20 Reacties

één jaar geleden

Mama, papa, Bo, Ja en die zijn bij mijn dochtertje van 16 maanden de enigste woorden😅 verder alleen maar praten in der eigen taaltje🙈

één jaar geleden

Onze zoon van 16 maanden zegt ook nog geen mama. Papa wordt volop gezegd en ook andere woordjes. Ik heb zoiets van: het komt vanzelf, alhoewel ik mijzelf er soms ook op betrap dat ik denk, toch leuk als je ook eens mama zegt. 😊

één jaar geleden

Hier ook geen mama hoor, maar wel een hoop andere woordjes en inderdaaf 'papa' is favoriet

één jaar geleden

Onze dochter van 18 maanden zegt nog helemaal niks haha 😂 zeker geen mama. Ik zit eerder te wachten op een eerste woord. Maar maak mij geen zorgen. Komt vast wel goed. Maaaaaar zou wel gezellig vinden als ze een beetje begint te praten.

één jaar geleden

Mijn dochter kan ook aardig wat woordjes zeggen waaronder mama en papa. Verschil: als ze mij bedoelt of iets anders duidelijk wilt maken waarvan ze het woord niet kent, zegt ze mama. Papa zegt ze zelden. Het is zelfs zo dat ze haar vader aan kijkt. Dan komt er een boeven glimlachje op haar gezicht en zegt ze zeer vermakelijk ‘mama’ tegen hem. Daarna is het gieren. Gewoon om hem te plagen 🤣 Dit doet ze ongeveer vandaag 10 maanden al, de dondersteen. Ik pies elke keer weer bijna in de broek van het lachen 😆

één jaar geleden

Hier ook al zo'n 20 woorden maar daar zit mama niet bij. Eikel is nu favoriet 😂

één jaar geleden

Haha nou gelukkig zijn er nog meer weigeraars😄 ik vind het ook wel grappig juist, blijkbaar zijn veel dingen een stuk interessanter om te zeggen dan mama (de klanken daarvan kan hij namelijk prima zeggen)😄 ben benieuwd, ik verwacht het toch echt wel ergens de komende weken, aangezien hij ineens een stuk meer woorden zegt.

één jaar geleden

Hier ook geen mama haha, ze roept heel de dag papa, papa, papa. Ook een hoop andere woorden. Alles zegt ze na behalve mama. Ik moet zeggen als ze een keer verdrietig ofzo is, dan is t wel mamamama

één jaar geleden

Mijn dochter zei eerst ook alleen maar papa en af en toe mama tussen door. Als de vader ga maar naar mama zei, ging ze ook naar mij toe. De link dat ik mama ben was er al wel. Toen besloot ik niet meer op papa te reageren en nu alleen maar mama mama mama.

één jaar geleden

Die van mij vertikt het gewoon. Hij roept heel de dag 'pappa' en 'opa' en als je vraagt wie ik ben zegt hij heel serieus 'pappa'. Alleen als hij zichzelf zielig vindt roept hij heel hard 'mammmmaaaa'😅

één jaar geleden

Hier is iedereen papa of opa .. de mensen die hij t meest ziet (mij en mijn moeder) roept hij niet😅 ik neem t er maar even van voor hij straks niks anders meer roept 💀

één jaar geleden

Yup... hetzelfde gevoel... alsof ze het erom doet 😅🤣 Ik ben ook papa Maar als iemand zegt ga maar naar mama dan komt ze wel naar me toe, dus ze weet het dondersgoed.

één jaar geleden

Reactie op Baby1986

Yup... hetzelfde gevoel... alsof ze het erom doet 😅🤣 Ik ben ook papa Ma ...
Haha prachtig😂 ja, afwachten dan maar tot ze van mening veranderen en ons eens mama gaan noemen😄 ik word overigens ook geen papa genoemd, ik word gewoon helemaal gegenereerd bij het benoemen🙄😄

één jaar geleden

Reactie op Frumpsie

Haha prachtig😂 ja, afwachten dan maar tot ze van mening veranderen en ons ...
Gegenereerd = genegeerd natuurlijk😋

één jaar geleden

Gelukkig om te lezen Hier ook alleen maar papa en opa Mama no way mijn vriend noemt mij Noukie Onze dochter noemt mij dus koekie Hopelijk is dit een fase Nu lijkt het als of ik haar alleen maar koekjes geef

één jaar geleden

Jaaaa sinds deze week wordt er ineens heel goed mama gezegd!!😃 heel lief❤

één jaar geleden

Reactie op Baby1986

Yup... hetzelfde gevoel... alsof ze het erom doet 😅🤣 Ik ben ook papa Ma ...
Haha precies dit! Wachten rustig af totdat er ook een x ‘mama’ uitkomt!

één jaar geleden

Reactie op Baby1986

Yup... hetzelfde gevoel... alsof ze het erom doet 😅🤣 Ik ben ook papa Ma ...
Hier precies hetzelfde. Onze zoon zegt het ook met een lach op z'n gezicht dus hij doet het erom. Maar begrijpt heel goed als er gezegd wordt ga maar naar mama o.i.d.

één jaar geleden

Mama zei die al heel vroeg en toen eeneens mee gestopt denk 5 maanden geleden en nu zegt die het vrijwel nooit. Papapapapa papa hele dag. En toen papa paar dagen weg was en thuis kwam zei die eeneens mama. Maar nu weer bijna niet. Hoorde dat papa makkelijker uitspreken is.

één jaar geleden

Hij kon het een tijdje wel. Nu is het al een hele tijd alleen maar 'Papa'. En nu begint ie weer langzaamaan 'Mama' te zeggen. Heeft echt lang geduurd haha