3 Reacties
2 jaar geleden
Ik zou ook eens kijken bij een opvang, je kunt al veel halen uit het pedagogisch plan als je dat snel even scant. Wij hebben een vrije school/ natuuropvang en ik denk dat het redelijk in de buurt komt bij wat jij zoekt. Al heeft onze dochter wel op de opvang langzaam geleerd zelf in slaap te vallen. Ze blijven er nog wel bij maar wiegen is niet meer nodig. Ze slaapt buiten in een bedje en dat gaat heel goed. Thuis slaapt ze meestal bij ons en valt ze vaak in een draagzak of aan de borst in slaap, daar heeft ze nu een speen aan een tutteldoekje die ze zelf pakt, voor 2 dagen vind ik dat prima. Veganistisch eten lijkt me overigens nooit een probleem, een kind kan ook allergisch zijn. Al is het natuurlijk wel fijn als het zoveel mogelijk afgestemd is. Onze opvang is vegetarisch en suikervrij en dat vind ik ook een fijn idee. Het lijkt me zeker als ze ouder worden niet fijn als jouw kind bijvoorbeeld als enige de helft van wat op tafel komt niet mag en nu hoef ik daar niet eens overna te denken.
Ik heb ook naar gastouders gekeken maar vond dat minder passend en eerlijk gezegd denk ik ook dat op een opvang in sommige gevallen meer ruimte is voor 1:1 aandacht doordat er altijd meer dan 1 iemand op de groep staat kan er makkelijker 10-15 minuten tijd gemaakt worden om je kindje op bed te leggen.