34 Reacties

5 jaar geleden

Ja helaas ook gehad! Door extra medicijnen vanuit de mdl arts ivm crohn gaat de verstopping al beter. Heb vanuit de huisarts zetpillen gekregen ervoor en moest een zalfje bestellen. Was zo weg!

5 jaar geleden

Even de huisarts bellen. Geloof dat je er vaak wel zalf voor kan krijgen.

5 jaar geleden

Ik drink elke dag sinaasappelsap of Strawberry hill tegen de obstipatie. En als dat echt niet werkt dan neem ik een wapiti darm mild voor het slapen gaan. Dit helpt mij om ze te voorkomen 🙏

5 jaar geleden

Ik heb ze bij mijn vorige zwangerschap gehad. Wat ik voor deed was als ik moest poepen een opstapje waar ik mijn voeten op kan zetten waardoor mijn knieën boven mijn heupen komen. En vooral het rustig laten gaan niet gaan drukken. Dit hielp bij mij heel goed

5 jaar geleden

Ik heb ze nu ook voor het eerst. Meteen in week 7 van de zwangerschap gekregen. Enig. Ik heb er een zalfje voor. Dat helpt tegen de pijn. In het begin heb ik ook poeder gekregen dat ik moest oplossen tegen obstipatie, maar dat is voorbij (gelukkig!). Ik houd er rekening mee dat de aambeien blijven tot na de bevalling...

5 jaar geleden

Ik heb een home-Made zalfje met oa shea butter, smeer dit 2x p/g erop en verzacht en helpt wel. Verder zoals al genoemd , een opstapje , en zodra je aandrang voelt, naar het toilet gaan. Verder niet persen, maar er de tijd voor nemen en vaak probeer ik mee te ‘zuchten’. Zo gaat het wel redelijk. Sterkte allemaal 💩 😉

5 jaar geleden

Ah ja, dit vertelt niemand je dus voordat je zwanger wordt ;) maar heb het vorige zwangerschap gehad, vooral na de bevalling. Bij mij hielp neusspray (zoutoplossing) op een aambei en zalf. En ter voorkoming van obstipatie eet ik elke ochtend 2 kiwi's op een nuchtere maag en daarna ontbijt ik met overnight oats met een handje rozijnen. Tot nu toe heeft dat super goed geholpen. Tijdens de kerstdagen afgeweken door tegoed te doen aan kerstontbijtjes, maar daarna gelijk afgestraft door moeilijke stoelgang. Nu blijf ik dit regime braaf volhouden ;) Hoop dat het voor jou ook werkt!

5 jaar geleden

Goed om te horen dat bij velen het werkt om op het eten te letten. Dat heb ik in het begin een 5ijdje geprobeerd helaas zonder het gewenste resultaat met pruimen limonade erbij ook niet. Vandaar de extra medicijnen gekregen

5 jaar geleden

Ik heb er helaas ook last van. VK heeft de zalf en tabletjes van Curanol aanbevolen welke gewoon te halen is bij de drogist.

5 jaar geleden

Reactie op ann12345678

Ik heb er helaas ook last van. VK heeft de zalf en tabletjes van Curanol aa ...
Ja, dit hielp mij ook goed. Vooral de combi van pillen en zalf!

5 jaar geleden

Je kan via de huisarts zalf krijgen en zakjes (poeder met water mengen, citroen smaak) drinken om je ontlasting zachter te maken (is veilig voor zwangeren en bij het geven van borstvoeding). Elke dag een sinaasappel of 2 kiwi’s of 2 perssinasappelsap of roosvicee pruimensap helpen ook voor een verbeterde stoelgang.

5 jaar geleden

Een beetje zinkzalf doet wonderen :).

5 jaar geleden

Heb ik idd ook gehad. Nu let ik op mijn vezels, 2 kiwi's bij het ontbijt helpen ook is ook mijn ervaring en ter verlichting en verhelping heb ik sperti aambeienzalf bij de etos gehaald en parfum- en alcoholvrij vochtig toiletpapier.. Succes. Want t zijn van die dingen die idd niemand je vertelt van zwanger zijn.. Wat zou er nog meer op ons pad komen waarvan we het niet weten..? 😅

5 jaar geleden

Hier geen aambeien, maar wel vanaf begin zwangerschap last van obstipatie gehad. Via gyn zakjes gekregen (juist om aambeien te voorkomen). Magisch spul dat zonder krampen en ellende ervoor zorgt dat ik gewoon naar het toilet kan.

5 jaar geleden

Ja hier ook helaas. Na de 1e zwangerschap over gehouden en nooit weggegaan. Na de bevalling van nummer 2 was het heel erg maar door smeren met Curanol zalf en de tabletten er van werd het minder maar weg zijn ze niet. Nu zwanger van nummer 3 dus ik ben benieuwd... anders ga ik na de bevalling de vraag neer leggen bij de huisarts of het niet weg kan worden gehaald. Heb er niet altijd last van maar het is gewoon niet fris vind ik.

5 jaar geleden

Na de ontlasting een koud washandje er tegen aan houden, dan “schrikken” ze en dan trekken ze vaak terug.

5 jaar geleden

Dat (nog) niet. Ik heb wel erg veel last van constipatie. Het lukt me maar om 1x pw toiletgang te hebben en dan is het net alsof er een baksteen uitgeperst moet worden... voedingspatroon is volgens de vk gewoon oke, en extra water drinken helpt tot nu ook nog niet echt.

5 jaar geleden

Reactie op ann12345678

Ik heb er helaas ook last van. VK heeft de zalf en tabletjes van Curanol aa ...
De zalf mag wel in het tweede trimester , de tabletten mogen pas vanaf het derde trimester. Althans dit staat in de bijsluiter alsook dat de apotheker dit dringend heeft geadviseerd.. weet niet of dit bij jou ook zo is ?

5 jaar geleden

Ik heb ze ook sinds vandaag 😭

5 jaar geleden

Reactie op MelissaBijsterveld96

Dat (nog) niet. Ik heb wel erg veel last van constipatie. Het lukt me maar ...
Ik vind pruimen eten wel goed werken. Ik hou zelf niet zo van pruimen maar die gedroogde vind ik lekkerder. Dat werkt bij mij goed.