13 Reacties
2 jaar geleden
Eet je wel samen met haar? Zodat ze kan zien hoe het moet?
Gooien met eten kan op deze leeftijd ook heel goed frustratie zijn omdat ze wel wilt eten maar niet goed weet hoe het moet.
Is pijn uitgesloten? Keel, oor of tandpijn kan er ook voor zorgen dat ze niet zo graag vast voedsel willen eten.
2 jaar geleden
Hee!
Wij liggen op dit moment in het ziekenhuis ivm afbuigende groei en niet goed willen eten. Ze heeft een sonde gekregen maar die gebruiken we bijna niet gelukkig. Ze is gek op haar flessen melk (infatrini), en moet hier groei uithalen.
Ze krijgt dus nog 4 flessen infatrini, een paar hapjes fruit, warme maaltijd raakt ze niet aan (ze raakt helemaal in paniek) maar bieden we wel aan. Yoghurt slaat ze ook weg. 3/4 boterham eet ze wel.
Het ene kind is het andere kind niet. Het ene kind is eerder aan vast voedsel toe dan de ander. Onze dame mag nu eerst groeien op haar melk, en de rest mag ze op gaan eigen tempo ontdekken.
2 jaar geleden
Misschien voor extra calorie毛n overdag wat meer fles geven?
Hier zitten we nog op 3 flessen per dag. 1 in de ochtend, 1 rond 2 uur in de middag en 1 bij het naar bed gaan.
Verder bieden we wel voor ontbijt en lunch ook nog iets van brood aan. Fruithapje en soms 2x op een dag fruit en avondeten.
Niet te veel druk op leggen voor jezelf en voor je kindje denk ik, door extra flessen heb je in elk geval genoeg binnen
2 jaar geleden
Reactie op Love3
Hee!
Wij liggen op dit moment in het ziekenhuis ivm afbuigende groei en n ...
Oh wat vervelend! Ik hoop dat jullie snel weer naar huis mogen.
Dus meer melk geven is ok茅? Ik dacht dat ze op deze leeftijd niet teveel melk mochten omdat het dan ten koste zou gaan van de vaste voeding. Maar ja als ze niet willen eten dan liever een extra fles dan niks!
2 jaar geleden
Reactie op zohreh
Dus meer me ...
Hier zegt de kinderarts, ja ze krijgt voor haar leeftijd nog veel melk. Maar in die melk zit wel alles wat ze op dit moment nodig heeft om te kunnen groeien. Het is of haar flessen melk, en alles rustig op haar eigen tempo ontdekken. Of sondevoeding.. Want eten doet ze bijna niet.
Dan maar lekker 4 flessen melk, en dan rustig werken naar een schema met meer vaste voeding.
2 jaar geleden
Wat hier goed werkt is de pop laten eten. Dan eet mijn dochter opeens ook.. 馃槼馃槀
2 jaar geleden
Reactie op zohreh
Dus meer me ...
En vooral niet dwingen. Als wij met een lepel met eten aankomen, drukt ze het meteen weg en neemt ze niks meer. Ze moet het hier helemaal op haar eigen tempo ontdekken en weer vertrouwen krijgen.
2 jaar geleden
Mag ik vragen waarom je kindje om 12:30 warm eet ?
Misschien fruit naar 9;00, 11:30 brood ( of in jullie geval warm) en dan de rest van het voorbeeld schema ?