ze sliep van of van 18:00-00:00-06:00 of 18:00-04:00-06:30 Nu heeft ze van de week buikgriep gehad, en is ze elk uur wakker. Ze wilt elke 4 uur een fles. Haalt ze alles in? Ze zit al op bijna 7 flessen vandaag niet normaal. Ik weiger nu de 7e te geven. 5 is al teveel voor haar leeftijd. Ze krijgt fruit, groente, brood, stukje soepstengel, maïsvinger. Maar ze lijkt totaal onverzadigbaar. De dagen dat ze het red met 4 flessen zijn er misschien 3 geweest afgelopen maand.. wat gaat er mis? Ik denk dus ook dat zij wakker wordt omdat ze dus altijd honger heeft.

2 jaar geleden

Ik zou vooral proberen te achterhalen wat je denkt dat de reden is dat ze wakker wordt. Denk je echt honger? Dan zou ik kijken om overdag meer voeding te gaan geven. Laat los wat volgens het boekje de hoeveelheid is die ze mag. Elk kind is anders en elke dag is ook anders. Zelf eet je ook de ene dag meer dan de andere. Ze geven het vanzelf wel aan als ze genoeg gehad hebben. Denk je dat het geen honger is, zoek dan uit wat het wel is. Zoekt ze troost? Heeft ze ergens pijn (bijvoorbeeld buikpijn doordat ze reageert op iets in de voeding, koemelk bijvoorbeeld)? Is ze niet moe genoeg (overdag minder laten slapen)? Ik heb niet het hele topic terug gelezen, dus weet niet of je deze dingen al hebt uitgesloten, misschien zeg ik dingen die allemaal al besproken zijn.

2 jaar geleden

Ps ons zoontje bleef ook komen, wij dachten voor honger/voeding. Totdat hij koemelkvrije voeding kreeg. Binnen een week van elke 3 uur wakker en voor ons idee vragen naar voeding, naar doorslapen van 7/7 met alleen een onderbreking vanuit ons rond de klok van half 11 voor een extra fles om de ochtend te halen. Die is er inmiddels ook vanaf.

2 jaar geleden

Even een vraagje hoeveel cc voeding krijgt de overdag per keer ?

2 jaar geleden

Bedankt voor jullie tips. Ja overdag was ze eerst langer wakker heb juist de wakker tijden verkort. Ik heb heel de nacht de speen gegeven. En uiteindelijk begon ze echt een honger huil op te zetten. Ze krijgt 4 x 180 + 6 scheppen tussen 07:00-18:00 verdeeld. En dan komt ze nu savonds en snachts nog voor een fles. En ze krijgt veel vaste voeding ernaast. Ik ben toen ze jong was ook al bij de osteopaat geweest. @CR10 wat voor voeding hebben jullie nu van welk merk?

2 jaar geleden

Reactie op BabyMaehley

Bedankt voor jullie tips. Ja overdag was ze eerst langer wakker heb juist ...
Wij hebben nu neocate. Ik gaf borstvoeding, ben dus zelf eerst koemelkvrij gaan eten. Was binnen anderhalve dag een heel groot verschil in klachten dus voor ons een bevestiging. Via nutramigen naar neocate gegaan. Sindsdien klachten weg en dus ook een verandering van de nachten. Koemelk vrije voeding is er in veel varianten. Vaak begin je eerst met pepti, als dat niet voldoende is nutramigen en dan neocate. Als je merkt dat hier een groot verschil in zit dan zou ik wel begeleiding van een arts vragen, maar voor uitproberen eventueel via fb groep ‘verkoop & koop je puramino, neocate en andere voeding hier’ een pot aanschaffen

2 jaar geleden

Reactie op Cr10

Wij hebben nu neocate. Ik gaf borstvoeding, ben dus zelf eerst koemelkvrij ...
Bedankt voor je uitleg! Ik ga het eens met het cb overleggen en kijken of ik dat eens kan proberen 😊

2 jaar geleden

Reactie op BabyMaehley

Bedankt voor je uitleg! Ik ga het eens met het cb overleggen en kijken of i ...
Geen dank, hopelijk heb je er iets aan! Ik ben benieuwd ☺️