15 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op fer33
Ja hier precies zelfde
Je baby geeft hier waarschijnlijk wel mee aan verandering te willen, als ze meer oefenen met grotere stukken worden ze er vanzelf beter mee.
Tandjes kan wel goed meespelen maar dan vinden ze het vaak ook wel fijn om ergens echt op te kauwen.
2 jaar geleden
Bij ons hielp het om hem zelf te laten eten (soort Rapley) met grotere stukken en dan ondertussen hem te voeren!
2 jaar geleden
Veel energie gaat waarschijnlijk naar de doorbraak van de tandjes, net als een kindje ziek is eet het dan minder zodat het lichaampje zich kan concentreren op de doorbraak (of dus herstel ziekte). Regels blijft: Jij bepaalt wàt, kindje bepaalt hoeveel. En melk is idd hoofdvoeding de rest komt straks wel weer 😊
2 jaar geleden
Reactie op fer33
Hoi.. bij mij ging ff twee dagen goed, maar daarna weer niet . Hij houdt zi ...
Ja hier wisselt het ook nog steeds heel erg, maar over het algemeen gaat eten nog steeds niet super.
Ik merk wel dat het beter gaat als we haar zelf laten ontdekken. Mja met een glad prakje gaat dat vrij lastig. Dan zit echt alles onder en zit er nog niks in haar mond 😅. Als ik het eten op mijn vinger doe eet ze het er soms wel vanaf. Dat gaat beter dan met een lepel. En stukken eten geven. De app 'solid starts' is handig daarvoor.
2 jaar geleden
Mijn kleine eet ook al een paar dagen bijna niks. Maar hij is ook ziekjes, geeft veel over, en is toch in de dunne! Man man man echt tot aan zijn nek en tot boven zijn navel, laatst midden in de nacht, hij was onrustig, ik dacht wat is er toch, nou het kwam eruit ik heb het geweten, ik pakte hem direct op (sliep bij mij in bed) en m’n bed zat er al helemaal onder 🙈
Ik verwacht ook tandjes heel binnenkort. Dan willen ze niet eten, beetje fruit gaat erin en verder probeer ik hem zoveel mogelijk aan te leggen. Ze hebben vast een goede reden om even niet zoveel te eten…..
2 jaar geleden
Is je klein misschien verkouden? Onze kleine heeft dit ook al een paar dagen. Maar ook zijn tandjes zitten te kwallen en hij is daarbij goed verkouden.. Heeft nu al 4 dagen soms wel 6 a 7 poepluiers! En giga luieruitslag.. Ik ben de hele dag aan het smeren. Dus ik denk ook dat zijn hoektandje misschien al doorkomt ofzo.. Want zijn 2 boven en 2 ondertandjes zijn helemaal door. Ik ben bang dat er nu een hoektand ofzo al te vervelen. Hij gaat heel snel met zijn tandjes
2 jaar geleden
Hier al zeker 2 weken niet meer willen eten. Alleen een paar hapjes, brood doet hij wel in zn mond maar haalt het er bijna gelijk weer uit. Het enige wat er goed in gaat zijn mais vingers 😅
Hij is niet lekker geweest de afgelopen tijd, kreeg zn bovenste twee voortandjes door en sinds gisteren dunne ontlasting en overgeven :(
Dacht eerst dat hij zich verveeld, of misschien wat grover wilt eten. Maar heb eigenlijk geen idee wat het is. Zn flesjes wilt hij ook niet echt meer, alleen in de nacht drinkt hij zn flesjes goed leeg.
2 jaar geleden
Reactie op estelerr_
Hier al zeker 2 weken niet meer willen eten. Alleen een paar hapjes, brood ...
Wat grappig. Bij ons zoontje precies hetzelfde. Gaat keihard krijsen bij zijn hapjes, mondje wagenwijd open bij het zien van een maisvinger. Zal wel weer een of andere fase zijn haha