9 Reacties

één jaar geleden

Waarschijnlijk gewoon een fase idd! Als ze echt honger hebben dan eten ze wel.. gewoon blijven aanbieden. Jij bepaald wat en wanneer er word gegeten, je kindje hoeveel. Geen strijd van maken. Je bied t aan, wil ie niet, dan niet. Wat wij hier soms nog wel doen is tijdens het spelen wat te eten geven, dan is ie wat meer afgeleid en ligt de focus niet zo op eten. Niet heel verantwoord volgens sommige, maar als ie in zn periode zit werkt t soms wel 😁 net als ineens weer potjes of gepureerd fruit 😅 het lijkt wel of ie de rust gewoon niet heeft om te eten, omdat er zo veel nieuws te ontdekken en leren is 😊

één jaar geleden

Dankjewel voor je reactie! Heel herkenbaar wat je zegt, ook wat betreft de rust niet vinden om überhaupt te eten. Ik ga het proberen 😊

één jaar geleden

Hier is het al 6 maanden precies andersom. Ontbijt maaltijden als boterhammen, broodjes, pap en yoghurt gaan er vaak allemaal in maar vrijwel niks met avondeten. Soms 10 maiskorrels en dat was het bijv. 😅 De diëtiste heeft mij eens gezegd je hebt vaak boterhammenkinderen of warme maaltijdkinderen. Wij hebben duidelijk een boterhammenkind. Wellicht als je een pannenkoek of soep in de middag eens geeft dat hij dan wel een keer weer iets wilt eten? En warme pap als ontbijt? Omdat het dan warm is?

één jaar geleden

Reactie op Sigis

Hier is het al 6 maanden precies andersom. Ontbijt maaltijden als boterhamm ...
Ja dat is echt zo! Ik probeerde net broccoli en courgette en alles ging erin. Dus hij is overduidelijk een ‘avond-eten kind’ 😅 bizar! Maar ga dan maar 2x warm aanbieden per dag

één jaar geleden

Hier ook alleen dan met avondeten. Van de 7 dagen gaat er 5 dagen iets in. Wel zit er een hoektand door te komen. Ik denk gewoon weer een fase. Rest vd de dag eet ze wel van alles dus prima verder

één jaar geleden

Reactie op BabyMaehley

Hier ook alleen dan met avondeten. Van de 7 dagen gaat er 5 dagen iets in. ...
Wat vervelend! Hier ook idd een doorkomende hoektand.. hopelijk is deze fase snel voorbij

één jaar geleden

Ik zou me er niet zo druk om maken. Hij eet tenminste nog zijn avondeten en zolang hij drinkt kan het niet veel kwaad.

één jaar geleden

Reactie op Sigis

Hier is het al 6 maanden precies andersom. Ontbijt maaltijden als boterhamm ...
Hier ook precies hetzelfde

één jaar geleden

Onze kleine is ook al een paar dagen aan het 'klooien' met zijn eten. Meer jengelig ook dan normaal. Normaal gesproken hoor je hem nooit en is ie vrolijk. Nu al een paar dagen op bepaalde momenten van de dag (in de ochtend uit bed en na zijn middagdutje) dat ie begint te jengelen en huilen wat een tijdje aan kan houden. Heel gek.. Hij is wat dat betreft al een tijd best wel verkouden. Misschien zit dat in de weg. Of eventueel een kies die doorkomt ofzo. Het is niet leuk om je kindje zo te zien in ieder geval :(