Hallo,
Onze dochter is gewend om met de speen en mijn hand in slaap te vallen. Nou vertelde mijn moeder dat de speen niet zo goed is voor de ontwikkeling van de kaak/ het gebit, dus ik wil het haar afleren. Ook wil ik gaandeweg kijken of het lukt dat ze zonder mijn hand in slaap kan vallen.
Ik weet niet zo goed hoe ik dit zou kunnen aanpakken. Wij willen haar niet overstuur in slaap laten vallen dus weinig huilen. En het hoeft ook niet allemaal gedaan in een week ofzo, maar geleidelijk willen we haar helpen om zelf in slaap te vallen en door te slapen.
In de nacht lukt het haar momenteel ook niet meer om door te slapen in haar bed en wordt om de 2-3 uur wakker. De afgelopen tijd neem ik haar dan maar in bed. Het is geen ramp, maar zou wel weer eens mijn eigen ruimte willen hebben.
Heeft iemand herkenning of tips?
Voor mij klinkt het als best een hardnekkige slaapassociatie. Waardoor ik zou zeggen om dit echt goed aan te gaan pakken met een slaapcoach of slaapgids. Kijk eens op the New sleepcoach en slaaptipsvoorbabys.nl
Succes!
Ik heb precies hetzelfde probleem. Een speentje vind ikzelf nog niet heel erg maar dat hij persee mijn hand nodig heeft helaas wel i.v.m. dat ik werk en mama doet oppassen en hij dan moeilijker in slaap komt. Ook ik weet niet hoe ik dit kan afleren 😣
Ik heb precies hetzelfde probleem. Een speentje vind ikzelf nog niet heel e ...
Als ik wat heb ontdekt deel ik het hier! Komende week hebben we het druk dus dan doe ik het nog even zoals het gaat, maar daarna willen we echt gaan kijken of we een strategisch plan kunnen maken hiervoor!
Lijkt me inderdaad ook erg lastig! Aankomende week gaat ze voor het eerst bij mijn ouders een nachtje logeren, heel benieuwd hoe dat gaat 🙏🏼