19 Reacties

2 jaar geleden

Ik geef altijd nachtvoedingen ondanks hij zelfs overdag eet. Ik volg mijn kind als hij het nodig heeft geef ik het. Hij komt tot nu toe 1 keer en drinkt ook alles leeg luier verschonen en slaapt door tot volgende ochtend dus werkt prima voor ons. Naar het consultatiebureau luister ik al helemaal niet neem ik mee als een korreltje zout. Ze zijn nog zuigelingen en als hun lichaam om die melk vraag ga ik het nog geven lijkt me logisch

2 jaar geleden

Hier ook! Sliep altijd heerlijk door maar rond april idd ook ineens nachtvoedingen. Heeft tot vorige week geduurd hier 😅 Nu slaapt hij over het algemeen weer door, met af en toe nog een nachtvoeding. Hij is ook druk met stappen dus zal het wel nodig hebben. Ik geef altijd als hij erom vraagt, maar ik geloof ook niet in “slaap associaties” of hoe men dat ook noemt. Maar leuk is anders!🤪

2 jaar geleden

Als mijn dochtertje wakker word nu geef ik haar water verder komt ze nooit meer in de nacht eigelijk alleen nu dank ik met het warm weer

2 jaar geleden

Hier nog minimaal 1 nachtvoeding. (Wij geven nu wel gewoon halfvolle melk). Het cb maak ik niet wijzer 😅 Was het daar op een gegeven moment zo zat dat ik heb gezegd "met die antwoorden van jullie werken jullie wel erg in de hand dat ik gewoon de gewenste antwoorden geef hoor". Zo doe ik het nu dus ook🙈 wat een ellende daar🤣 t is dat t moet voor de prikjes🙃

2 jaar geleden

Je komt eruit door simpelweg niet meer te geven. Je kind raakt nu gewend aan: ik huil > ik krijg melk.

2 jaar geleden

Misschien is het avondeten te vroeg op de avond? Onze zoon slaapt sinds kort de nachten door en is ook geen vroege vogel (5:00 uur) meer sinds we op vakantie later gingen eten. Nu krijgt hij om 18:00 te eten (ipv 17:00) en voor het slapen nog een fles 210.

2 jaar geleden

Onze dochter drinkt ook nog snachts de ene nacht niks de andere nacht 3 keer hang zo van haar af . Ze sliep door tot ik moest werken en ze mee ging naar de crèche begonnen alles weer , hebben haar laten wenen maar zo kan ze heel de nacht wenen terwijl een flesje wel met minder poeder en slaap ze perfect door. Onze dochter is nu wel al veel opgenomen en haar gewicht is ook veel gezakt waardoor de kinderarts zelf zeg dat het oke nog is.

2 jaar geleden

Jaaa hier ook hetzelfde ik geef in de nacht nu een verdund flesje.. Hopelijk kunnen we het zo snel afbouwen :)
Ik weet niet of het echt een nacht voeding is maar avonds met het slapen gaan krijgt hij een fles 230cc en tussen 23 en 00 uur krijgt hij nog eens een fles van 200cc hij drinkt ze beide leeg. We hebben al een paar keer geprobeerd m weg te laten maar dan gaat hij hele vroeg in de ochtend spoken. Overdag eet en drinkt hij ook meer dan genoeg maar hij heeft de kv gewoon nog nodig denk ik? Hij was met alle flessen afbouwen wel laat de voeding van 04:00 zijn we ook pas een maand of 2 vanaf..

2 jaar geleden

Wij geven ook nog af en toe een flesje s’nachts.. soms wordt hij zo overstuur wakker en krijgen we hem op geen mogelijkheid getroost. We geven dan vaak 30 cc melk en 50 cc water dus erg verdund slaapt daarna gelukkig weer verder.

2 jaar geleden

Als hij standaard rond 4/5 uur wakker is kan je ook nog proberen om hem ietsje warmer aan te kleden. Dat is het koudste punt van de nacht dus misschien helpt dat zodat hij blijft slapen.

2 jaar geleden

Hier ook periodes. Soms weken achter elkaar dat hij wakker word voor een fles. Ergste geval zelfs 2x. En dan kan het ineens weer paar week goed gaan dat hij door slaapt en dan ineens komt hij weer voor een fles. Het valt niet altijd te gelijk met sprongetjes dus totaal geen verband in

2 jaar geleden

Hier nog standaard 2 nachtvoedingen

2 jaar geleden

Misschien kun je eens een papfles in de avond proberen? Maar ja misschien is het geen trek maar genegenheid / gezelligheid of gewoonte… ik denk altijd maar zo: alles is een fase! Haha

2 jaar geleden

Zo heel veel eten is dat toch niet ? Of lees ik verkeerd ? Hier 1,5 boterham bij het ontbijt +melk, dan fruit, dan met lunch 2 boterhammen en dan nog een rijstwafel met geprakt fruit bv als tussendoor. Dan altijd nog toetje en dan nog een fles. Mijn zoontje is niet zo groot. Dus misschien toch honger? Maar misschien snap ik je niet goed
Ik vind het eerlijk gezegd ook niet heel veel maar ieder kindje is anders natuurlijk. Ze zijn nu wel volop in ontwikkeling en op avontuur dat verbruikt veel energie. Wij geven op 1 dag 3 boterhammen met boter en beleg, 1 tot 2 eieren, 150 gram fruit, koekje en een doosje rozijntjes, een potje van 220gram, 1 toetje en met avond eten snack hij nog wat mee als hij nog trek heeft. Dan 1 kv fles van 200cc bij naar bed gaan en een fles van 200cc kv om 23:00 als droom voeding. Ons zoontje is qua gewicht aan het afbuigen op de curve omdat hij zo actief is waarschijnlijk. Hoe laat geef je de laatste fles? Als we geen droom voeding geven word hij ook vroeg in de ochtend wakker.. Waarom is dat te veel volgens het cb vraag ik me af?

Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂

Ik vind het eerlijk gezegd ook niet heel veel maar ieder kindje is anders n ...
Ooh ik had al eens gereageerd op dit topic zie ik nu. Hoe gaat het nu, heb je iets aan de tips gehad?

2 jaar geleden

het gaat wel beter nu! Er zijn een aantal nachten ineens voorgekomen dat hij gewoon lekker door slaapt tot half 8. We zijn van 2 dutjes naar 1 dutje op een dag gegaan… ik denk dat dat het voornaamste probleem was dat hij wakker werd. Sindsdien slaapt hij s avonds veel sneller en ook beter! Hij wordt nog wel af en toe dan wakker om te drinken, maar die geef ik dan verdunt met iets meer water dan melk. Ja geen idee volgens het cb mag hij maar 300 ml zuivel binnen krijgen maar ja.. ik volg m’n zoontje gewoon 😁 Het gaat iig al wat beter dan 3 weken terug hierzo.. En bij de rest??

2 jaar geleden

Reactie op Annemieke-D

Zo heel veel eten is dat toch niet ? Of lees ik verkeerd ? Hier 1,5 boter ...
M’n zoontje eet wel wat minder ja.. maar als ik meer aanbied dan wilt hij het niet. Hij zit al snel vol na 1 broodje. Wellicht dat het wel honger kan zijn ja.. 🤷🏻‍♀️ Maar op de groei curve is hij qua gewicht wel gewoon gemiddeld.