14 Reacties

2 jaar geleden

Ik snap je! Hebben wij deze week ook gehad. Huisarts adviseerde om goed in te gaten te houden qua drinken. Ik heb vocht aangeboden op andere manieren ( appelmoes zonder suiker, water, licht aangemaakte diksap, halfvolle yoghurt en fruit). Zo krijgt je kleintje toch vocht binnen. Ons zoontje had ook enorme spuit luiers ( waardoor dus ook veel vocht wordt verloren), daarom moesten we het extra goed in de gaten houden. Tip; als je kindje huilt en hij/zij huilt niet meer met tranen dan aan de bel trekken bij de huisarts!

2 jaar geleden

Soms krijg je al eerder dit soort signalen, voordat de tandjes voelbaar zijn. Het kan ook zijn dat je kleine een virusje heeft. Wij hadden een paar weken geleden ook het probleem dat ons zoontje niet wilde drinken, de huisarts gaf aan dat ze toch wel de helft moeten binnen kriigen van wat ze normaal drinken over een dag verdeeld. Hou iig in de gaten of ze nog plasluiers heeft en bied ook water/thee aan.

2 jaar geleden

Ik denk echt dat het de tandjes zijn die doorkomen 😊 onze dochter had 39,9 toen de tandjes doorkwamen en wilde ook echt niks drinken. Zijn toen wel even langs de huisartsenpost geweest maar die zei dat het een ' normale' temp was voor koorts. In de nacht wilde ze wel drinken dus dat hebben we toen ook gewoon gedaan ondanks dat ze eigenlijk geen nachtvoedingen meer heeft. Let er wel op of ze alert blijft! Je kent je kindje zelf het beste, is ze niet alert of geen plasluiers, gelijk aan de bel trekken! (We voelden destijds ook niks maar een paar dagen later kwam het. )

2 jaar geleden

Kleine flesjes per keer aanbieden, dan zijn het maar een keer wat extra flessen, evt fruit of yoghurt oid

2 jaar geleden

Reactie op Lott-j

Kleine flesjes per keer aanbieden, dan zijn het maar een keer wat extra fle ...
Ja ze wilt dus helemaal geen fles speen meer aannemen in dr mond dan is het gelijk huilen

2 jaar geleden

Je kan de melk eventueel ook aanbieden in een drinkbeker? Of met wat granen of rijstebloem erdoor als papje?

2 jaar geleden

Reactie op Wonder96

Ja ze wilt dus helemaal geen fles speen meer aannemen in dr mond dan is het ...
Misschien kun je eerst wat dentinox op haar tandvlees doen en de fles wat kouder aanbieden? ( Misschien werkt het..) anders even de huisartsenpost bellen voor wat advies en hoe hun erover denken

2 jaar geleden

Vocht inname zou ongeveer de helft moeten zijn. Dan is het nog goed. Plaspampers in de gaten houden. Hebben hier ook aantal spannende dagen gehad. Nu op betere weg. Hopelijk bij jullie ook snel.

2 jaar geleden

Super lief dat jullie allemaal zo snel reageren. Stelt me wel gerust!❤️

2 jaar geleden

Aanbieden zoveel keren als het nodig is. Zijn tekens van tandje. Ik heb dit ook meegemaakt en ik was zelf super ongerust maar duurt maximaal 2 weken. Je gaat ook merken als die terug wat beter is dat die meer gaat drinken.

2 jaar geleden

Hoe is het nu met haar? 😊

2 jaar geleden

Super pedagogisch verantwoord, maar: toen mijn zoontje erge diarree had een paar dagen (meer dan 12x/dag….) hielp het om hem af te leiden met een filmpje 🤦🏻‍♀️. Dan was ie zo afgeleid dat hij zijn fles of ORS achter elkaar wegtankte. Misschien een idee om te proberen voor als je het echt niet meer ziet zitten zoals ik toen 🤣

2 jaar geleden

Reactie op CDMM

Hoe is het nu met haar? 😊
Lief dat je het vraagt! Ze drinkt en eet vandaag wel weer goed alleen nog erg zeurderig en huilerig en vooral super moe. Vanavond ook weer 39.5 koorts.. heb maar zetpilletje erin gedaan, snap niet goed waar het ineens vandaan komt.

2 jaar geleden

Reactie op Wonder96

Lief dat je het vraagt! Ze drinkt en eet vandaag wel weer goed alleen nog e ...
Wat fijn dat ze weer eet en drinkt! Ze zal wel moe zijn van de afgelopen dagen, ik hoop dat je binnenkort tandjes ziet dan heb je iniedergeval een oorzaak!