Mijn zoontje slaapt eigenlijk altijd al erg goed en sliep ook al vrij snel hele nachten door.
Maar overdag merkte ik al dat hij in de woonkamer, dus in de box of bij mij heel slecht sliep. Wij zijn dus al vrij snel overgestapt op volledig in zijn eigen bedje slapen bij elk slaapje.
Mijn zoontje heeft in het begin ook een periode gehad dat hij heel slecht tegen prikkels kon en daardoor erg vaak overstuur was en moeilijk in slaap kwam.
Sinds hij naar de opvang gaat is dit gelukkig niet meer zo en slaapt hij ook daar nu redelijk goed.
Maar ik tot op heden slaapt mijn zoontje echt alleen maar in zijn bedje of de autostoel als we onderweg zijn, maar dan is hij wel echt heeel moe.
Als wij ergens heen gaan, op bezoek bij familie en vrienden of gewoon een leuk dagje weg ofzo dan slaapt hij dus totaal niet. Ik zie dan dat hij moe is en probeer hem ook gewoon in de kinderwagen te laten slapen of ik neem een campingbedje mee naar familie waar hij in kan slapen, maar hij blijft dan zo vechten tegen zijn slaap. Ligt dan steeds te huilen en te gillen, hem uit bed halen en tot rust brengen en opnieuw proberen werkt niet, hem laten huilen werkt niet. Met als gevolg dat hij oververmoeid raakt.
Hierdoor zijn wij sinds zijn geboorte al erg beperkt om het huis te kunnen gaan samen als gezin. Wij gaan nu vaak alleen weg en de ander blijft dan thuis bij mijn zoontje zodat hij gewoon aan zijn slaap komt.
En ik vind het niet erg om dingen aan te passen voor mijn kind, maar het zou wel zo prettig zijn om toch nog iets van een sociaal leven te houden.
Is er iemand die dit herkent? Of misschien tips waardoor mijn zoontje wel makkelijker kan slapen als we ergens anders zijn dan thuis zeg maar.