8 Reacties

2 jaar geleden

Herkenbaar! Onze dochter zondag 12 maanden, gaat 2 dagen naar de opvang, maandag slaapt ze zo goed als niet en dinsdag een paar uurtjes in totaal (als dit lukt) ze leggen haar vaak bij de andere groep waar het rustig is en dat helpt soms wel… lastig hè!

2 jaar geleden

Zeer herkenbaar en zwaar vermoeiend 😴 dochter van 13 maanden weigert sinds 3 weken de middagdut (ging altijd goed). In de ochtend een dutje van 30/40 minuten en dat was het. Ik heb het geluk dat mijn vriend haar op tijd kan ophalen. Tot nu toe valt ze dan in slaap in de auto 🤞🏻

2 jaar geleden

Onze dochter heeft ook zo'n paar weken gehad dat ze niet of bijna niet sliep. Nu laten ze haar alleen een middagdut doen en die gaat dan meestal wel goed. Maar als hij maar 1 dag in de week gaat zou ik me er niet echt druk in maken als hij dan 1 dag minder slaapt. Hier haalde ze dat thuis dan meestal wel in door de dag erop meer te slapen

2 jaar geleden

Onze zoon gaat vanaf 4 maanden leeftijd 3 dagen in de week naar de opvang. Hij is nu bijna 13 maanden. De hoeveelheid dutjes die hij daar heeft gedaan zijn serieus op 1 hand te tellen. Echt superrrr vervelend voor iedereen, maar hij en wij en de leidsters leven nog steeds. Thuis slaapt hij overigens overdag en snachts goed. Het is wat het is, we hebben ons er maar bij neer gelegd

2 jaar geleden

Hier hetzelfde verhaal. Vorige afgesproken dat ze mijn zoontje een half uur van tevoren al gaan ontprikkelen door hem in de grondbox te leggen met boekjes en daarna rustig af te bouwen naar bed toe. Ook ligt hij op een kamer alleen, wat echt luxe is. Maar hij heeft dat echt nodig. Nu gaat het beter, alleen slaapt hij kort. Maar hij slaapt bij elkaar gemiddeld 1,5 uur en dat is net voldoende. Als hij de hele dag weinig heeft geslapen leggen ze hem om 16.30 nog even op bed zodat hij niet overstuur van oververmoeidheid naar huis gaat. Het is ff lastig maar hopelijk gaat het vanzelf weer beter. En idd 1 dag in de week is wel te overzien.

2 jaar geleden

Wow, helemaal niet slapen is wel heftig! Wat bij ons goed hielp is whitenoise opzetten in zijn bedje. Wij hebben een oude telefoon met een app gegeven aan de opvang en die gebruiken ze nu. De leidsters geven aan dat de andere kinderen er ook beter door slapen haha.

2 jaar geleden

Reactie op Suus31

Wow, helemaal niet slapen is wel heftig! Wat bij ons goed hielp is whitenoi ...
Ja, wij hebben een knuffel met witte ruis. Hielp int begin super goed. Ook voor de andere kindjes, vonden ze. Maar nu niet meer 🤷‍♀️

2 jaar geleden

Erg herkenbaar. Onze dochter gaat vanaf 3 maanden 3 dagen naar de opvang Nooit echt een goede slapen over dag geweest. Maar nu slaapt ze amper. De opvang probeert ook af en toe nieuwe tijden daar. Mag van ons. Want wij weten het ook niet echt. Op woensdag na 2 dagen opvang slaapt ze veel. Bijna de hele ochtend. Prima. Dan trekt ze weer bij. We accepteren het maar. Meer kunnen we niet doen. Bijzijn is meemaken hè, echt iets wat mama ook beetje heeft 😂.