M’n zoontje is nu 15 maanden oud, is geboren met 39+4 en woog toen 2710 dus het is nooit een groot kindje geweest.
Met de 11 maanden check bij het cb en woog hij 9,0kg, prima, hij volgende netjes z’n eigen lijntje dus niks aan de hand. Maar met de 14 maanden prik (3 maanden later dus) woog hij 9,4 en was hij dus te weinig aangekomen waardoor het lijntje afgebogen was.
Ik kreeg gelijk commentaar dat hij ondergewicht heeft en of hij wel genoeg te eten krijgt bla bla. Ons zoontje eet als een bouwvakker dus daar lag het probleem niet. Ze gaven de tip om volle producten te geven, zoals volle melk, en boter op zijn brood te doen etc. Maar dit krijgt hij allemaal al. Hij was vlak voor de 14 maanden prik heel ziek geweest door dubbele oorontsteking dus misschien lag het daar wel aan.
Ik moest het in de gaten houden en met 16 maanden moet ik terug komen. (Volgende maand dus) omdat ze het zorgwekkend vinden en ze me anders doorsturen naar een kinderarts.
Maar nu heb ik zelf m’n zoontje gewogen, een maand na het bezoekje aan het cb, en hij is nog steeds niet aangekomen. Hij is niet meer ziek geweest, eet nog steeds super goed en veel, maar hij komt niet aan.
Zelf maak ik me er geen zorgen om, ik zie een kindje wat heel actief is, er gezond uit ziet, gelukkig is, en goed ontwikkeld. Zelf zijn m’n partner en ik ook allebei niet groot, en heb ik zelf ook altijd last van ondergewicht. Wat ik ook doe, ik kom zelf nooit aan. Ben nu zwanger van de 2e, en ook is de baby te klein etc maar volgt wel haar eigen lijntje.
Ik denk dus dat er niks aan de hand is, en mijn zoontje gewoon dit van mij heeft. Maar ik maak me zorgen om wat ze er van vinden bij het cb als hij volgende maand nog steeds niet of te weinig is aangekomen…
Iemand tips?